11 Reacties

2 maanden geleden

Vooral de familie die een zorgende rol zal opnemen. Voor de andere zou ik je geen zorgen maken. Mijn schoonvader heeft schrik voor spuiten, zorgt nooit voor onze eerste dochter, maar toch dat vaccin laten zetten.. Misschien kan je je familie overtuigen met: - het is gratis - enkel even bij de huisarts passeren - het is een combinatievaccin, dus beschermt ook tegen difterie en tetanus (tetanus is een vaccin die in veel arbeiders werkomgevingen verplicht is, besmetting kan gebeuren door contact met vuil en een open wonde) - je zal een winterbaby hebben, dus extra risico op besmettingen - vaccin is eenmalig voor de naasten (dus niet meer nodig bij volgende kindjes binnen 5-10jaar)

2 maanden geleden

Reactie op Leju

Vooral de familie die een zorgende rol zal opnemen. Voor de andere zou ik j ...
Het is enkel gratis voor de ouders in België toch.

2 maanden geleden

Dat is dan simpel, geen spuit is de baby niet vastnemen of oppassen op de baby. Als zij dit niet willen doen is dit het gevolg want dat is de reden waarom jij het vraagt.

2 maanden geleden

Waarschijnlijk is het in Nederland anders. Maar hier word alleen de moeder gevaccineerd en verder niet. Ook nog nooit gehoord dan vader + fam ook moet vaccineren. Dus ja ik begrijp ze wel, ik zou me ook niet zo maar laten vaccineren.. Zou het ook overbodig vinden.. ☺️ En zoals hier genoemd word met dat ze dan het kindje niet vast mogen houden kan je niet maken vind ik.. Dan zou niemand je kind vast mogen houden, ook vrienden niet.. wat hun vaccineren zich tenslotte ook niet.. Je moet het niet te sirieus nemen, als jij gevaccineerd bent Is het belangrijkste de antistoffen krijg je kindje klaar.. voldoende. Kraambezoek die verkouden en of ziek is moet gewoon niet komen.. En daarbij je kunt je kind niet overal voor beschermen.. en dat moet ook niet want het moet zelf ook weerstand op bouwen.. 😁

2 maanden geleden

Reactie op Manu26

Waarschijnlijk is het in Nederland anders. Maar hier word alleen de moede ...
Hier België en gyneacoloog zei moeder+partner en grootouders. Mijn ouders gaan het doen want zij gaan op onze baby passen gezien we pas januari 2026 kinderopvang hebben. Mijn partner zijn ouders niet omdat we die maar sporadisch zullen zien. Ik vind het is jouw baby. Als jij iets belangrijk vindt mag je daar achter staan. En als zij dat niet willen accepteren is dat hun probleem, mag je gerust je grenzen stellen.

2 maanden geleden

Reactie op Manu26

Waarschijnlijk is het in Nederland anders. Maar hier word alleen de moede ...
We hebben in België de afgelopen maanden meerdere uitbraken gehad van kinkhoest door kinderen die niet meer gevaccineerd zijn. Ik vermoed dat het daarom is dat de dokters ons proberen aan te sporen om de mensen rondom ons ook te laten vaccineren. Maar in Nederland las ik dat er ook meerdere uitbraken terug waren. Misschien is België net iets voorzichter op dat vlak?

2 maanden geleden

Reactie op Molly1234

We hebben in België de afgelopen maanden meerdere uitbraken gehad van kinkh ...
Ja idd daarom typte ik ook waarschijnlijk gelden er andere regels in België dan in Nederland. Maar moet ook niet te zwaar aangetilt worden. Snap het wel hoor, vooral bij mensen wie hun eerste kindje krijgen, die willen ze voor van alles beschermen. Maar sommige draaien er wel beetje in door, door allemaal vaccinaties te gaan nemen. 🫢😊

2 maanden geleden

Reactie op Liiesbeth

Hier België en gyneacoloog zei moeder+partner en grootouders. Mijn ouders g ...
Oh uiteraard, ze moet doen wat ze zelf wil. Ze vroeg hoe andere hier over dachten, ik denk zo 😃☺️

2 maanden geleden

Mijn mama deed er ook wat moeilijk over. Ik heb haar toen heel kort de keuze gesteld. Mijn kind mijn regels 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Mijn partner en ik hebben het vaccin gezet, de beide oma’s die wel een verzorgende rol aannemen vanaf februari laten dit ook zetten. Is sterk aangeraden om deze om de 10 jaar te laten zetten, je kan misschien eens vragen aan je dichtste familie leden hoe lang het geleden is? via my healthy viewer kan dit opgezocht worden (in België althans)