19 Reacties
één maand geleden
Hey, ik zou het misschien toch overwegen, zowel voor jou gemoedsstand als die van de baby en de veiligheid van jou en de baby, het loopt niet altijd zoals je gewild had maar je moet in zo'n situatie de beste beslissing nemen, niet alleen voor de baby maar vooral ook voor jezelf meid
één maand geleden
Hier ons zoontje ook steeds op percentiel 90 gezeten. Op de 28weken echo op percentiel 95. Wij hebben dinsdag terug controle op 32weken dus, ik ben benieuwd wat de gynaecoloog zal zeggen... 🥺 Vind het allemaal ook wat dubbel.
één maand geleden
Hoy, ik zou het gewoon doen.
Ik heb zelf altijd inleiding nodig gehad, ik had zelf weeen en al de rest maar krijg nooit ontsluiting van mijn eigen weeen waardoor ik die infuss krijg voor die ontsluiting.
Mijn zoontje zat ook ver boven gemiddelde altijd en laatste controle 31+5 zat die maar beetje boven gemiddeld met percentiel 60
Als baby te groot is zijn er risicos niet alleen voor mama maar ook baby, breken van sleutelbeentje
Bekken problemen bij baby later…
Dan zijn er ook dingen dat mama moet doorstaan en denk dat ze daarom ook liever inleiden dan wachten tot al die risicos
Ik zou zeggen luister naar je gyne❤️
één maand geleden
Reactie op VDBLYNN
Hoeveel woog je kindje op 35 weken? Bij mij zeghen ze nooit percentiel gewo ...
Het percentiel tonen ze normaal via de computer, allee bij mij toont men gyne da altijd en bij 28w zat ik nie boven en nie onder het gemiddelde het was eigenlijk super goed ons zoontje weegde op 28w 1,141☺️
één maand geleden
Ik zou vooral veel vragen stellen. Wat zijn de risico's van zowel een inleiding als afwachten? Wanneer zou ze willen inleiding? Op 40 weken of al op 38 weken? Hoe zeker zijn ze van de metingen? Bij mijn eerste kindje zaten ze er namelijk 1kg naast, een meting geeft een richtlijn maar is zeker geen exacte wetenschap.. Een inleiding kan ook alle kanten uitgaan, veel is afhankelijk van hoe klaar je lichaam er voor is.
één maand geleden
Reactie op Saarmd
Ik zou vooral veel vragen stellen. Wat zijn de risico's van zowel een inlei ...
Amai 1kg is wel erg veel
één maand geleden
Reactie op BrPa
Iemand enig idee vanaf welke percentiel ongeveer ze een inleiding voorstell ...
Op mijn 31w5 echo zat ik op 86,5 en werd er niet over inleiding gesproken
Volgende controle is op 36w5 en zou dit mogelijks wel ter sprake kunnen komen?
Natuurlijk een inleiding vanaf 40 weken, wil niet zeggen dat dit een inleiding wordt. Vorige zwangerschap beviel ik al op 39w2.
één maand geleden
Denk er goed over na wat je zelf zou willen en of er eventueel alternatieven zijn. Mijn eerste dochtertje zou ook rond de 4 kg zijn volgens de schatting. Mijn vroedvrouw wist dat ik liever niet ingeleid wou worden en stelde voor om vanaf 39 weken prenataal te kolven om zelf wat op te wekken. Zodat ik de 40 weken niet zou overschrijden. Uiteindelijk is dat niet nodig geweest en is ze op 39 weken zichzelf komen aanmelden 🤭 ze was 3,300 kg. Gewoon gewichtje dus ❤️
één maand geleden
Waar kan ik dit percentiel vinden in mijn echo? hoe weten jullie of de baby groot of klein is?
één maand geleden
De voor- en nadelen tegen elkaar afwegen en je buikgevoel volgen. X