11 Reacties
3 maanden geleden
Wij hebben dit gebruikt bij ons eerste dochtertje. Het is wel gemakkelijk dat je via verschillende websites spullen kan samenzetten in één lijst maar we merkten wel dat het voor de mensen die iets wouden aankopen niet zo heel overzichtelijk was en er vaak niet aan uit geraakten dat ze het artikel dan zelf nog moesten bestellen. Wij gebruiken het deze keer niet meer.
3 maanden geleden
Zelf geen ervaring mee, maar een aantal vrienden van ons wel. Zij waren hier heel tevreden over. Ik ga het daarom ook gebruiken in combinatie met een geboortelijst bij de Gele Flamingo. De producten die ik op Pakske zet, zijn de zaken die we al op voorhand hebben aangekocht en/of die niet bij Gele Flamingo te verkrijgen waren en/of die we ergens anders/tweedehands goedkoper hebben aangekocht. Op Pakske heb ik het dan zo ingesteld dan men geld kan bijleggen voor een bepaald product (aangezien we het al zelf aangekocht hebben), i.p.v. dat ze het nog zelf moeten aankopen.
3 maanden geleden
Ik ga Pakske gebruiken om de mensen het gevoel te geven iets uit te kunnen kiezen uit een lijst maar het komt er wel op neer dat ze gewoon geld storten. We laten niemand zelf iets bestellen/kopen. We willen niet wachten op dingen en heb graag alles al in huis 😜 Ik ga dit ook verduidelijken in het tekstje dat je bovenaan kan uitschrijven. Is ons eerste kindje dus eerste keer dat ik een lijst maak maar heb zelf al wel voor anderen verschillende keren via Pakske bijgelegd voor een cadeau. Werkt goed!
3 maanden geleden
Ik heb een combinatie gedaan van het pakske en het land van ooit 🤭 Dit om mezelf meer vrijheid te geven om andere artikelen ook te kunnen krijgen/ zodanig mensen kunnen bijleggen voor bijvoorbeeld de babykamer die we op voorhand hebben aangeschaft. Ik merk nu al dat veel mensen een effectieve lijst verkiezen boven het pakske, dit omdat ze het minder handig vinden in gebruik of omdat mensen graag toch nog steeds een cadeautje afgeven. Ik heb de opmerking al gekregen dat als ze willen bijleggen voor een cadeau ze wel gewoon zullen storten op de pamperrekening, omdat dit uiteindelijk op hetzelfde neerkomt. Met geld doe je wat je wilt, een cadeautje afgeven vinden mensen vaak leuker omdat ze kunnen zien dat je het gebruikt en niet met lege handen afkomen🙃 Dit hangt natuurlijk heel hard van persoon tot persoon af.
Wij zelf hebben ook vrienden gehad die kozen om enkel te werken met het pakske waarbij je enkel kon bijleggen. We hebben uiteindelijk gekozen om gewoon langs te gaan met een envelopje met geld omdat dit leuker was dan bij te leggen en aan te komen met lege handen 🙃we hebben vernomen dat er ook veel mensen gewoon afkomen met random cadeaus dat ze niet gevraagd hadden om toch iets af te geven…dit was dan wel voornamelijk de oudere generatie. Daarmee onze keuze voor de combinatie 🙃
3 maanden geleden
Ik had eerst pakske omdat ik het wel tof vond dat je uit meerdere sites kon kiezen maar toen had een vriendin van me het ook en wanneer je iets aankoopt van een lijst, ga je eigenlijk gewoon naar de website van die winkel (bv bol) en koop je daar zoals je online zou aankopen. Dat komt dan bij hun ook zo toe. En dat vond ik precies minder tof..
3 maanden geleden
Zelf geen lijst gehad bij Pakske, maar al wel die vriendinnen die er gebruik van maakten. Ik was er persoonlijk geen fan van omwille van de verzendkosten die je dan zelf moet betalen + als je bv. 3 verschillende dingen zou willen kopen die van 3 verschillende winkels zijn,, moet je dan ook 3 x verzendkosten aankopen. Het principe van 'terugbetalen' wat de ouders al op voorhand gekocht hadden kan handig zijn, maar vond ik wel een vreemd idee. Ik hou gewoon van een fysieke winkel met een fysieke geboortelijst, maar mss ben ik hierin gwn wat 'ouderwets'.🙊
3 maanden geleden
Wij gaan Pakske.be gebruiken ☺️ heel handig om alles al op voorhand te kopen en de mensen te laten bijleggen voor wat je écht wil. Je moet de optie “bijdragen” bij elk item instellen, zo blijft het super simpel en hoeven ze niets zelf te bestellen op de leverancier sites. Je kan een kleine QR code gebruiken voor op het geboortekaartje ipv mensen naar een lijst te sturen via een bepaalde link / naam ingeven /… In mijn opzicht véél handiger!
3 maanden geleden
Reactie op Tinkelbel
Zelf geen lijst gehad bij Pakske, maar al wel die vriendinnen die er gebrui ...
Idem! Ik kocht gisteren 3 dingen aan voor een vriendin en kwam 15 euro duurder uit en kon niet meer terug omdat pakske dat onmiddellijk van de lijst haalt en de ouders verwittigd dat het gekocht is, ookal moet je het dan op de websites van de leveranciers nog kopen… ik vond het maar gedoe.
3 maanden geleden
Wij hebben het bij ons eerste kindje gebruikt en tevreden van omdat het makkelijk was en we vrij konden kiezen wat we op de lijst zetten. Wij hebben ervoor gekozen om zelf alles vooraf aan te kopen en geld op de rekening te krijgen. Wij hebben wel de optie voor Bancontact genomen, standaard is enkel met overschrijven en dat vond ik niet handig bij vrienden (moet je handmatig ingeven dan).