12 Reacties
2 maanden geleden
Normaal hebben ze toch al blief afgenomen tijdens de zwangerschap voor controles als dit in hetzelfde ziekenhuis is dan is er toch geen probleem.
2 maanden geleden
Nee joh, staat al lang in het systeem tegenwoordig
Overal kunnen ze eraan en wordt zelfs op kaart niet meer gebruikt
Als je wil kan je die wel aanvragen bij huisarts
2 maanden geleden
Reactie op Liiesbeth
Moederboekje? Wat is dat? Ik kreeg automatisch een kaart bij het eerste blo ...
Het boekje waarin de gynaecoloog en vroudvrouw alle gegevens over mama en baby bijhouden... Ik kreeg de kaart eenmalig na afname voor de NIPT. Ik deel gewoon wat mij gezegd werd hoor.
2 maanden geleden
Ik weet ook niet waar mijne ligt hoor
Mijn gyne keek int computer en heeft in boekje zelf geschreven welke ik heb en delke papa heeft
Dat is en was eigenlijk altijd zo🤷🏻♀️
Waarschijnlijk willen ze voor safe gaan ofzo
2 maanden geleden
Bij mijn eerste bloedonderzoek voor de zwangerschap hebben ze mijn bloedgroep bepaald (de nk dat dit standaard is). Die resultaten zitten in cozo. Ik heb gewoon een screenshot genomen van die info en die druk ik af en neem ik mee. Op een bloedgroepkaartje staat hetzelfde dus 🤷🏼♀️
2 maanden geleden
Als je bloed nodig zal hebben, zullen ze altijd op je bloed een kruisproef doen op het moment zelf (vóór ze het bloed mee geven voor toe te dienen) in het labo. In uiterste nood geven ze 0-, omdat dit universeel is. Ik werk op intensieve zorgen, soms komen er mensen binnen die onbewust zijn dus laat staan dat die hun kaartje bijhebben/tonen/.. Niet te veel over stressen, hier zijn strenge controles op, ookal heb je je bloedgroepkaart bij! 😊
2 maanden geleden
Reactie op Anaïst
Als je bloed nodig zal hebben, zullen ze altijd op je bloed een kruisproef ...
Ja mijn huisarts zei dit ook, moest er een ongeval zijn kijken ze ter plaatse met een toestel zelf en zoeken ze geen bloedkaartje ofzo