15 Reacties
3 maanden geleden
Er zijn veel goede merken, wij hebben bv Chicco. Ik zou alleen kijken dat je het kan hoger kantelen als de baby zou reflux hebben maar verder denk ik dat dat allemaal wat hetzelfde is. En dan kan je een aerosleep topper kopen voor bovenop t matrasje waar t mee komt, dat maakt het ook weer iets veiliger en ademend
3 maanden geleden
Bij mijn research naar een goede co-sleeper kwam ik bij reviews vaak de klacht van onstabiliteit tegen, bij verschillende merken. We hebben uiteindelijk gekozen voor de Snüzpod studio omdat deze van hout is en er minder wankel uitziet (en we wilden 1 op wieltjes). Maar ons kindje is ook voor eind oktober/begin november dus kan je nog niet zeggen hoe het eigenlijke gebruik ons bevalt.
3 maanden geleden
Wij hebben sinds de geboorte van onze dochter (december '22) de Chicco Next to me magic.
We zijn er altijd heel tevreden van geweest. Heeft ze de eerste 6 maanden in gelegen voordat ze naar haar eigen kamertje ging. De cosleeper heeft een anti reflux stand, wieltjes om makkelijk te verplaatsen en je kan via het systeem aan de zijkant je kindje er makkelijk uithalen. De cosleeper kan met riempjes aan het bed vastgemaakt worden. Als je het wat onder de knie hebt, is hij makkelijk uit elkaar te halen en kan met de handige tas goed op transport.
3 maanden geleden
Wij hebben eentje van Bednest, hier kan je heel makkelijk één kant omhoog zetten als het nodig is voor reflux/slijmpjes. We vinden het prachtig in ons interieur en kan je makkelijk opvouwen om mee te nemen.
Best prijzig maar krijg je heel gemakkelijk tweedehands verkocht nadien.
3 maanden geleden
Reactie op Liiesbeth
Ik ga nu mss een vreemde vraag stellen maar wat is het nut van een co-sleep ...
Neemt minder plaats dan een grote ledikant, kan je meenemen, in huis of op bezoek.
3 maanden geleden
Reactie op E1745
Wij hebben de maxi cosi iora air gekocht. Kan kantelen voor moest ze last h ...
Wij hebben dezelfde gekocht :)
3 maanden geleden
Reactie op Liiesbeth
Ik ga nu mss een vreemde vraag stellen maar wat is het nut van een co-sleep ...
Hangt van je situatie af.
Ik moet nu wel zeggen dat ik het jammer vond dat we deze maar zo kort hebben gebruikt.
Maar wij verhuisden een week na de bevalling, waardoor het toen wel handig was in ons kleinere appartement & haar slaapkamer werd pas wat later geleverd in ons huis.
Wel vond ik dat ze er precies meer 'geborgen' in lag als newborn.
Andere voordelen: vaak met wieletjes, vaak makkelijk op transport en als reisbedje, vaak een anti refluxstand & mogelijkheden tot 'wiegfunctie'
En in dit bedje slaapt ze sinds ze 6 maanden is, en heeft al deze functies niet.
3 maanden geleden
Ik ga die halen omdat ik bijvoorbeeld in mijn slaapkamer niet veel plaats heb en ledikant daar te veel van gaat innemen, ik wil die eerste tijd in cosleeper bij mij in kamer en dan volledig in eigen kamer, ik ga geen 200-300€ betalen daarvoor, 2de hands of nieuw goedkoper zijn er ook, vind wel te veel voor eerste maandjes die bedrag, maar je moet zien, die merken dat hier zijn opgenoemd en in de 2-3 honderd kosten kan je 2de hands voor 70€ vinden, en die ouders hebben hem ook maar eerste maandjes gebruikt😉