7 Reacties

7 maanden geleden

Welke test bedoel je dan? Je hebt toch de nipt.. en de nipt met de nevenbevindingen ?

7 maanden geleden

Reactie op Manu26

Welke test bedoel je dan? Je hebt toch de nipt.. en de nipt met de neven ...
Idd de nipt met nevenbevindingen, in België noemen ze het vaak genoomwijde nipt ☺️

7 maanden geleden

Reactie op MJ88

Idd de nipt met nevenbevindingen, in België noemen ze het vaak genoomwijde ...
Aah oke. Ja ik zou gewoon alles gaan doen. Bij mijn eerste heb ik alleen de nipt gedaan, maar toen werd het ook nog niet vergoed. Moesten we het zelf betalen (2021) Bij de 2de in (2022) wel de volledige gedaan. En nu bij de 3de doe ik ook de volledige.. Het bestaat, dus waarom niet denk ik dan. Dan is het maar uitgesloten.

7 maanden geleden

Ik wist niet dat er varianten waren. 😃🤣

7 maanden geleden

Reactie op Tabitalita 🩷

Ik ook niet. Ik heb dat zelfs gevraagd aan mijn gyne omdat mijn vriend geadopteerd is en we daar geen familiale achtergrond van hebben en toen werd ons een zeer duur bloedonderzoek aangeraden 😅

7 maanden geleden

Reactie op Sarah Van Geert

Ik ook niet. Ik heb dat zelfs gevraagd aan mijn gyne omdat mijn vriend gead ...
Omg! 😱

7 maanden geleden

Reactie op Tabitalita 🩷

Normaal zou je na de 12 weken echo moeten kiezen of je de NIPT wil laten doen, en dan is er keuze voor ‘gerichte NIPT’ (enkel afwijkingen op chromosoom 13, 18 en 21) of NIPT met nevenbevindingen/genoomwijde NIPT waarbij er ook naar alle andere chromosomen gekeken wordt. Alleen zijn nog niet alle afwijkingen gekend, dus stel dat ze zoiets ongekend vinden ga ja waarschijnlijk onterecht bezorgd zijn. Er zijn ook een aantal gekende ernstige afwijkingen, maar ik vraag me dus af welke deze zijn… Als alles normaal is ben je natuurlijk wel meteen heel gerust gesteld :-)