6 Reacties
één maand geleden
Ik heb voor mijn eerste dochter het water voor de flessenvoeding altijd in de microgolfoven opgewarmd. Gaat veel sneller dan via een flessenwarmer. En echt warm heb ik die melk nooit gemaakt.
Ze is dat zo gewoon, dus nooit geen moeite mee. En op verplaatsing neem ik (ongeopend) flessenwater op kamertemperatuur mee. Dan hoeft deze niet meer opgewarmd te worden. Waterflessen die ik thuis gebruik, zet ik altijd terug in de frigo om bacterievorm tegen te gaan. Na het opwarmen in de microgolfoven is dit op kamertemperatuur ongeveer.
Ik vind wel dat als het water warmer is, de poeder wel beter smelt. Bij grotere hoeveelheden, als ze ouder zijn, heeft dit wel voordelen om alle poeder in het flesje te krijgen.
één maand geleden
Hoy, hier altijd opgewarmd
Buiten nam ik een kleine thermos mee en klein flesje water om die te mengen, thuis ook gewoon water gemengd met wat kokend water.
Nu heb ik voor buiten zo een fles aangekocht dat water opwarmt wat mij wel handig lijkt.
Thuis ga ik een apparaat aankopen dat direct water op temperatuur geeft, ik wou babybrezza maar ik geef poedervoeding maar tot 1 jaar en wil borstvoeding proberen vandaar vond het te duur.
één maand geleden
Wij kregen een rondleiding op materniteit en daar ging het plots over flesvoeding aangezien iemand een vraag daarover had. De vroedvrouw meldde daar dat de flesjes nu op materniteit op kamertemperatuur gegeven worden, er werd blijkbaar "onderzoek" naar gedaan en als je de melk opwarmt (zeker in microgolf) gaan de pre en probiotica's eruit...
één maand geleden
Ik ga ook proberen te starten met flesjes op kamertemperatuur en afwachten hoe onze meid hierop reageert. Al twijfel ik wel heel hard om die laatste fles voor bedtijd op te warmen.. Vriendinnen gaven ook wel aan dat poeder makkelijker mengt met opgewarmd water.