13 Reacties

4 maanden geleden

Ik gebruik de app zwangerhap om te weten wat ik wel en niet mag eten

4 maanden geleden

Reactie op lies2811

Ik gebruik de app zwangerhap om te weten wat ik wel en niet mag eten
Klopt idd. Rauwe garnalen, maar grijze garnalen zijn gekookt & gepeld. Vandaar mijn twijfel...馃き

4 maanden geleden

Reactie op kimberly18101993

Klopt idd. Rauwe garnalen, maar grijze garnalen zijn gekookt & gepeld. ...
Ik vermoed gewoon dat kwik er niet uitgaat als het is gekookt

4 maanden geleden

Reactie op lies2811

Ik vermoed gewoon dat kwik er niet uitgaat als het is gekookt
Rauw gaat eerdr over toxoplasmose en niet over kwik en dioxine

4 maanden geleden

Reactie op lies2811

Rauw gaat eerdr over toxoplasmose en niet over kwik en dioxine
Ik ben immuun voor toxoplasmose. Maar voor het zekerste zal ik ze dan maar laten 馃檲

4 maanden geleden

Reactie op kimberly18101993

Ik ben immuun voor toxoplasmose. Maar voor het zekerste zal ik ze dan maar ...
Ik heb ook veel zin in garnalen haha, maar als je imuum bent mag je wel rauwe dingen eten heb ik gehoord. Ik denk niet dat die kwik en dioxine eruitkoken

4 maanden geleden

Reactie op lies2811

Ik heb ook veel zin in garnalen haha, maar als je imuum bent mag je wel rau ...
Inderdaad. Van vlees. Maar rauwe vis is vooral voor de listeria bacterie. Maar ik zal op veilig spelen 馃槈

4 maanden geleden

ioxine & kwik is pas onveilig in een hoge maten. (Stapelt op) 1-2x maand mogen die voedingsmiddelen wel volgens mijn gyneacologe (Bv scampi). Zolang je het niet dagelijks eet. Maar inderdaad geen rauwe vis owv listeria & toxoplasmose. Ik eet het beide niet gewoon uit voorzorg..

4 maanden geleden

Wat Julie zegt: heeft te maken met ioxine en kwik en niet met het koken. All茅 rauw mag het ook niet denk ik 馃ぃ

4 maanden geleden

Mijn gynaecoloog zei dat het sporadisch eten geen kwaad kan, dus inderdaad zo eens een keertje in de maand is heus geen probleem. Ik zou zeggen, ga voor die tomates crevette!

4 maanden geleden

Reactie op Baens

Mijn gynaecoloog zei dat het sporadisch eten geen kwaad kan, dus inderdaad ...
Hier idem. Zij gaf aan dat de lijst van welke vissen je wel/niet mag eten de laatste jaren enorm veel strenger geworden is... Vis is heel gezond en zit boordevol vitamines - volgens de logica van zwangerhap mag je x aantal vissoorten niet eten, maar ultrabewerkte voeding krijgt gewoon een groen vinkje. Dit ging er bij haar niet in en ze gaf als advies: eet die soorten met mate, want vis is ook gewoon voedzaam. Af en toe een garnaalkroket of scampi op restaurant kan heus geen kwaad, zolang alles goed genoeg verhit is.

4 maanden geleden

Reactie op EMBO

Hier idem. Zij gaf aan dat de lijst van welke vissen je wel/niet mag eten d ...
En tomate crevettes dus ook - die garnaaltjes zijn gewoon gekookt 馃檪