22 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Liiesbeth

Hoi, voor wie een geboorteplan heeft/wil. Wanneer bespreken jullie dit met ...
Wij hebben binnen paar weken een gesprek met een vroedvrouw in het ziekenhuis gepland staan. Geregeld door de gynaecoloog. Het is niet onze eigen vroedvrouw dus ik vermoed dat het tijdens dat gesprek over het geboorteplan gaat gaan

2 maanden geleden

Reactie op Liiesbeth

Hoi, voor wie een geboorteplan heeft/wil. Wanneer bespreken jullie dit met ...
Wij bespreken dit met de vroedvrouw van de gynaecoloog praktijk. Zij heeft ons ook een soort template meegegeven en wat uitleg gegeven. Enkel mochten we een badbevalling willen (wat ik wel graag zou hebben) dan moeten we dit bespreken met de gynaecoloog. Hiervoor heb je toestemming nodig. Ik denk dat je zeker kan checken tijdens een consult of je wensen haalbaar zijn voor de materniteit van het ziekenhuis. Bij ons is dit wel pas rond de 36-weken consult. Om een voorbeeld te geven van de vroedvrouw: alle lichten dimmen en enkel een kerstslingen met je eigen muziek is perfect haalbaar. Kaarsjes rondom zetten dan weer niet want dit kan een potentieel brandgevaar opleveren. Het geboorteplan zelf vormt dan een leidraad tijdens de bevalling en neem je gewoon mee. Een tip was om het overzichtelijk te houden op 1 A4 zodat de vroedvrouwen en verpleegkundigen op de materniteit alles duidelijk kunnen terug vinden.