Hallo, wij weten sinds enkele dagen dat we in verwachting zijn van ons 2de kindje. Bloedafname hebben we reeds gedaan en is allemaal in orde.
En zijn nu ongeveer 5 weken zwanger.
Ik nam deze namiddag contact op met de gynaecoloog en zei dat de eerste scan pas op 12 weken zou zijn. Ik vind dit persoonlijk heel laat bij mn eerste dochter was dit op 8 weken.
Nog iemand hier ervaring mee?
Eerst en vooral proficiat! 12 weken is inderdaad enorm laat... ik ben vandaag ook geweest op 8 weken. En dit vond ik al lang duren aangezien ik er heel snel achter kwam. Kan je niet ergens anders gaan waar het sneller kan?
Ik heb mijn eerste echo gisteren gehad op 6 weken, omdat ik ervoor al eens een miskraam heb gehad, dit was eigenlijk de vitaliteitsecho. Ik heb geluk gehad dat ik het hartje al heb zien kloppen en horen kloppen.
Amai, dat is inderdaad erg laat! Hier op 7w maar wel via fertiliteit, vandaar vaak iets vroeger… kan je niet vragen voor iets vroeger? Dat je graag wat geruster kan toeleven naar 12w?
Ik ben vandaag 5 weken zwanger en had de eerste echo normaal pas 12 april, maar ik heb gevraagd of ik ook al vroeger kon komen, dus ik heb 27 maart de vitaliteitsecho. Dan ben ik bijna 6 weken zwanger. Ik denk dat als je het vraagt zij het misschien wel vroeger kunnen doen? 12 weken is wel laat, dan is de niptest zelfs al
Ik ben vandaag 5 weken zwanger en had de eerste echo normaal pas 12 april, ...
12 april zou inderdaad nog vroeg zijn. Ik krijg mijn eerste echo op 8 weken 2 dagen.
Risico is dat als je eerste echo te vroeg is, dat je het hartje mogelijks nog niet ziet kloppen..