Herkennen jullie dit?
Mijn man en ik hebben al een zoontje van bijna 3 jaar en nu 30 weken zwanger.
Maar ik lijk wel alles te regelen voor dit kindje en ik word er zo geïrriteerd door de laatste tijd 😫
Afspraken bij de gynaecoloog, vroedvrouw, kraamzorg, startbedrag, verzekeringen, kinderopvang (van zoontje en baby), welke spullen we nodig hebben uitzoeken en bestellen, kleren wassen, opruimen (spullen naar de kringloop brengen enz), kamer klaar maken, geboortekaartje, suikerbonen, fotoshoot plannen, klusjes in huis (laten) uitvoeren enzovoort enzovoort.
Hij zal niet uit zichzelf eens aan mijn buik voelen of een foto maken of zo, enkel als ik het vraag.
Ik vraag hem trouwens vaak om iets te doen maar dan gebeurt het regelmatig toch niet.
Zelfs een naam zoeken, ik heb al zoveel voorstellen gedaan en het gesprek een aantal keer geïnitieerd maar ook daar geen initiatief. We zijn nu wel eindelijk overeen gekomen over een naam gelukkig.
Gisteren nog zo’n situatie. We hadden een afspraak bij de gynaecoloog, ik was voordien even een kwartiertje gaan liggen want had ‘s nachts amper geslapen door zijn gesnurk (waar ik ook al zo vaak voor heb gevraagd om naar de dokter te gaan). Ik had eten voorzien om op te warmen en vraag hem om het in de oven te steken, hij weet uiteraard niet waarover het gaat want hij heeft geen idee wat er in huis is. Dan vraag ik of mijn papa er al is om te babysitten, hij weet weer van niks (ook al zit hij in de whatsappgroep van de familie). Ik reageer wat kortaf, hij begrijpt totaal niet waarom. Ja waarom? Hij weet amper dat we naar de gynaecoloog moeten, kan dan zelf niet bedenken dat we voordien nog moeten eten, heeft zelfs niet nagedacht wie er dan onze zoon in bed gaat steken,…
Hoh ik word er gek van momenteel.
Hij heeft wel adhd maar dat mag toch geen excuus zijn denk ik dan.