24 Reacties

19 dagen geleden

Wij zijn gaan kijken naar de tweepersoonskamers in het moederhuis en dit leek me echt niets voor mij. De twee bedden stonden op hooguit een meter van elkaar, en ik kan me echt niet voorstellen dat ik het gehuil van een andere baby of bezoek van een andere vrouw ook nog eens moet verdragen terwijl je aan het rusten bent. Er zit wel een gordijntje tussen, maar vind.het toch zo'n raar idee dat ze je wonde komen controleren ofzo terwijl er naast dat gordijntje 3 onbekende mensen champagne staan te drinken. Of dat jij en je baby niet kunnen slapen omdat de andere baby het misschien moeilijk heeft.

19 dagen geleden

Wij gingen er, heel naïef en onwetend, vanuit dat een materniteit enkel 1pkamers heeft 😅 in bepaalde ziekenhuizen is dat ook effectief zo. Long story short: onze verzekering dekt enkel een 2pkamer en 2000 euro opleggen zien we niet zitten, dus het zal 2p worden. Ik kan me voorstellen dat dat kan meevallen en ook serieus kan tegenvallen, maar goed, dat zien we dan wel weer 😅

19 dagen geleden

Ik weet wel dat ze bij ons de tweepersoonkamers pas een tweede persoon bij leggen als de rest al vol ligt. Dus als er bv 3 twee persoons kamers zijn zal pas vanaf de 4 persoon iemand met twee liggen. Maar goed ja, mijn voorkeur gaat wel nog altijd uit naar een eenpersoon.

19 dagen geleden

Reactie op Carol1991

Wij gingen er, heel naïef en onwetend, vanuit dat een materniteit enkel 1pk ...
Het is natuurlijk ook echt maar voor een dag of 2/3 dus zelfs als het tegen zou vallen is het natuurlijk niet te lang.

19 dagen geleden

Ik zou even kijken wat jouw verzekering te bieden heeft? De mijne doet 1 persoonskamers en die van mijn vriend zelf suites, dus voor de volgende ga ik wel veranderen van verzekering 😜

19 dagen geleden

Op een tweepersoonskamer lig je sowieso met een andere mama en baby. Ook de partner kan dan niet blijven slapen. Een eenpersoonskamer is wel het geld waard, aangezien je privacy hebt en de partner mag blijven slapen. Ik heb het geluk dat een eenpersoonskamer gedekt zal worden door mijn verzekering. Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken (en eventueel eens navragen bij jouw hospitalisatieverzekering wat deze allemaal dekt) of het de meerprijs waard is.

19 dagen geleden

Reactie op Natasja98

Het is natuurlijk ook echt maar voor een dag of 2/3 dus zelfs als het tegen ...
Inderdaad. Het verschil zelf bijpassen is op zich geen probleem, en heb dat ook al veel gelezen op fora, maar voor 2 of 3 dagen vinden we het echt wel van de pot gerukt. En inderdaad, het gaat volgens het principe van hoeveel kamers er al vol liggen. Wie weet hebben we wel geluk 🫣

19 dagen geleden

Toen wij gingen legden ze de mamas van tweepersoonskamers al samen, ook al waren er nog tweepersoonskamers leeg. Anders moeten er twee kamers bediend en gekuist worden zoals een eenpersoonskamer terwijl daar niet voor betaald werd. Ik ging ook daarvan uit (dat zolang er niet te veel bevallingen zijn ik wel alleen zou liggen) maar blijkbaar is dat dus niet zo. Dat heeft me overtuigd om dan toch maar voor een eenpersoonskamer te gaan

19 dagen geleden

Reactie op KATTTTT

Ik zou even kijken wat jouw verzekering te bieden heeft? De mijne doet 1 pe ...
De mijne dekt enkel twee-of meerpersoonskamers… Het is de goedkoopste verzekering (Hospiplan). Moest er een volgende keer komen, schakel ik ook over. Ik baal dat ik er niet eerder aan gedacht heb om het uit te zoeken 🙈

19 dagen geleden

Reactie op laura1992sb

De mijne dekt enkel twee-of meerpersoonskamers… Het is de goedkoopste verze ...
Ahh, dan begrijp ik het. Dan is het inderdaad wel heel wat extra. Even niet aan denken dak als het zo is, en denken aan alles wat je gaat kunnen doen met het geld dat je uitgespaard hebt!

19 dagen geleden

Bij 2p mag papa niet blijven slapen. Was voor mij dus snel beslist om 1p te gaan ookal is het ereloon van de gynaecoloog dan veel hoger. Dus vaak dekt jouw verzekering wel de kamer maar niet het extra ereloon.

19 dagen geleden

Mijn verzekering dekt ook geen 2p kamer. Had me er bij neergelegd omdat het maar voor paar nachten is. Tot ik hoorde dat papa dan niet mocht blijven slapen. Dat vond ik verschrikkelijk voor hem. Ik draag de baby al 9 maanden en stel dat hij dan om 18u geboren is, moet hij even daarna al naar huis. Ook voor mezelf vond ik het niet fijn dat mijn partner dan weg moet. Uiteindelijk hebben we van familie centjes gekregen om toch op een 1p kamer te kunnen. Daar zijn we echt gigantisch dankbaar voor. Anders hadden we wel gevraagd om vroeger naar huis te mogen als alles goed ging na de bevalling. Bij een volgende zwangerschap neem ik ook de verzekering van mijn partner die wel 1p kamer dekt, maar daar waren we nu te laat mee

19 dagen geleden

Ik ben in Hasselt 2 keer bevallen. Heb telkens op een 1 persoonskamer met rooming in gelegen. Mijn verzekering dekt de kosten van een eenpersoonskamer. Ik heb vanop een afstand een 2-persoonskamer gezien en zijn best nog wel ruim en leek me wel goed ingedeeld. Normaal proberen ze deze kamers wel niet vol te leggen, enkel als het druk is. Ik ben zelf maar 1 nacht gebleven, maar vorige bevalling 3 nachten. Toen ik 30/10 ben bevallen zou het vrij druk geweest zijn. Je kan altijd eens horen om een kamer te zien? Prijsverschillen kunnen ze bij de administratie berekenen. Eenpersoons liggen de erelonen van de dokters ook hoger en ik dacht dat er ook een verschil was tussen al dan niet een epidurale verdoving.

19 dagen geleden

Voor Hasselt vind je hier de prijsraming: https://www.jessazh.be/gewoon-verzekerd

19 dagen geleden

Ik zou eens horen wat je hospitalisatieverzekering dekt. Ik heb één via het werk van KBC en zij vragen een supplement van €200 voor 1 persoonskamer. Dit supplement is geldig voor 1 jaar (moest je meerdere keren worden opgenomen). Bij mij komt dit nog goed van pas aangezien ik in september een week in het ziekenhuis heb gelegen voor longrijping en toen ook een 1pk gevraagd. Bij mijn bevalling ga ik dus ook gewoon terug voor een 1pk. Bij ons in het ziekenhuis is het ook zo dat partner enkel kan blijven slapen indien je op een 1pk ligt, dit is voor mij al een grote reden om toch maar voor die 1pk te kiezen, alsook heb je veel meer rust en privacy natuurlijk.

19 dagen geleden

Zonder verzekering zou ik niet gaan Voor eenpersoon. Ik heb 1 keer in 2 persoon gelegen omdat 1persoon volzet waren en ik was paar uur na bevalling naar huis, ik denk als je een toffe buur hebt dat het meevalt maar dat was hier niet het geval. Ik had zware bevalling die nacht en was ochtend naar kamer gebracht. In de ochtend nog rustig maar dan, denk minimum 10 personen haar kwamen bezoeken met zakken vol warm eten, kamer was al klein en ze duwden die gordijn opzij en leunden Op mijn bed, niks privacy Ben dan gaan vragen aan vroedvrouw of ze hen niet kan buiten zetten omdat ik dit niet oke vond. 10 min later kwamen ze vragen mogen we terug binnen🤦🏻‍♀️ dus ja ben dan direct vertrokken. Ik heb verzekering en heb al gevraagd voor eenpersoon.

19 dagen geleden

En als je verzekering niet dekt kan het duur uitkomen door de supplement dat artsen bijtellen, die schieten een factuur echt hoog

19 dagen geleden

Reactie op laura1992sb

De mijne dekt enkel twee-of meerpersoonskamers… Het is de goedkoopste verze ...
Is dit van de CM? Ik hoorde dat het, als het over de bevalling zelf gaat, ze erelonen betalen. Als je op ‘controle’ gaat om aan de monitor te liggen betalen ze het niet ofzo.. iets vreemd! Ik informeer me deze week ook nog eens te goei..

19 dagen geleden

Het kan duur oplopen als je bv keizersnede hebt, lang in het ziekenhuis ligt, omdat de dokter allemaal ereloon mogen vragen maar geloof me het is het geld waard! Je wil echt genieten van de rust en niet het bezoek van een andere familie zien. de kamer naast me had een huilbaby en dat hield me al soms wakker, laat staan dat die op mijn kamer zou liggen🙉 je kan een schatting online aanvragen (zol genk) doet dat toch, en ook aan de balie eens informeren& naar je ziekenfonds mailen/bellen

19 dagen geleden

Mijn verzekering dekt enkel 2persoons, maar ik ga toch voor een 1persoons. Ik ben graag op mijn gemak & als ik sommige verhalen hoor van andere mama’s op 2 persoonskamers.. zo wil ik mijn eerste dagen met mijn gezin niet beleven. Ik betaal dan met plezier de opleg van de factuur