8 Reacties
3 maanden geleden
Heb hier ook al mindere ervaringen gehoord maar is niet verplicht. Het voordeel is dat de vaccins gratis zijn maar ik denk wel dat ze ook nadelen hebben.
3 maanden geleden
Kind en gezin is niet verplicht. Kan ook bij huisarts.
Mijn ervaring is dat je er niet teveel verwachtingen van mag hebben, voelt als 'verplicht nummertje'. Wij hebben goed gevoel bij de verpleegkundigen. Bij de artsen stellen we ons vaak de vraag of ze hun diploma bij de cornflakes gekregen hebben.
3 maanden geleden
Ik Belgie is polio verplicht, je krijgt die gratis bij kind en gezin of kan je laten prikken bij een arts voor de nodige prijs.
Polio wordt paar keer gegeven.
Andere vaccin zijn niet verplicht.
Ik zou zeker geen vaccinatie laten doen als je kind zelfs beetje verkouden is, ze hebben het al moeilijk na een vaccin maken koorts… en als ze zelfs beetje verkouden waren daarvoor hebben ze het echt moeilijk. Zelfs klein beetje snot geen vaccin hier.
Maar anders is dit een grote thema, er zijn veel voor en veel tegen.
Artsen zeggen dat beetje verkoudheid geen kwaad kan voor een vaccin maar geloof me je baby ziet dan echt af.
Voor de rest is het ieder zijn eigen keuze, buiten de verplichting natuurlijk
3 maanden geleden
K&G is handig voor de vaccinaties en gewichtopvolging, maar zeker niet verplicht. Wij hebben dit ook dus puur om die redenen wel gedaan. Ze durven daar wel eens 'commentaar' te geven over bepaalde zaken. Als je hier gevoelig voor bent, is K&G mss geen aanrader. Wij luisterden gwn naar die 'commentaar, en indien nodig, vroegen we het na bij de kinderarts, maar deden er verder ook niets mee. 🤭
3 maanden geleden
Reactie op Tinkelbel
K&G is handig voor de vaccinaties en gewichtopvolging, maar zeker niet ...
Zelfde hier