4 Reacties

2 maanden geleden

Schijnt dat deze wel een beetje kan stijgen in de 3de trimester. Maar toch in het oog houden dat hij niet te hoog gaat. Vanaf 9 onderdruk is deze te hoog.

2 maanden geleden

Nou hier al heel laag gehad en ook hoog Ik heb zelfs niet geweten van iemand dat tijdens zwangerschap bloedruk stipt op 1 waarde bleef, er speelt zich zoveel af in onze lichaam, even nazien wat je die dag hebt gedaan, gegeten, gedronken… En rustig aan doen, zeker in 3de trimester kan het gaan schommelen. Bespreek het ook zeker met je arts, dat die beetje verhoogd was.

2 maanden geleden

Ik heb altijd een zeer lage bloeddruk gehad (9 over 6), maar de laatste tijd staat deze zeer hoog (dinsdag bijvoorbeeld 15 over 10). Ik ben dinsdag binnen gegaan omdat ik voelde dat er iets niet klopte… Nu moet ik dus extra op controle en ben ik een week thuis gezet door de gynaecoloog om te zien of het beter gaat. Dus als je twijfelt, zeker je arts contacteren… ter info: ik ben deze week 31 weken.

2 maanden geleden

1e en 2e trimester was dit steeds 100/60, en nu sinds 3e trimester is het ongeveer 110/70.