18 Reacties

2 maanden geleden

ik ben zelf 31weken zwanger en ons dochtertje ligt ook nog in stuit de gynaecoloog heeft me dan aangeraden om 2 oefeningen te doen om ze hopelijk te helpen draaien. Op je ellebogen en knieën op de grond met een kussen onder je knieën zodat je poep goed in de lucht ligt en dit dan een 15min aanhouden of helemaal plat liggen in de zetel met een kussen onder je poep en dan een kaars houding aannemen maar de gynaecoloog zegt dat 1op de 5 nog draait

2 maanden geleden

ik zou mss ook eens kijken naar de technieken van spinning babies dit doe ik zelf ook

2 maanden geleden

Hoy, weet je zeker dat die zo ligt? Misschien zitten zijn/ haar handjes bij diene hoofd? Maar die kan zeker nog draaien hoor en anders doen ze wat nodig in het ziekenhuis Hier baby van 5kg gedraaid tussen 33-36 weken vorige keer dus kan echt alle kanten op

2 maanden geleden

Ons kindje ligt ook nog in een stuit ik heb het zelfde als jij veel geschop in blaas en bekken ik ben bijna 34 weken dus maar maak je niet al te veel zorgen bij mijn 2 de zwangerschap had ik dit ook maar uiteindelijk tog keizersnede gehad en nu heb ik het weer ik moet 3 oktober terug voor een echt om dan te zien hoe hij ligt als hij niet gedraaid is gaan ze proberen om hem uitwendig te draaien mocht dat niet lukken dan is het een keizersnede maar ze draaien tot maximaal 37 weken maar in principe heeft je kindje nog alle tijd om te draaien dus pieker er niet teveel over je kindje moet er tog uit of dat dat nu een normale bavalling zal zijn of niet komt echt wel goed

2 maanden geleden

Komende vrijdag ben ik 33 weken zwanger en ze ligt ook nog stuit. Volgende week terug echo, ik hoop dat ze tegen dan toch gedraaid is.. Onze gynaecoloog maakte zich nog geen zorgen, ze kunnen nog draaien tot 36 weken en indien nodig proberen ze dan eens uitwendig te draaien. Ik pieker hier toch ook wel over. Versta niet dat ze niet draait want heb soms het gevoel dat er een mini acrobaat in mijn buik zit 😅 Ik ben van plan de echo van volgende week maandag af te wachten en indien ze dan nog steeds stuit ligt eens die oefeningen van spinning babies op youtube te proberen..

2 maanden geleden

Reactie op rosita36

Ons kindje ligt ook nog in een stuit ik heb het zelfde als jij veel geschop ...
Dankjewel. Ik ben inderdaad een piekeraar. Ik zou gewoon zeer graag een vaginale bevalling hebben. Maar tis waar, belangrijkste is dat kindje gezond is

2 maanden geleden

Reactie op amberuytterhaegen

Komende vrijdag ben ik 33 weken zwanger en ze ligt ook nog stuit. Volgende ...
Ik ben blij dat ik niet alleen pieker. Maar ik ga misschien proberen om jouw tactiek aan te nemen en nog even af te wachten…

2 maanden geleden

Reactie op Savannah Fierens

ik ben zelf 31weken zwanger en ons dochtertje ligt ook nog in stuit de gyna ...
Merci voor de tips en geruststelling!

2 maanden geleden

Mijn zoontje ligt al van het begin met zijn hoofdje naar beneden... hij is sinds gisteren ingedaald VERSCHRIKKELIJK... doet zoveel pijn 😕 geniet er nog even van, ze heeft nog tijd om te draaien. (Ook 32 weken zwanger)

2 maanden geleden

Reactie op prinses13

Mijn zoontje ligt al van het begin met zijn hoofdje naar beneden... hij is ...
Oei, wat voel je dan? Alles heeft zo zijn voor- en nadelen precies!

2 maanden geleden

Reactie op loena5423

Oei, wat voel je dan? Alles heeft zo zijn voor- en nadelen precies!
Onderrugpijn, liespijn, bekken pijn, heup pijn... ik kan niet eens draaien of ik heb al een intense pijn 😕 niets leuk aan 🥲

2 maanden geleden

Reactie op loena5423

Dankjewel. Ik ben inderdaad een piekeraar. Ik zou gewoon zeer graag een vag ...
Tuurlijk een vaginale bevalling is natuurlijk wat je graag wilt ik zou ook niks liever willen dat dat ik heb zelf al een keizersnede gehad door stuitligging bij mijn zoontje me 2 dochters vaginale bevalling en nu weer zwanger van een jongetje en nu weer terug voor dat hij in een stuit ligt dus ik hoop ook echt dat hij nog draait maar als het niet anders is dan is het zo

2 maanden geleden

Hey Loena, Kindjes kunnen zich last minute nog omdraaien. Ik weet dat voetreflexologie (gedaan door iemand die er verstand van heeft) dit ook kan opwekken. Weet ook dat een vaginale stuitbevalling mogelijk is. Lees je erover in als je graag vaginaal wil bevallen. Kijk eens op de website van GZA Sint Vincentius in Antwerpen en Dr. Firas Cha’ban. Hij heeft al meer kindjes in stuit via een vaginale bevalling ter wereld gebracht. Lieve groetjes

2 maanden geleden

Baby draait hier nog alle kanten uit , maar ik kreeg deze YouTube video van mijn vroedvrouw doorgestuurd. Het zijn oefeningen om ruimte te maken in je bekken. Ik doe hem nu dagelijks 🤭🫣https://youtu.be/NFktLGrz_jw?si=qCPrfuFHrQ_gRx68

één maand geleden

Vandaag 35+6 dagen ons kleintje lag ook in een stuut tot vandaag op de echo was te zien dat hij was gedraaid gelukkig zat er niet aan te denken om weer een keizersnede moeten ondergaan

één maand geleden

Das normaal wanneer haar tijd ga komen om te bevallen gaat ze vanzelf omdraaien mijn vorige zwangerschap was mijn kindje tot 38 weken met zijn hoofd naar boven en de voete benden en dan op de laatste moment ik hij gewoon omgedraaid en moest ik geen keizersnede hebben dus geen bang alles komt goed

één maand geleden

Ons zoontje lag met zijn hoofdje naar beneden tot ik mijn eerste zwangerschapsyoga deed - hij is toen ‘los’ gekomen uit mijn bekken & heeft hem dwars gelegd! Hij heeft zich dan gelukkig spontaan terug gedraaid met zijn hoofdje naar beneden rond 30 weken & met zijn gezichtje naar achteren (wij hebben nog nooit een glimp van zijn gezichtje kunnen zien) Echter zit hij ‘dubbelgeplooid’ waardoor ook zijn voetjes beneden zitten! Ik heb dus ook schopjes in mijn blaas en bekken! Sinds gisteren is hij aan het indalen & is géen pretje.. 🫣

één maand geleden

Hier nog een stuit. Vandaag 37 weken. Keizersnede gepland binnen twee weken. Ik wilde absoluut geen versie.