48 Reacties
één maand geleden
Reactie op Dovile123
Mijne is ook kleintje. Heb meer maat 50 gekocht, en paar in maat 44 voor z ...
Nee, mijn bekken is te smal. Mijn eerste was ook een keizersnede, maar die was wel 4 kg. Deze zal ik al blij zijn als ze 3 kilo is. 😊 gaat wel helemaal anders zijn denk ik zo een kleintje. 🥰
één maand geleden
Reactie op Shana kaya 1909
Nee, mijn bekken is te smal. Mijn eerste was ook een keizersnede, maar die ...
Jaa, ben soms ongerust, hoe gaat zijn met zo kleintje.😅 Ben nu ook 34+1 en heb pas vrijdag afspraak. Dus weet niet wat moet ik verwachten. Maar zij is zeker meer actief dan mij zoontje was. 😅
één maand geleden
Reactie op Dovile123
Jaa, ben soms ongerust, hoe gaat zijn met zo kleintje.😅 Ben nu ook 34+1 en ...
Bij mij hetzelfde, deze ook veel actiever.
één maand geleden
Ik was op 32 weken percentiel 27. Baby woog maar 1800 gram. Vier weken later 2750 gram. Dus kan wel snel gaan.
één maand geleden
Ik zou vooral naar maat 50 kijken van merkjes die klein vallen, zoals Zara & Dreambee
Zeker geen C&A & Zeeman
H&M zit er wat tussen
Mijn eerste dochter was ook niet heel groot bij de geboorte: 48cm & 3kg235. Die kleinere merken zaten echt beter bij haar & met die grotere merken heeft ze heel lang in maat 50 gepast
één maand geleden
De maat heeft niet echt iets met het gewicht te maken, maar de lengte. 50 = 50cm, dus ik zou heel voorzichtig zijn met maat 44, want de kans dat het kindje zo klein is, is klein. Dat is echt voor prematuren. Ons dochtertje was op 32+2 1900gr en zat toen op P30. Als ze zo blijft groeien, zit ze op 40 weken rond 3300 gr, wat dus perfect oké is.
één maand geleden
Bij ons is het ook een kleintje, vandaag 35w5d en ze wordt geschat op 2.2 kg (percentiel 12) 😊. Ik heb ook 1 cm ontsluiting momenteel maar van de gynaecoloog moet ze nog zeker blijven zitten tot 2.5 kg om goed te zijn. En ze zei maatje 50.
één maand geleden
Reactie op Rani195643443131
Bij ons is het ook een kleintje, vandaag 35w5d en ze wordt geschat op 2.2 k ...
Hier hetzelfde, ook een klein meisjes op komst die vermoedelijk wat vroeger zal geboren worden. Maar zijn natuurlijk ook maar schattingen he. Ik voorzie toch vooral maatje 50 en geen 44
één maand geleden
Reactie op Marthe1991
Hier hetzelfde, ook een klein meisjes op komst die vermoedelijk wat vroeger ...
Ja ik heb ook maat 50 en geen 44 😄. Spannend hé
één maand geleden
Komt goed. Boven 10 is oké.
Mijn nicht werkt op neonatologie en zei zegt dat boven p10 de kindjes meestal gewoon goed zijn en mee naar huis mogen.
één maand geleden
Reactie op Liiesbeth
Ons kindje heeft dit gewicht op 36 weken, percentiel 15 :(
Hoeveel juist?
Ik moet 21ste
Hij was altijd boven gemiddeld en laatste keer zat die net net boven gemiddeld dus was niet veel aangekomen
Kan alle kanten op zei gyne zeker na gbp
één maand geleden
Reactie op Petmat Malueva
Hoeveel juist?
Ik moet 21ste
Hij was altijd boven gemiddeld en laatste ke ...
2,3kg, jouw kindje was toch eerder zwaarder geschat dan te licht of te klein? Hier wordt steeds gezegd dat mij gbp ervoor zorgt dat mijn kindje te klein en te licht is. Wordt er depri van dit elke keer te moeten horen.
één maand geleden
Reactie op Liiesbeth
Ons kindje heeft dit gewicht op 36 weken, percentiel 15 :(
Bij ons op 36w 2.2 kg :) percentiel 12. Niets om zorgen over te maken zei onze gynaecologe hoor… bij jou wel? Het zal gewoon een kleintje zijn :).
één maand geleden
Ik zou ze echt wel zo lang mogelijk laten zitten en niet inleiden. Dan kunnen ze nog aansterken. En waarom zouden ze inleiden? Mijn gynaecoloog zegt dat de gbp geen probleem is voor onze baby en ze is ook klein.