Hallo dames,
Ik ben een beetje in de war door een mail vandaag van Parentia.
Ik heb van de zomer de CM op de hoogte gebracht van mijn bevallingsverlof met attest van gynaecoloog met uitgerekende datum, en datum (1 week op voorhand) dat ik stop met werken.
Ik heb echter nog geen blad ‘Inlichtingen’ terug ontvangen. Heb hiervoor eens naar CM gemaild en ze zeiden dat ik dit pas ontvang na de geboorte (na indienen geboorteattest). Klopt dat inderdaad?
Bij Parentia staat er nu dat je dit blad inlichtingen voor je bevalling (laatste weken zwangerschap) moet indienen 🤔
Ik ben dus helemaal in de war 😂
Iemand die weet hoe het nu juist zit? Blad inlichtingen pas na de bevalling bezorgen?
Iets andere situatie: ik ben op 12 weken moeten stoppen omwille van risicovolle job. Ik heb dit gemeld aan CM en heb onmiddellijk het inlichtingenblad gekregen om in te vullen, om zo een uitkering te ontvangen wanneer ik thuis zit. Kan ook online via www.cm.be/inlichtingenblad
Ik heb ook van uza gehoord dat ik attest van zwangerschap en bevallingsdatum erop moet indienen bij mutualiteit voor bevalling, en toen ik die ging indienen zeiden ze idd dat het nodig is.
Nieuwe wetgeving ofzo iets
Meer weet ik niet eigenlijk
Ik zou gewoon die attest van gyne met dat je zwanger bent en wanneer moet bevalling binnen
Brengen
Ik heb ook van uza gehoord dat ik attest van zwangerschap en bevallingsdatu ...
Yes die heb ik ingediend, maar het inlichtingenblad voor de uitkering krijgen we blijkbaar pas na de geboorte, zodra CM ook het geboorteattest heeft ontvangen