9 Reacties

4 maanden geleden

Zou gewoon 56 doen. Heb ook nooit 50 gekocht bij mijn kindjes. 1ste was 3750 gram en 53 cm. Die kon meteen maat 56 aan En 2de was 3555 en 48 cm. Voor hem heb ik na de geboorte nog 2 pakjes in maat 50 gekocht. Maar 56 kon ook prima mouwtjes even opstropen. En noppies valt altijd heel klein uit.. dat past altijd.

4 maanden geleden

Reactie op Manu26

Zou gewoon 56 doen. Heb ook nooit 50 gekocht bij mijn kindjes. 1ste ...
Ja heb inderdaad vooral al wat gekocht vanaf maatje 56!

4 maanden geleden

Voorlopig wordt ons kindje ook zwaarder en groter geschat. Ik heb ook vooral maatje 56 en 62 gekocht. In maatje 50 heb ik 4 body’s, 3 pyjama’s en 3 kleding stukken gekocht gewoon om toch iets te hebben omdat je nooit weet

4 maanden geleden

Ik heb toch genoeg kleertjes in maat 50 gekocht. Met eerste ben ik 40+6 wk bevallen 50,5cm en 3555. Dus ik verwacht ook niet, dat mij meisje groter gaan zij

4 maanden geleden

Ik heb evenveel van 50 als van 56 gekocht. Pasgeborene verliezen heel wat warmte dus goed passende kleding is heel belangrijk… Ik woog bij mijn geboorte 2850, mijn partner 3700. Maar op de 20+2 echo woog ons kleintje al 382 gram, dus wel een beetje voor! We zien wel, alvast kleertjes genoeg🥰

4 maanden geleden

Petit bateau valt ook erg klein dames, orchestra valt ook klein, ik zou echt niet te veel kopen Je kan altijd bijkopen als nodig, Mijn kinderen waren elk anders, maar maar 50 heb ik nooit gebruikt, maat 56 vind ik best natuurlijk weet ik niet hoe het zit met tweeling en prematuur, buiten dat zijn kindjes echt erg snel uitgegroeid uit 50 En soms past 50 helemaal niet

4 maanden geleden

Ik heb 5 dochters Mijn eerste was 3400 2de was 3700 Volgende 4100 daarna 4200 en 4400 Ook lengte was elke keer groter Op echo zaten ze echt goed naast ivm gewicht

4 maanden geleden

Ik denk dat je vooral je eigen gevoel hierin moet volgen. Mijn man en ik hebben wel veel in maatje 50 en 56 gekocht. Iedereen zegt altijd dat je van maatje 50 niets hoeft te kopen en uiteindelijk heb je het toch meer nodig als je denkt. Mijn metekindje heeft een volledige maand (zelfs ietsje langer denk ik, maar niet zeker) maat 50 gedragen en is dan rustig naar maatje 56 overgeschakeld maar sommige merken vallen groter dus maatje 50 paste ook nog perfect. Mijn zus raadde me aan om genoeg body’s te kopen, daarvan heb je er nooit genoeg 🥰

4 maanden geleden

Ik heb eigenlijk nog niet veel kleertjes gevonden in maat 50. Er staat bijna altijd 50-56. Wel gemerkt dat er veel verschil kan zitten tussen verschillende merken. H&M oogt redelijk groot, Timboo en Little Dutch lijken me eerder klein. Dus ik heb een combinatie van merken gekocht (veel Vinted-vonsten). Truitjes altijd wel oversized zodat hij die iets langer kan dragen. Idem voor het ‘berenpakje’ voor buiten. Broekjes en rompers zijn een combinatie. Heb 4 redelijk kleine pyjama’s waarvan je de voetjes ook terug kan opplooien zodat ze iets langer kunnen meegaan. Ik ga ervan uit dat je redelijk snel wat kleertjes kan bijbestellen of kopen mocht dit nodig zijn. Enige wat ik me nog afvroeg: voorzien jullie ook een geboortepakje in een prematuurmaatje voor mocht je toch iets vroeger bevallen? Lijkt me zo zielig als die dan ligt te zwemmen in z’n eerste pakje.