15 Reacties
22 dagen geleden
Hier dus in
37 weken eerste keer in ziekenhuis aan de monitor geweest, wegens weeen.
En ze bleven ook wel zeggen dat ik eigenlijk tijd verdoe met andere woorden.
Ik vond ook dat gyne die wacht deed gisteren wat te veel had gewerkt en niet blij was dat ik kwam zonder echt te moeten bevallen ofzo.
Andere waren zeker erg lief.
En inderdaad mijn baby beweegt al dagen niet zoals die deed en soms beweegt die alleen avond beetje en hele dag niks.
Tijdens monitoring bewoog die dan weer wel terwijl die de hele dag niks liet voelen🤷🏻♀️
En ze zeiden ook elke 5 min nu beweegt die wel nu is die actief, alsof ik loog over die paar dagen had ik de indruk
22 dagen geleden
Ik denk gewoon dat er misschien vrouwen zijn die echt overdrijven met langsgaan, waardoor ze zo reageren?
Of ze zijn moe van veel uren werken🤷🏻♀️
Maar goed, ik zou blij zijn als ik vandaag nog zou bevallen😂😂 ik ben moe van slapeloze nachten! En ben een persoon dat in de dat nooit kan slapen
22 dagen geleden
Ik ben ook twee x gegaan tijdens zwangerschap,& had het zelfde gevoel als jou, leek ook alsof ze vonden dat ik overdreef, maar jij kent jou kindje het best, en als jij jou zorgen maakt moet je gewoon gaan, uiteindelijk moeten zei ervoor zorgen dat jij jou op jou gemak voelt,& dat kan jij ook aangeven, dan zullen ze wel aangenaam zijn.
22 dagen geleden
Uiteindelijk betalen wij onze factuur van die bezoek en krijgen zij hun loon voor hun werk😉
Zo denk ik als ik te veel schuldgevoel krijg dat ik dan weer naar huis gestuurd word omdat er niks serieus aan de hand is.
22 dagen geleden
Reactie op phieliene
Ik ben ook twee x gegaan tijdens zwangerschap,& had het zelfde gevoel a ...
Dat is waar! Want dan zeggen ze ‘op 37 weken is het normaal dat die minder bewegen’ maar dan denk ik als die elke dag feestjes in mijn buik houdt en dan plots niks meer, vind ik dat toch niet ‘normaal’
22 dagen geleden
Ben ook al veel geweest door tussentijds bloedverlies etc… mss al 8 keer ofzo. Heb ook steeds een klein hartje om te bellen.. maar achteraf denk ik beter 1 keer te veel dan 1 keer te weinig en trouwens we betalen er toch voor. 😀
Nog eventjes en dan moeten we er niet meer langsgaan…. 😂
22 dagen geleden
Ik moet verplicht van de gynaecoloog wekelijks aan de monitor omwille van verhoogde bloeddruk en lage hoeveelheid eiwit in urine. Neem intussen ook medicatie. Heb er echter ook een heel naar gevoel aan overgehouden de laatste keer omdat ze me deze week (ben nu 36 weken) duidelijk hebben gemaakt dat er “personeelstekort is” en het eigenlijk “niet goed uitkwam”. Dit terwijl ik er zelf niet om vraag, maar dit op verwijzing van mijn gynaecoloog is. Moet donderdag terug en heb nu al schrik voor de reactie die ik weer zal krijgen.
22 dagen geleden
Wij zitten nu ook terug op de verloskamer voor extra controle owv amper beweging 🫣 Ook al 3e keer (vorige keer dmv vroegtijdige contracties op 24-28weken) . Ik durfde zelf ook al niet meer bellen.. 🙃Maar probeer dan echt te denken aan de gezondheid van mijn kindje & niet aan wat het personeel denkt…
22 dagen geleden
Ik heb altijd meegekregen bij elke zwangerschap op 24u tijd moet je ze minstens 1x gevoeld hebben, hun plaatst wordt beperkter ze gaan klaarzetten voor je bevalling dus de plek om te bewegen tov enkele weken terug is beperkter, wat maakt dat ze minder gaan bewegen maar als ze bewegen is dit met meer kracht.
Ik heb bij de vorige zwangerschap ook 2x tegen het einde een “paniekaanval” gehad. Eerste zw. Was spoedkeizersnede na 48u liggen en had zwarte vlekken van die bevalling, en die zwarte vlekken werden ineens beelden die ik kwijt was tegen het einde van de 2de zw. En ik sloeg enorm hard in paniek heb toen ook 2x heel lang bij vroedvrouw en gyneacoloog gezeten omdat ze mij moesten gerust stellen, omdat ik zat te wenen aan de telefoon. Het is normaal dat er onzekerheid en angst komt tegen het einde en onbekende. Ik heb het geluk gehad toen wel begrip te krijgen ook tijdens de wekelijkse controle op het einde, sinds die eerste paniekaanval. Ik heb nooit het gevoel gehad van boosheid of onbegrip maar wel dat ze mij begrepen en geruststelden. Voor de gyneacoloog is dit dagelijkse kost en zien ze dit meer die kennen de angst en paniek niet die wij soms hebben omdat ze meestal weten uit ervaring wat niet normaal is of wat wel. Wat absoluut hun reactie niet goed praat, als jij nood hebt aan geruststelling moeten ze dit jou geven. Ik zou me weinig aantrekken van hun reactie.
22 dagen geleden
Reactie op Jan8923
Ik heb altijd meegekregen bij elke zwangerschap op 24u tijd moet je ze mins ...
Awel ik had altijd hele lichte bewegingen
En nu plots niks en heel soms in 48u 1 keer is dat die wat aait zeg maar met zijn handje omdat die da hand positite verandert ofzo
Dan begin je toch automatisch zorgen te maken
21 dagen geleden
Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze beter 1 x te veel dan te weinig. Mijn zus leerde me te luisteren naar mijn intuïtie. Ze heeft dat ook gedaan. Had ze dat niet gedaan bij haar vierde had het anders afgelopen. Niet dat je dit wil lezen op dit moment maar ze zijn er met reden. Je hoeft jezelf hier niet schuldig over te voelen. Mommy knows best..