33 Reacties

10 dagen geleden

Tonic drinken heeft hier in het verleden ook geholpen

10 dagen geleden

Het beste wat helpt is gewoon in beweging blijven en afleiding zoeken. Als je je zo opjaagt dan werkt dat de natuurlijke oxytocine tegen die ervoor zorgt dat je bevalling begint. Alle andere dingen die je geprobeerd hebt zijn niet wetenschappelijk bewezen dat ze zouden helpen. Laten strippen op die termijn heeft ook weinig zin dus lijkt me normaal dat dat geen effect heeft gehad. Net zoals te vroeg inleiden zonder medische redenen.. dit resulteert vaak in een zeer lange arbeid, stress bij de baby en keizersnede tot gevolg. Een beetje geduld hebben ☺️ er is geen enkele baby die is blijven zitten... Succes!

9 dagen geleden

Ik was 3 dagen overtijd en heb op de dag van mijn bevalling voetreflexologie + een zwangerschapsmassage laten doen. 1.5u later zijn mijn weeën spontaan begonnen, dit kan natuurlijk ook heel toevallig zijn. Ik stond er heel sceptisch tegenover maar ik was wel heel ontspannen toen ik buiten kwam. Zo'n massage tegen het einde van de zwangerschap kan ik alleen maar aanraden al is het om even van al die lastige kwaaltjes van af te zijn 😉

3 dagen geleden

Wonderolie/ricinusolie nemen! Even afstemmen met je vroedvrouw maar dit hielp bij mij eerste bevalling. Werkt eerst op je darmen en dan op je baarmoeder om weeen op te wekken

3 dagen geleden

Mag ik vragen waarom je op 39 weken al wordt ingeleid? Ik ben bevallen op 38w6d. Was er mentaal precies nog niet klaar voor om afscheid te nemen van het zwanger zijn 😅

3 dagen geleden

Zonder enige ontsluiting gestript? Amai da moet pijn gedaan hebben, wist niet eens dat ze dit zonder ontsluiting deden. Strippen had hier niet geholpen bij andere kindje, heb daarna nog 2’weken gelopen. Ik had toen 3cm en dan gestript omdat ik 39 weken was en al weeen had bij afspraak Tot 42’weken gelopen en na vruchtwzterverlies ingeleid

3 dagen geleden

Veel bewegen en veel gaan stappen da zorgt voor opening en veel trappen doen

2 dagen geleden

Als ik je mag geruststellen: Ik ben ingeleid op 39 weken en heb een droombevalling gehad. Vertrouw je lichaam & luister niet naar de horrorverhalen!

2 dagen geleden

Reactie op Margot-01

Als ik je mag geruststellen: Ik ben ingeleid op 39 weken en heb een droombe ...
Met epidurale of zonder? Ik wil absoluut zonder bevallen, maar de weeën van een inleiding zijn nog pijnlijker dan een natuurlijke bevalling :s

2 dagen geleden

Reactie op brthls

Met epidurale of zonder? Ik wil absoluut zonder bevallen, maar de weeën van ...
Ik sta ook niet ver van een inleiding omdat het niet spontaan start en ik 41 weken ben. Vandaag voetreflexologiesessie gehad en laten strippen in de hoop dat het vanzelf komt. Heb je iets van ontsluiting of 'gunstige voorspelling' zoals korte/zachte baarmoederhals? Want mijn gynaecoloog zei dat ze bij mij gewoon de vliezen gaat breken omdat ik al enkele centimeters ontsluiting heb en dat soms al genoeg is om het verder op gang te laten komen en er dus geen synthetische oxytocine nodig gaat zijn

2 dagen geleden

Reactie op brthls

Met epidurale of zonder? Ik wil absoluut zonder bevallen, maar de weeën van ...
Met 🫶🏻 was ik heel dankbaar voor

2 dagen geleden

Reactie op Marthe1991

Ik sta ook niet ver van een inleiding omdat het niet spontaan start en ik 4 ...
Ik ben vrijdag 40 weken en heb 4 cm ontsluiting zonder dat ik het doorhad. Geen harde buiken of voorweeën gehad. Mijn baarmoederhals is ook zacht en verweekt inderdaad. Ik hoop oprecht dat het vanzelf begint want ik wil koste wat het kost een inleiding vermijden! Mijn gynaecologe heeft het woord ‘inleiding’ gelukkig ook nog niet laten vallen. 😅 Als hij er bij 41 weken nog niet is wil ik wel strippen proberen. Ik duim voor jou dat het ook nog vanzelf op gang komt en dat je geen extra interventies meer nodig zult hebben om het op gang te brengen. 🤞🏼 Heb je al iets gevoeld sinds het strippen?

2 dagen geleden

Hoezo ben je al gestript dan? Strippen is het losmaken van de vliezen, maar daarvoor moet je al opening hebben toch? Mijn gynae wil me vandaag strippen, maar dan moet ik wel opening hebben 🤞🏽🤞🏽

2 dagen geleden

Reactie op Leax

Hoezo ben je al gestript dan? Strippen is het losmaken van de vliezen, maar ...
Mijn baarmoederhals was al week, maar had nog geen volle cm opening. Ze heeft wat extra moeite gedaan om eraan te kunnen.

2 dagen geleden

Reactie op brthls

Ik ben vrijdag 40 weken en heb 4 cm ontsluiting zonder dat ik het doorhad. ...
Ik ben morgen ook 40 weken! Ik hoop voor jou heel hard dat het natuurlijk opgang komt en hij er snel is! Op dit moment heeft ze me al 2 keer gestript, sinds dien heb ik menstruatiepijn, maar niets ondragelijk. Ook ben ik mijn slijmprop in gelijdelijk aan verloren.

2 dagen geleden

Reactie op Marthe1991

Ik sta ook niet ver van een inleiding omdat het niet spontaan start en ik 4 ...
Ja dat gaan ze nu bij mij ook doen straks. Ik heb al een dunne baarmoederhals, hij is ook week en 2 cm ontsluiting ondertussen. Ze zei dat ik nog een klein zetje nodig heb en dan vertrokken ben ☺️

2 dagen geleden

Reactie op Petmat Malueva

Zonder enige ontsluiting gestript? Amai da moet pijn gedaan hebben, wist n ...
Ja deed niet zo veel deugd, maar was nodig.. mijn placenta is te erg aan het verkalken waardoor ze niet genoeg meer binnenkrijgt. Doordat ik toch echt graag natuurlijk wou bevallen hebben we eerst eens geprobeerd met het strippen in de hoop op een semi spontane bevalling, maar het heeft niet mogen zijn. Strakjes wordt de natuur toch een klein beetje geholpen en gaan ze me 'doorleiden'. Doordat ik al ontsluiting heb enzo moet ik niet meer van 0 starten en voel ik me er ook best ok bij.

2 dagen geleden

Reactie op Liiesbeth

Mag ik vragen waarom je op 39 weken al wordt ingeleid? Ik ben bevallen op 3 ...
Ze is al sinds het begin erg klein, maar nu is mijn placenta te erg verkalkt waardoor de gynaecoloog vindt dat niet goed genoeg meer groeit. Ik ben morgen 40 weken en ben helemaal ok met het idee dat ik zou bevallen. Vind het juist wat jammer dat ik niet 100% natuurlijk zal bevallen, maar de gezondheid van onze kapoen gaat uiteraard voor!

2 dagen geleden

Reactie op Loreke1999

Ja deed niet zo veel deugd, maar was nodig.. mijn placenta is te erg aan he ...
Strippen heeft toch voor ontsluiting gezorgd dan. Veel succes! Als het nodig is dan is het nodig natuurlijk en geloof me ik heb paar kinderen en ik heb geen een keer kunnen bevallen zoals ik had voorzien, het komt gewoon op je af zoals het zou moeten en hoe dan ook is het beste wat een vrouw kan doen😍

één dag geleden

Reactie op Loreke1999

Ze is al sinds het begin erg klein, maar nu is mijn placenta te erg verkalk ...
Ik begrijp je helemaal! Hier is bij mij ook spraken van geweest met zelfde reden. Maar uiteindelijk is ze op 38+6weken zelf gekomen. Veel succes 🍀❤️