Hey ladies,
Wij zijn in verwachting van een zoontje en zouden graag een paar meningen horen rond de naam die we voorlopig in gedachten hebben. We willen de naam voor onze omgeving nog geheim houden dus we kunnen het niet direct aan mensen vragen die we kennen. Vandaar deze peiling!
We zijn het over weinig namen eens maar de naam Aslan vinden we beiden mooi. Het is een korte/stevige naam, het past goed bij onze achternamen, het komt weinig voor in Vlaanderen en de betekenis ("leeuw") vinden we ook leuk.
Toch twijfelen we een beetje. Het is een Turkse naam. Wij zijn beide Vlamingen en hebben geen connectie met Turkije. Onze vraag: leggen jullie automatisch de link met Turkije/een Turkse achtergrond? Niet dat daar iets mis mee is maar we willen wel eventuele (onbewuste) vooroordelen vermijden als onbekenden later de naam horen/lezen. Ik hoop dat ik hier niemand mee beledig maar het speelt wel in ons achterhoofd.
Andere suggesties/inspiratie (Keltisch, Grieks,...) mogen ook steeds!
Ik heb de reacties eens gelezen.. ik ken de film Narnia niet. Dus ik dacht eigenlijk onmiddellijk bij het zien van de naam Aslan “ha, zullen mensen met Turkse achtergrond zijn.”
Niks mis mee, natuurlijk!