48 Reacties

één maand geleden

Reactie op Liiesbeth

Goh vind mijn gyneacoloog altijd eerder negatief en ze zei mogelijks inleid ...
Hier is er totaal geen sprake van een inleiding.. Heeft dit dan te maken met je gbp?

één maand geleden

Reactie op Liiesbeth

2,3kg, jouw kindje was toch eerder zwaarder geschat dan te licht of te klei ...
Ze zeggen te ligt en dan gaan ze nog inleiden? Raar! Ze leiden in als die juist te zwaar is volgens mij. Ja hier was die tot laatste keer goed boven gemiddeld en laatste controle was die plots net net boven gemiddeld dus kan wel zijn dat die deze keer nog minder is aangekomen. Dat weten we 21ste dan. Ik heb zwaar gevoel van vroeggeboorte ook, ik weet niet waarom maar die gedachte laat mij niet los. Ik heb ook wel veel te vroeg symptomen dat ik bij andere kinderen pas na 36-37 weken had, en vanaf dat ik die symptomen had beviel ik binnen de 3-4 weken. Dus waarschijnlijk ook vandaar dat ik nu te veel denk aan dat vroeggeboorte. Vandaag stukje slijmprop verloren, wel erg klein, en al volledig ingedaald sinds 2 weken als ik het goed voel enzo voort dus. Momenteel 34+2

één maand geleden

Reactie op Liiesbeth

Goh vind mijn gyneacoloog altijd eerder negatief en ze zei mogelijks inleid ...
Mijn laatste kind was ik ook niet blij met mijn gyne, ik heb haar 3 keer gezien in 9 maanden, geen 1 keer kunnen bereiken voor wat dan ook buiten die 3 afspraken. En ze was er bij en na bevalling zelfs niet. Als ik een vraag stelde was het altijd mevrouw is niet uw eerste kind en dan pas uitleg. Nu mijn gyne echt is goud waard! Behalve 1tje dan allemaal bij haar geweest.

één maand geleden

Reactie op Rani195643443131

Hier is er totaal geen sprake van een inleiding.. Heeft dit dan te maken me ...
Mijn vriend vroeg of ik dan overtijd zou gaan als de baby lichter was dan gemiddeld en ze antwoordde nee eerder een inleiding..

één maand geleden

Reactie op Liiesbeth

Mijn vriend vroeg of ik dan overtijd zou gaan als de baby lichter was dan g ...
Ik zou niet akkoord gaat. Zonder medische reden . Het is toch beter als kindje langer in je buik blijft, of denk ik verkeerd.

één maand geleden

Reactie op Liiesbeth

Mijn vriend vroeg of ik dan overtijd zou gaan als de baby lichter was dan g ...
Niet op ingaan, laat je baby komen wanneer die daar zelf klaar voor is, hoe langer veilig je baby zal zijn, natuurlijk als je placenta niet werkt of baby is te groot… zijn dringende redenen voor inleiding maar bij jou denk ik niet dat er iets van deze van toepassing is? Ik blijf dit raar vinden eerlijk gezegd, hoor ook eerste keer dat gyne zegt voor een inleiding terwijl baby aan de kleine kant is, normaal zeggen ze echt altijd laat die maar lekker zitten

één maand geleden

Reactie op Petmat Malueva

Niet op ingaan, laat je baby komen wanneer die daar zelf klaar voor is, hoe ...
Ja ze controleert telkens de doorbloedingen enz en die zijn nog steeds in orde.

één maand geleden

Ik denk dat het eerder een inleiding bedoelt is als ze zien dat het kindje nog weinig of niet meer bijkomt in gewicht, dan moeten ze wel inleiden, want dan is dat een teken dat de placenta niet meer doet wat het moet doen. Zou me niet teveel zorgen maken hoor, als jouw kindje altijd rond dezelfde curve blijft, dan is er weinig of niets aan de hand.

één maand geleden

Reactie op Baens

Ik denk dat het eerder een inleiding bedoelt is als ze zien dat het kindje ...
Ja klopt, ik denk het ook zo. Alleen was de boodschap zonder uitleg gegeven. Ik moet volgende week aan de monitor omdat ik dan geen afspraak heb met de gyneacoloog. Kunnen ze daar ook zien of de placenta nog goed werkt enz of is dat enkel contracties weeën en hartjeslag baby?

één maand geleden

Reactie op Liiesbeth

Ja klopt, ik denk het ook zo. Alleen was de boodschap zonder uitleg gegeven ...
Is dat jouw eerste keer aan de monitor? Normaal controleren ze dit daar niet. Maar als jij jouw bezorgdheid uit, laten ze de dokter van wacht komen die met de echo even kijkt. Ik denk persoonlijk wel dat de gynaecoloog tijdens jouw afspraken de werking van de placenta telkens controleert. Staat bij mij toch telkens op mynexuzhealth.

één maand geleden

Reactie op Leju

Is dat jouw eerste keer aan de monitor? Normaal controleren ze dit daar nie ...
Nee niet eerste keer maar wel eerste keer met deze achtergrond. En ja bij mij staat nx in mynexuzhealth ofz dusja.

één maand geleden

Reactie op Liiesbeth

Nee niet eerste keer maar wel eerste keer met deze achtergrond. En ja bij m ...
Als het niet in orde was, zou ze het sowieso benoemen. Ofwel volgende controle eens vragen?

één maand geleden

Aan de hand van de harttonen kunnen ze ook al zien of het kindje zich nog goed voelt of niet. Is een beetje een maatstaf voor de werking van de placenta.

één maand geleden

Reactie op Leju

Als het niet in orde was, zou ze het sowieso benoemen. Ofwel volgende contr ...
Ze controleert de doorbloedingen steeds enz en ze zegt dat dat allemaal in orde is. Daarmee schrok ik dat ze toen opeens wel over inleiding begon nadat mijn partner er achter vroeg. Ze zegt ook dat het “te klein” zijn aan mijn medische geschiedenis ligt.. verder geen verslagen of niets. We zullen moeten afwachten. Vandaag 36 weken dus nog een weekje moet de baby sowieso blijven zitten 🥰

één maand geleden

Ons kindje zat op pc1, vandaag op 34w gelukkig gegroeid op pc 9. Hier vermoedelijk ook te vroeg geboren owv verkorte bmh en anders ook ingeleid op 38 weken door diabetes en gyno zei dat maatje 50 zeker kan en dan mouwtjes omslaan.

één maand geleden

34+6: 49cm en 2480 gram. Percentiel 36

één maand geleden

Reactie op Liiesbeth

Ze controleert de doorbloedingen steeds enz en ze zegt dat dat allemaal in ...
Hoy, was vandaag eindelijk lang de gyne, onze boy woog 2,660 ongeveer ik ben nu 35+5 Ik had ook 3cm ontsluiting en baarmoederhals was volledig ingekort. Ook ingezakt. Hij kan elke moment komen zei ze. Gaat zeker niet tot 20/11 blijven.

één maand geleden

33W+4. Vandaag woog ze 1,800 gram en percentiel 4. Gynaecoloog zei ook dat maatje 50 oke zal zijn omdat ze echt niet lang op maatje 44 zitten x

één maand geleden

Afgelopen vrijdag 34+1 woog ze 2kg370 🥰

één maand geleden

Vandaag terug op controle 36+1 en nu 2,550 kilo dus wel 320 gram extra p waarde wel gezakt naar p21 maar baby doet het goed volgens gynaecoloog.