21 Reacties

4 maanden geleden

Ik vind het alvast mooi en kan jullie alleen maar de raad geven om volledig jullie eigen ding te doen! Wij waren ook van het gedacht dat we een naam wouden waarbij het direct duidelijk was of het een jongen of een meisje is. En voor onze jongensnaam zijn we erachter gekomen dat wanneer het met een S geschreven wordt, het blijkbaar in het Turks een meisjesnaam is. Maar wij vinden het mooi en dat is voor ons het belangrijkste 💪🏻

4 maanden geleden

Ik vind dat dubbel. Ik sta zelf in het onderwijs en zou wel meteen de link leggen met een Turkse achtergrond, als je dat niet uitmaakt zou ik er niet van wakker liggen. Blijf je liever dichtbij je Vlaamse roots dan zou ik het niet doen. Veel succes met de baby alvast!

4 maanden geleden

Je gaat bij deze naam inderdaad meteen de link leggen met een turkse achtergrond. Maar als dat voor jullie niet uitmaakt moet je ervoor gaan, vindt het een leuke en originele naam. Hoor je niet veel 😍

4 maanden geleden

Ik ken de naam Aslan door de films van "Narnia". Dus ik leg niet meteen de link met het Turks. Doe vooral waar jullie zich goed bij voelen! Ik vind het echt een zeer mooie naam 🥰

4 maanden geleden

Ik leg ook meteen de link met een turkse achtergrond omdat ik de betekenis ook al kende, maar vind het echt een leuke stoere naam en zou het wel doen als het je verder niet stoort.

4 maanden geleden

Ik hoor Aslan niet alleen bij turken hoor Ook al wordt het vertaald van turks maar hoor hem veel bij andere nationaliteiten Inderdaad een mooi naam

4 maanden geleden

Reactie op Margoooootje

Ik ken de naam Aslan door de films van "Narnia". Dus ik leg niet meteen de ...
Dit... Ik dacht niet meteen 'oh is een turkse naam' maar dacht meteen aan Narnia!

4 maanden geleden

Ik vind ook van andere namen, als jullie niet puur Vlaamse namen kiezen worden ze altijd in andere talen vertaald, kan latijns zijn, grieks, spaans….. er zijn zoveel mooie namen, ik zou echt niet kijken naar in welke taal die vertaald wordt.

4 maanden geleden

Reactie op EMBO

Dit... Ik dacht niet meteen 'oh is een turkse naam' maar dacht meteen aan N ...
Wat is juist het probleem?

4 maanden geleden

Reactie op Margoooootje

Wat is juist het probleem?
Helemaal niets hoor ☺️ prachtige film dus helemaal geen negatieve connotatie! Vond het gewoon fijn dat nog iemand de link legde 🙈

4 maanden geleden

Reactie op EMBO

Helemaal niets hoor ☺️ prachtige film dus helemaal geen negatieve connotati ...
Dus ik ben niet de enige die aan Narnia dacht? ZALIG!! 🥳🙏

4 maanden geleden

Reactie op Margoooootje

Ik ken de naam Aslan door de films van "Narnia". Dus ik leg niet meteen de ...
Ik dacht ook onmiddelijk aan de leeuw van Narnia

4 maanden geleden

Ik vind het een heel mooie naam! Legde ook de link met de film narnia. Ik zou zeggen: kies de naam waar jullie jullie goed bij voelen. Ik vind het alvast een prachtige naam☺️

4 maanden geleden

Ik ga vandaar Narnia kijken🤣🤣🤣

4 maanden geleden

Ik zou de link leggen met een Turkse nationaliteit en dan misschien denken dat de mama Turks is, omdat de achternaam Vlaams is. Natuurlijk is het belangrijk dat jullie een naam kiezen waar jullie samen achterstaan.

4 maanden geleden

Hallo Ik zou gewoon jullie gevoel volgen. Mijn dochter noemt kaya dit is blijkbaar een veel gebruikte jongens naam maar ik vond die zo mooi voor een meisje en heb dit gewoon gedaan en heb er geen spijt van. Onze volgende dochter wordt Inaya.

4 maanden geleden

Ik heb de film Narnia niet gezien 😄 ik legde inderdaad de link met een Turkse achtergrond. Veel succes met het kiezen van de naam!

4 maanden geleden

Ik vind het wel Turks klinken. Maar jullie moeten vooral jullie gevoel volgen!

4 maanden geleden

Dankjewel voor de reacties iedereen! Stof tot nadenken, we zijn er nog niet over uit 🙈 En de associatie met Narnia vinden we niet zo erg 😄

4 maanden geleden

Idem hier, wij horen heel graag aydin maar is ook een turkse naam, weten ook niet echt of het bij de achternaam past en denken er ook aan of er direct de link zal gelegd worden met turkse afkomst 😁