3 Reacties

4 maanden geleden

Hey, hey, best dit gedrag zsm proberen afleren, want naarmate de buik dikker wordt gaat dit niet zo aangenaam meer zijn. Ikzelf ben trimmen en trainer alsook dogmum van een kleine kees van 6j en een speelse Australische Herderpup van 25kg ondertussen. Paar tips: afleren om uit de zetel te blijven en hen een eigen plaats te geven. Bij ons is dit een grote voetenbank rechttegenover ons. Wanneer je rondspapt en ze springen op, je omdraaien zonder iets te zeggen en even geen aandacht geven. Wanneer de 4 poten op de grond staan en ze zijn kalm, kan je belonen door een aai of snoepje. Na 2w was dit eigenlijk afgeleerd. Nu zijn we bezig met de introductie van een babypop. Handelingen uitvoeren die je later met de baby ook gaat doen (rondwandelen, voeden, met de buggy gaan wandelen, ...) en we belonen bij het juist vertoonde gedrag. Veel succes!

4 maanden geleden

Wij zijn ook begonnen met het opfrissen van de commando’s bij onze hond. Opspringen of tegenspringen is not done, zeker niet tegen mijn buik. Wij geven dan geen aandacht tot hij rustig is. Soms heeft hij afleiding nodig zoals zijn favoriet speeltje om zijn emoties wat onder controle te houden. Dit lukt na een week consequent zijn al heel goed. Dit met de nadruk op consequent😄 Wij oefenen na de 20 weken scan ook met een pop, zodat hij op die momenten weet dat hij extra voorzichtig moet zijn… Nog heel erg veel succes!

4 maanden geleden

Hier ook een pup in huis. Ondertussen is hij 6 maanden oud. Hevige border collie. Heb ook niet graag dat hij opspringt want dan staan zijn poten recht in mijn babybuik. Meestal valt de druk wel mee maar hij kent mij als die zieke mevrouw die altijd in de zetel lag toen hij hier pas kwam.. ik was zo ziek dat ik niet altijd goed voor hem kon zorgen (aandacht geven, spelen). Hij durft zo wel eens over mij uitlopen in de zetel en heeft mij zo al 2x aan het Wenen gebracht omdat hij gewoon zo hard over mijn buik loopt. Gelukkig is nu op 21 weken alles nog steeds oké. Hij weet nu ook meerderheid van de tijd dat hij moet gaan zitten voor mij ipv opspringen. Heb hem dat aangeleerd. Ben benieuwd in combinatie met de baby wat dat zal geven na de geboorte..