7 Reacties

9 uur geleden

Hoy Dat het nog dicht is allemaal kan elke moment veranderen en erg snel gaan, dus of je tot 40 weken loopt is ook niet zeker😄 Ik ben altijd ingeleid, ik vind pijn van inleiding erger dan eigen weeen, eigen weeen kan je goed wegpuffen Inleining met infuus is hard moet ik zeggen.

9 uur geleden

Hey Charlotte, ik ben ingeleid op 39 weken omdat ik ook een smal gestalte heb. Bij mij is het allemaal vrij vlug gegaan omdat ik wel al 3cm ontsluiting had op de dag van de inleiding, er moest dus geen ballonnetje geplaatst worden. Ik moest ‘s avonds binnen om 19u en om 19u30 werden mij de pilletjes toegediend. Ongeveer een uur later begon ik menstruatieachtige krampen te krijgen en klokslag middernacht is mijn water vanzelf gebroken. Meteen erna ben ik een weeënstorm beland en ik ga niet liegen en zeggen dat dat niet pittig was. Ik wou zelf ook een zo natuurlijk mogelijke bevalling, maar het was allemaal wat steviger dan gedacht dus ik heb wel geopteerd voor een epidurale. En thank god dat ik dat had gedaan! Zo kon ik nog wat slaap inhalen en bekomen van de weeën, want ik was al best uitgeput. Epidurale was toegediend bij mij rond 3u ‘s nachts. Om 7u had ik 10cm en mocht ik beginnen met persen. Kwam helaas niet veel beweging in en de baby begon ook wat af te zien van het persen dus hebben ze om 8u30 versterking geroepen en is mijn zoontje nipt ter wereld gekomen via zo een zuignap. Mijn bekken waren echt net te smal waardoor de baby niet onder de venusheuvel kon. Bij de laatste keer persen gaven ze me nog één kans, anders was het keizersnede. Het is gelukkig wel gelukt! Achteraf is mijn gynaecoloog nog eens langsgekomen en vertelde ze me dat de inleiding een goed idee was, dat als de baby nog meer was gegroeid dat het sowieso keizersnede ging zijn. Mijn zoontje was geschat op 3kg300 en was uiteindelijk 3kg565 en 51cm. Tijdens de bevalling zelf baalde ik ervan dat het niet allemaal verliep op de manier dat ik me voor ogen had. Bij nader inzien vind ik het jammer dat ik niet meer het moment zelf gekoesterd heb in de plaats van me zo vast te nagelen op het natuurlijke etc. In the end is mijn zoontje kerngezond en heb ik vrede met de manier hoe alles verlopen is 🤍 Je mag me gerust nog even privé sturen mocht je nog vragen hebben. Ik wens je alvast suuuuper veel succes 🤍

9 uur geleden

Ik word morgen ook op 40+2 ingeleid. De dokter zei het zelf ook. Inleiden kan problemen geven, laten zitten ook, geen mens die het weet. Enorm veel vrouwen worden ingeleid, en het doet pijn, maar de pijn van een bevalling gaat over. De pijn dat er iets mis is met je baby blijft. Ik vertrouw op mijn gynaecoloog dat hij met jarenlange ervaring en zware studies heus wel weet wat hij doet, en al het andere heeft nog hij, nog ik in handen.

8 uur geleden

Reactie op margotvanh

Hey Charlotte, ik ben ingeleid op 39 weken omdat ik ook een smal gestalte h ...
Hey Margot, enorm bedankt voor het delen van je ervaring. Dat geeft me een beetje een idee van hoe het zou kunnen lopen (ook al is het uiteraard geen garantie dat mijn verhaal gelijkaardig wordt). Dat zorgt voor iets minder storm in mijn hoofd. Je geeft daar ook een mooie tip mee, dat ik nog 2 weekjes moet genieten van de zwangerschap en me niet mag blind staren op de inleiding en epidurale. Ik ga dat in mijn achterhoofd houden. 😘 Art is een geweldig knap kereltje die er tevreden uit ziet met hoe het gelopen is 🥰 Ik hoop dat jullie het samen goed stellen en die eerste momenten kunnen koesteren!

8 uur geleden

Reactie op Molly1234

Ik word morgen ook op 40+2 ingeleid. De dokter zei het zelf ook. Inleiden k ...
Zeker en vast! Als inleiding nodig is dan is dat zo, zelfde met keizersnee dat men niet op voorhand plant of juist moet door een of andere reden, ik heb geen persweeen zonder inleiding en ben met alle kindjes moeten ingeleid worden, in leuven vonden ze het niet nodig om dit serieus te nemen terwijl ik elke afspraak zei dat ze mijn dossier lezen waar da opstaat maar ja Bevalling verloopt voor 95% op een Onverwachte manier, men kan plannen maar er komt zoveel bij kijken dat je op die moment zelf echt niet anders kan dan gewoon volgen wat beste is voor jou en baby. En elke bevalling is prachtig hoe die ook verloopt!

8 uur geleden

Ik zou me ook niet teveel zorgen maken over of het minder gezond is voor de baby. Mijn gynaecoloog werkt ondertussen reeds meer dan 30 jaar en zegt dat als het over inleidingen gaat, de slinger om de 10 jaar weer doorslaat naar de andere kant. Hij was laatst nog naar een lezing gegaan waar onderzoek zou uitwijzen dat ook zonder medische noodzaak een inleiding vanaf 39 weken zonder risico's heel interessant kan zijn 🤭. Het is gelijk alles met zwanger zijn en kindjes, iedereen heeft een andere mening, elk onderzoek toont iets anders aan, dus de conclusie is dat het wel allemaal zoveel verschil niet zal maken denk ik dan.

2 uur geleden

Reactie op Molly1234

Ik zou me ook niet teveel zorgen maken over of het minder gezond is voor d ...
Bedankt! ☺️