18 Reacties
één maand geleden
Kind en gezin is niet verplicht en kan je zeker afwijzen.
Hier wouden ze ook maar omdat ik vroedvrouw heb wil ik hun liever niet thuis en heb online gesprek gevraagd, uiteindelijk was ze 20 minuten te laat voor die gesprek en ik moest kinderen halen op school dus ze vertelde van alles maar na 10 minuten heb ik afgelegd.
Ze bemoeien zich te veel.
Ze was bezig waarom ik geen opvang heb nu al en dat kind 3 maand al op creshe moet en dat op kennismakingsgesprek
Dus ja niks voor mij, enige wat ze mogen doen is gewicht nazien
En zien of die goed groeit klaar.
één maand geleden
Nee, het is niet verplicht. Wel gratis en zij volgen alles voor je op. Als je het niet wil moet je zelf betalen maar dan bij een dokter, en zelf bijhouden welke vaccinaties/testen ze wanneer moeten krijgen (als je jouw kindje wil laten vaccineren natuurlijk). Eens ze naar school gaan neemt het CLB dat over, dan moet je ook aangeven aan school dat je kind dit niet krijgt en moet je zelf de medische onderzoeken regelen en betalen bij een arts.
één maand geleden
Huisbezoek heb ik geweigerd. Dit de eerste keer wel laten doen, maar dit hoeft echt niet. Tenzij ja dat zelf graag wil.
Ik ga wel gebruik maken voor de opvolging van lengte en gewicht en voor de spuitjes enz. Maar niet te veel luisteren naar hun "advies". Mijn dochtertje was volgens hun "te dik" ze is toen eens goed ziek geweest (weekendje ziekenhuis ) en was al dat extra gewicht kwijt. Maar ze gaven mij een schuldgevoel dat ik haar te veel eten gaf.. haar kinderarts had er geen probleem mee. 😅
één maand geleden
Reactie op Natasja98
Huisbezoek heb ik geweigerd. Dit de eerste keer wel laten doen, maar dit ho ...
Hier ook zelfde
Dochter woog meer dan gemiddeld maar ze was ook langer dan
Gemiddeld dus mooi op 1 lijn op 2,5 jaar en kwamen ze op idee dat ik 1 maand lang alleen gekookt wortel broccoli enzo mocht geven zelfs geen aardappel rijst enzo
Waarop ik gezegd dat die het zelf mag doen en ik na 1
Maand wel kom zien hoeveel die is vermagerd 😂
Echt gek voor woorden dat ze zoiets voorstellen
één maand geleden
Dan bij mijn broer na huisbezoek hadden ze klacht gedaan omdat hun baby geen aparte kamer had van begin🤦🏻♀️
Dus tegen klacht ingediend dat het hun zaken niet zijn als ze hun baby in hun kamer willen hele miserie
één maand geleden
we hadden ook een huisbezoek gehad (Hasselt) het was geweldig, de dame was heel lief en professionele, ze bleef 10 minuten om onze vragen te beantwoorden. dat is alles
één maand geleden
Hey,
Hier zijn ze wel thuis langs geweest. Hele vriendelijke dame die alles overlopen heeft wat we best nog in orde konden maken voor de bevalling. Daarnaast heeft ze ook uitgelegd wat ze juist opvolgen na de geboorte en wanneer.
Was idd niet verplicht maar wel fijn dat ze de diensten gratis verlenen.
Bij ons wel een aangename dame dus zou het wel aanraden.
één maand geleden
Ik denk dat het idd afhangt van de verpleegkundige die langskomt. Hier heb ik ze vorige week thuis ontvangen (kennismaking) omdat het mijn eerste kindje zal zijn. Maar ik vond het eerlijk gezegd geen meerwaarde.
Was een vriendelijke dame maar ondanks de goede bedoelingen kwam het nogal betuttelend en beetje controlerend over. Bvb. vragen over veilig slapen, betrokkenheid van mijn partner etc… En letterlijk vragen voor in de statistieken: ga je kind tweetalig opvoeden of niet,…
één maand geleden
Reactie op MJ88
Ik denk dat het idd afhangt van de verpleegkundige die langskomt. Hier heb ...
Awel van alles te veel
één maand geleden
Ik heb ook een mail gekregen maar wist niet goed wat ik ermee moest. Na al jullie reacties gelezen te hebben, ga ik hen niet laten langs komen. Dat voelt ook het beste voor ons want met al die goedbedoelde adviezen vind ik het soms moeilijk om bij een van de belangrijkste adviezen te blijven en dat is in mijn ogen ‘vertrouw op je moedergevoel’.
één maand geleden
Reactie op Stefanie1234
Ik heb ook een mail gekregen maar wist niet goed wat ik ermee moest. Na al ...
Ik zelf ben iemand dat niet graag adviezen krijgt zonder ernaar gevraagd te hebben, ik ben daaromtrent erg moeilijk persoon.
En heb zoo niet graag dat andere zich bemoeien met mijn huis en wat ik al dan niet moet doen.
Vandaar dus geen huisbezoek van kind en gezin
één maand geleden
Reactie op Stefanie1234
Ik heb ook een mail gekregen maar wist niet goed wat ik ermee moest. Na al ...
Klopt ik heb het huisbezoek ook afgewezen om die reden