21 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben eerst geteld hoeveel geboortekaartjes we gaan versturen en opgelijst aan wie. Dan hebben we de lijst afgegaan en bedacht ‘gaan die op bezoek komen?’ En gekeken wie het is die op bezoek komt. Voor de grootouders hebben we 3 stuks geteld, voor gewoon een ‘gezin’ hebben we 2 stuks geteld en voor de kindjes hebben we een pot met ballonnen omdat we bv 4 stuks suikerbonen mee naar huis geven wel wat veel vinden. Bij dat aantal hebben we wel nog wat ‘reserve’ bijgeteld. Hangt ook af of je een babyborrel gaat geven of niet

3 maanden geleden

Ik heb 5 verschillende soorten gekozen. De meter en peter mogen van elk 1tje hebben, de rest moet er 1 iets uitkiezen. Ook heb ik voor zowel mezelf als men partner van elk 1tje gerekend.

3 maanden geleden

Reactie op VDBLYNN

Ik heb 5 verschillende soorten gekozen. De meter en peter mogen van elk 1tj ...
En niets voor de kindjes dan? (Ik vind het echt moeilijk om keuzes te maken 😅)

3 maanden geleden

Reactie op Lienneke

En niets voor de kindjes dan? (Ik vind het echt moeilijk om keuzes te maken ...
Niet specifiek. We gaan gewoon nog iets in de winkel halen voor hen maar dat zit niet in onze doopsuikers

3 maanden geleden

Reactie op Lienneke

En niets voor de kindjes dan? (Ik vind het echt moeilijk om keuzes te maken ...
Het is vreselijk moeilijk, heb al paar keer tips gevraagd aan men zussen qua aantal enzo 😂

3 maanden geleden

Wij hebben gerekend op +/- 120 stuks. 4 verschillende dingen. Waaronder 25 stuks glazen buisjes met bloembommetjes in. De kinderen heb ik apart geteld en kwam ik op 25 uit. (Grote familie) Daar heb ik houten jojo’s voor waarop de naam komt.

3 maanden geleden

Reactie op meganneke

Wij hebben gerekend op +/- 120 stuks. 4 verschillende dingen. Waaronder 25 ...
En krijgen volwassenen dan 1 iets mee per koppel? Of mag iedereen die langskomt 'iets' kiezen.

3 maanden geleden

Ik zou zeggen niet vergeten om voor werk ook wat mee te nemen😅 Ze wachten daar echt wel op haha Op hoeveel € komen jullie ongeveer en voor hoeveel € rekenen jullie alles te kunnen kopen? Is er een grensbedrag of zeggen jullie nou het kost wat het kost en dan zien we wel?

3 maanden geleden

Reactie op Petmat Malueva

Ik zou zeggen niet vergeten om voor werk ook wat mee te nemen😅 Ze wachten ...
Wij zijn gegaan voor wat we echt mooi vinden en wisten pas achterna de prijs van onze kaartjes bv. Ze zijn wat duurder, maar helemaal ons ding en niet van die flinterdunne kaartjes die scheuren of plooien. We zijn zodanig blij met ons regenboogje dat we het er wel voor over hadden wat het ook kost 🙈

3 maanden geleden

Wij hebben ook eerst het aantal geboortekaartjes geteld en dan gekeken wie er op bezoek zal komen en wie we sowieso iets zouden geven ongeacht bezoek. Wij hebben maar 1 soort (lentilles in de kleuren van ons kaartje in glazen potjes en als deze op zijn in papieren zakjes) + kleurpotloodjes voor de kindjes onder 12j. Van de bedankjes geven we maar eentje per gezin. Kleurpotloodjes uiteraard voor elk kindje eentje. We voorzien ook nog 3 grote bokalen om af te geven op de materniteit en om op ons werk te plaatsen. We hadden de kostprijs van alles eens berekend en vonden het wel wat hoog uitkomen om verschillende soorten te voorzien en meerdere stuks per gezin. We hebben allebei een grote familie en vriendenkring. Dit zou een klein fortuin kosten. En de meeste mensen gooien vaak zo’n hebbedingen dan gewoon in de kast (of erger in de vuilbak). Misschien dat we voor de meters, peters en grootouders wel nog iets aparts voorzien zoals een plantje ofzo. Zou wel fijn zijn als die plantjes na 10 jaar nog bij iedereen staan. 😊

3 maanden geleden

Wij hebben per persoon 1 pakketje voorzien (voor iedereen die een kaartje krijgt). Als je bijvoorbeeld een gezin hebt van 4 hebben we voor de volwassenen elks een potje suikerbonen en voor de kinderen elks een belleblaas. Persoonlijk vindt ik dat het een beetje telt als bedankje en vermits beide volwassenen meebetalen voor de cadeau vond ik het niet meer als logisch dat ze elk iets ontvangen 🙃. Dit is natuurlijk heel persoonlijk. Bijkomend heb ik een grote pot gevuld voor het werk.

3 maanden geleden

Hier ook grote gezinnen, ik zelf heb 1 broer en zus en broer 3 kids Aan de kant van mijne vent zijn het er wel veel😂

3 maanden geleden

Reactie op Lienneke

En krijgen volwassenen dan 1 iets mee per koppel? Of mag iedereen die langs ...
Ieder die iets langskomt! Wij maken zelf de stoffen zakjes dus kunnen er altijd wat extra bijmaken 🤭

3 maanden geleden

Wij hebben 3 soorten voorzien voor de volwassenen (liquide zeepje, suikerbonen in een doosje en kaarsen in een blik), voor de kindjes apart voorzien we een lolly. Op alles kleven we een sticker met haar naam en in thema van het geboortekaartje. Voor de volwassenen voorzien we 1 per koppel. Qua aantal in totaal hebben we gekeken naar het aantal geboortekaartjes + extra voor het werk bvb. Ook rekening gehouden met van elke soort 1 extra te hebben voor onszelf. En heel eerlijk, ik ben (in mijn ogen toch) zuinig geweest met budget dat we eraan uitgegeven hebben. Bij de meeste mensen is dit toch iets wat ze niet bewaren ;)

3 maanden geleden

Hier ook eerst het aantal geboortekaartjes geteld en personen die naar de babyborrel uitgenodigd worden. Wij rekenen op 100geboortekaartjes & hebben 140 doopsuiker/bedankjes. Ze kunnen kiezen uit 4 soorten (jutten zakje met doopsuiker, snoepdoosje, limoncello of potje honing) allemaal in het thema van bijtjes aangezien er op het geboortekaartje ook een bijtje staat. 🙂

3 maanden geleden

Wij kiezen voor ieder gezin iets. Voor het werk een grote algemene pot met suikerbonen. Maar ook idd geteld hoeveel kaartjes en dan doe ik er 10 stuks extra bij, in geval van. Wij hebben 4 soorten momenteel; heel moeilijk want zo veel keuze 😅

3 maanden geleden

Reactie op Sarah Van Geert

Wij kiezen voor ieder gezin iets. Voor het werk een grote algemene pot met ...
Wij hebben nog geen kindjes die groot genoeg zijn bij vrienden en familie dus daar doen we niets voor.

3 maanden geleden

Reactie op ElineW1994

Wij hebben 3 soorten voorzien voor de volwassenen (liquide zeepje, suikerbo ...
Ik maak alles zelf (blokjes zeep, keramieken potjes, zakjes met thee) dus kan aanvullen als het toch al op zou zijn. In totaal toch een 120 stuks en voor de kindjes een zakje met smeltparels in de kleuren van het kaartje. Bij mijn zoontje ook gedaan en dit heeft ons heel veel geld bespaard denk ik.

3 maanden geleden

Reactie op Marthe1991

Ik maak alles zelf (blokjes zeep, keramieken potjes, zakjes met thee) dus k ...
Klopt! Ik heb voor de liquide zeepjes de verpakking online gekocht, de kaarsjes maak ik ook zelf (de blikjes online gekocht). Op die manier heb ik ook het gevoel veel te kunnen besparen. Al hoop ik wel dat ik voldoende heb want als ons meisje geboren is zie ik mezelf de eerste weken geen kaarsjes maken 😅 Indien we toch niet voldoende hebben zal het enkel met doosjes suikerbonen aangevuld worden!

3 maanden geleden

Dit vond ik op de website van een doopsuikerwinkel: