29 Reacties
5 maanden geleden
Happy mama = happy baby. Denk dat de baby meer heeft aan een gelukkige mama dan een mama die zichzelf pusht om borstvoeding te geven wanneer zij er niet 100% achterstaat of wanneer dit gewoonweg niet lukt. Als het voor jou wel lukt en als je dit wel graag wilt, des te beter! Maar ik voel mij 'mentaal' niet goed bij borstvoeding geven. Heb het gesprek nog niet gehad met gynaecoloog, maar hoop dat ik niet gepusht word door gynae of ziekenhuis...
5 maanden geleden
Reactie op tashavl
Happy mama = happy baby. Denk dat de baby meer heeft aan een gelukkige mama ...
Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook schrik om 'gepusht' te worden naar borstvoeding. Ik heb dit dan ook besproken met mijn vroedvrouw en kind&gezin. Komt er volgens mij op neer dat als je volledig overtuigd bent van je keuze, ze je niet gaan proberen overtuigen naar een andere keuze.
5 maanden geleden
Je doet waar jou lichaam zich goed bij voelt niet meer als dat.
Ik wou zelf altijd borstvoeding geven.
Eerste 2 dochters heb ik dat gedaan met combinatie van flesvoeding tot 1 jaar.
Bij derde dochter gaf ik borst alleen maar die had serieuze longontsteking op 3 maanden en was opgenomen in ziekenhuis voor 1 week en ze kreeg alleen fles om te zien of ze voldoende dronk, na die 1’week wou ze niet van borst drinken en heb ik verder fles gegeven.
Bij 4de gaf ik ook alleen borst tot ze 4 maanden was en dan was ik in een auto ongeval terecht gekomen waarna ik paar operaties had en door de narcose verloor ik melk tot het volledig stopte.
Vandaar 4-5 maanden overgeschakeld naar fles, bij laatste dochter was het zo dat ik thuis merkte dat ze echt niet genoeg had van mijn melk en na 1 week toen vroedvrouw kwam nazien van gewicht enzo bleek dat ze veel was vermagerd ook vandaar moeten combineren met fles ook alleen stopte mijn melk heel snel volledig en kreeg ze alleen fles.
Ik wil maar zeggen, je moet als moeder zien wat het best past bij jou en kind, wat de omstandigheden zijn en zeker geen schuldgevoel hebben daardoor.
Jou baby heeft een happy mom nodig en geen zombie omdat je geforceerd wordt om borstvoeding te geven.
Mijn kinderen zijn even goed met flesvoeding opgegroeid zonder enige problemen.
Doe wat het best past bij jullie allebei ❤️
4 maanden geleden
Bij ons eerste kindje heb ik borstvoeding gegeven, maar zelf enorm afgezien (onstekingen, bloeden, …) ik heb het 6 weken volgehouden. Nu wil ik het zeker terug proberen. 🙏 ik vond het belangrijk dat hij de eerste moedermelk binnen had. Maar doen waar jij je goed bijvoelt. Je kan altijd proberen en nadien zeggen dat je wil overschakelen. 🥰
4 maanden geleden
Reactie op Nele_vl
Borstvoeding! 1e baby en ik kijk er erg naar uit. Reden: connectie met de b ...
zit jij ook niet in de BAM-groep? 😃