13 Reacties

2 maanden geleden

Hoy, ik had grote baby’s maar ze hebben nooit eerder ingeleid, laatste was 5.400 en Toch moest ik natuur gang laten gaan tot 42 weken🤦🏻‍♀️ maar mijn Oude gyne vond dat helemaal niet oke toen ik dat vertelde, ze zei wel als baby groot zal zijn dat ze misschien eerder gaan halen maar dat zien we dan Wel, ik moet 23/09 langs en Zien we hoe groot die is, die was Altijd wel boven gemiddeld laatste moest die 1200 zijn en woog 1500. Ivm percentiel heb ik geen idee, ik zal het vragen als ik dit niet vergeet

2 maanden geleden

Hoe groot is hem nu dan?

2 maanden geleden

Reactie op Petmat Malueva

Hoe groot is hem nu dan?
Weegt 2.070

2 maanden geleden

Bij ons woog de baby afgelopen donderdag 2,3kg bij 32w1d. P90 zei ze. We gingen bij de volgende controle (37w) kijken naar de groei en opties bespreken.

2 maanden geleden

Hi! Vorige week hadden wij controle op ongeveer 31,5w. Ik ben in verwachting van een tweeling (dus word ik sowieso ingeleid op 38 weken). Onze zoon was al 2,4kg en meisje 1,9kg. De curve gaf ergens aan als ze zo blijven groeien en ik zou uitzitten tot 38w dat hij 3,8kg zal gaan wegen (moest het 40 weken zijn een stuk boven de 4kg). Ik hoorde ook van iemand dat ze doelbewust op 36 weken is ingeleid omwille van grote baby’s maar omdat zij ook zelf heel wat last had van rug en dergelijke.

2 maanden geleden

Die metingen zijn echt soms er af hoor. Vorige echo meerdere keren te horen gekregen dat we ook echt enorm grote baby hebben. Nu op 33 weken is hij nog steeds iets groter maar niet meer extreem. Ik zit nu op 2,2 kg. Zolang alles goed gaat met baby en er voldoende vruchtwater is zullen ze niet inleiden voor 41+5

2 maanden geleden

Hier P95 op 28weken. Volgende controle op 32weken... Voorlopig nog afwachten of hij zo doorgroeit zei gynae. Eventueel nog een uitgebreide suikertest doen om te kijken of ze niks over het hoofd hebben gezien. Wat ik persoonlijk niet echt begrijp aangezien mijn suikertest op 22w normaal was... 🤷‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op Sarah Van Geert

Die metingen zijn echt soms er af hoor. Vorige echo meerdere keren te horen ...
In belgie laten ze blijkbaar niet over 40 weken gaan als er geen nood aan is volgens nieuwe onderzoeken ofzo zei mijn gyne🤷🏻‍♀️ Iets nieuw zei ze en geloof me na 37 weken is het voor mij ook genoeg😂

2 maanden geleden

Reactie op DC_ZZ

Weegt 2.070
Als ik er morgen geraak laat ik je weten wat mijn gyne zegt Dan ben ik 31+5

2 maanden geleden

Reactie op Petmat Malueva

In belgie laten ze blijkbaar niet over 40 weken gaan als er geen nood aan i ...
Ik woon in Antwerpen en dat is wat mijn gyne zei op donderdag. Je datum is een schatting. Meerderheid bevalt na de uitgerekende datum. Als er geen medische reden voor is om in te lijden, zal de mijne het niet doen tot over 41w. Veel meer kans op inscheuren.

2 maanden geleden

Reactie op Sarah Van Geert

Ik woon in Antwerpen en dat is wat mijn gyne zei op donderdag. Je datum is ...
Wat een verschil van wat elke dokter zegt Hier dus juist omgekeerde, als er geen nood is laten ze niet gaan boven 40😆

2 maanden geleden

Hier dus percentiel 60 31+5 woog die 1.900 en 42cm

2 maanden geleden

Op 31+5 woog ze 2173g en was toen percentiel 86,5. Mijn eerste dochter was op een normaal percentiel. Tijdens de 39w controle had de gynaecoloog (Hasselt) de inleiding al gepland op 41 weken. Uiteindelijk op 39w2 bevallen en was een zwangerschap zonder complicaties.