4 Reacties

2 maanden geleden

Hoy hoy Heel spannend allemaal voor iedereen zo te zien, en ieder zijn mening over van alles, ik luister gewoon niet zeg ja ja goed oke we zullen we zien en wat tijd brengt, hoe meer je erop ingaat hoe erger het wordt dus kort en bondig laten merken dat je toch gaat doen wat jou best past😉 Niet te veel over nadenken, en laat ieder doen wat die wil, willen ze een bedje nou koop alleen gaat die leegstaan en zullen ze met de tijd wel zien, je hoeft nu niet uit te leggen of iets zeggen, zegt je mama iets over uitstappen die gaan komen, zeg nou oke we zullen wel zien, we regelen wel wat, klaar. Nu is dat allemaal helemaal niet belangrijk. En namen das denk ik iets bij iedereen! Niet naar luisteren Gewoon knikken en zeggen ja hoor ja ja jullie weten wel beter zeker klaar Echt niet ingaan, niet reageren, niet over nadenken.

2 maanden geleden

Hey, Fijn dat ze zo enthousiast zijn wel maar ik snap zeker dat dit druk op jullie zet. We gaan ons zoontje de eerste maanden ook nergens laten logeren. Waarschijnlijk zelfs niet laten oppassen tenzij we zelf in de buurt zijn. Mijn schoonouders zijn ook niet zo goed te been dus dit zou ik al niet vertrouwen. Ik denk dat het normaal is dat je de eerste maanden gewoon met je gezinnetje kan doorbrengen. Een baby herkent ook pas later echt mensen dus op 4 maanden al eens gaan logeren is zeker niet te laat. Meer dan tijd genoeg om een goede band op te bouwen. Ik heb soms het gevoel dat mensen een baby zien als entertainment. Ja ze zijn superschattig, ze hebben echt geen behoefte aan andere mensen dan hun ouders die eerste maanden. Ik vind het zelf fijn als familie enthousiast is. Dit wilt zeggen dat je kindje ook enorm geliefd zal zijn. Maar bewaak zeker jullie grenzen. Jullie kindje en jullie gezin gaan voor op de wensen van anderen.

2 maanden geleden

Reactie op Laura0212

Hey, Fijn dat ze zo enthousiast zijn wel maar ik snap zeker dat dit druk o ...
Dat gevoel delen wij ook helemaal! Het is geen pop of speelgoed dat wat voor hun entertainment gaat zorgen. Wij zijn ook van mening dat de baby de eerste maanden gewoon het liefst bij mama en papa is. En wij trouwens ook bij hem 🥰 Een baby is inderdaad veel meer dan eens gezellig knuffelen in de zetel of een wandelingetje maken. Dat lijkt de omgeving inderdaad vaak te vergeten 🙈 Ik heb inderdaad met mijn partner ook al afgesproken dat we de baby niet gaan wegdoen om anderen te plezieren en zeker niet tijdens mijn bevallingsverlof en ook na mijn verlof zullen we de baby al naar opvang moeten doen waardoor we ook zelf voor ons kindje willen zorgen als we thuis zijn

2 maanden geleden

Hier ook zeer enthousiaste familie. Maar ik ben daar wel heel duidelijk in. Onze baby, onze wetten. Ik geef wel aan dat we blij zijn met hun enthousiasme maar wij beslissen hoe en wat en wanneer. Dus als jullie er met zn 3tjes na de geboorte eventjes tussenuit willen, doe dat lekker gewoon & geniet van jullie kersverse gezinnetje. De rest moet zich maar bij de zaken neerleggen. Het is jullie opvoeding 🙂