5 Reacties
5 dagen geleden
Ik heb dit ook alleen doe ik ik laat hem 20 min aan de ene borst en dan bied ik de andere borst aan daar drinkt hij dan van tot hij zelf loslaat en dan komt hij terug om te drinken tussen de 2 a 3 uur maar mijn kindje krijgt ook kunstvoedingen bij omdat mijn melkproductie niet hoog is dus ik kolf ook tussen door om te zien hoeveel ik heb en dan kan aanvullen met kunstvoeding ik vul enkel kunstvoeding aan mocht ik niet genoeg heb kunnen kolven
5 dagen geleden
Hey,
Hier verloopt het borstvoeden vlot.
In het begin had ik veel last van stuwing, maar nu niet meer. Tenzij er al eens wat meer tijd tussen zit 🥴
Ik kreeg van mijn vroedvrouw de tip om gedurende 2-3u dezelfde borst aan te bieden. Zodat ze zeker de vettere melk meehebben.
Ik heb een harde toeschietreflex en de melk vloeit rijkelijk, waardoor hij in het begin zo veel binnen krijgt en snel voldaan is. Na een rustmomentje en wat boertjes, kan hij dan rustig verder drinken.
Hij laat er wel gemakkelijk 2-3u tussen...
Mijn eerste borstvoedingsavontuur was meer zoals jij beschrijft. Elk uur hing hij wel aan de borst 😅 en dan snel drinken. Stoppen en na een kwartier terug willen.
Zal ook sowieso aan die toeschietreflex gelegen hebben. Maar ik denk ook zijn temperament. Hij was echt een alerte en snel afgeleide baby. Terwijl ik nu een rustigere baby heb die meer de tijd neemt ofzo 😆
Qua luiers hier blijft het voorlopig nog vrij rustig. Eens een explosiepamper per dag of 2 dagen. Verder wel altijd een beetje kaka als ik de pamper ververs. Ben fit niet gewoon, maar is volgens mijn vroedvrouw ook normaal en niet zorgwekkend. Volgens haar komen de grote explosies nog 🤭
5 dagen geleden
Aan een borst drinkt die wel goed maar eens die loslaat drinkt die niet meer aan de andere en opent zijn mond niet😂
Hij komt wel goed bij tot nu toe dus denk wel dat die genoeg binnen heeft🤷🏻♀️ alleen erg vaak aanleggen en door krampjes ook vaak in mijn handen, word er erg moe van eigenlijk
5 dagen geleden
Bij stuwing heb ik gekolfd en omdat die pijnlijke borsten weg zijn niet meer gedaan, denk dat ik is ne keer moet zien hoeveel melk ik heb
Bij stuwing had ik 160 aan een borst als die niet had gedronken, en begin was die veel geler dan naar einde toe dan was die en is nog altijd wit, geen idee of dit oke is