11 Reacties
7 maanden geleden
Je moet inderdaad vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie tellen.
7 maanden geleden
Reactie op Davina Pitt
Maar zijn mijn waardes dan niet laag?
Het kan altijd zijn dat de innesteling later heeft plaatsgevonden ... maar omdat dat juist heel moeilijk te bepalen is krijg je de eerste 2 weken van je zwangerschap 'cadeau'.
Denk dat je best gewoon even afwacht nu, mijn waardes (nu 6w+2d) waren vorige week donderdag ook nog maar 252. Ik verdubbel maar om de 3 dagen, maar verdubbel tot nu toe wel telkens dus dokter zei van het kan zijn dat het misloopt, maar kan ook zijn van niet. Tijd zal het uitwijzen ... nog tot 23/04 wachten voor mijn eerste echo en dan krijgen we eindelijk duidelijkheid.
7 maanden geleden
Hoe lang zijn je cycli normaal?
Zwangerschapsduur tellen vanaf de eerste dag van de menstruatie, telt eigenlijk enkel en alleen voor vrouwen die een gemiddelde cyclus van 28-30 dagen hebben. Want: je ovuleert op dag 14, dan is het vruchtje 2 weken oud op NOD, en je krijgt de eerste twee weken "cadeau", dus ben je 4 weken zwanger.
Stel, je hebt een cyclus van 40 dagen, je ovuleert op dag 26 en je NOD is op dag 40, dan ben je op dag 40 geen 5-6 weken zwanger, maar wel 4. De eerste twee weken krijg je inderdaad cadeau, maar eigenlijk ben je pas echt "zwanger" vanaf ovulatie. Dus, dan moet je wel even anders gaan rekenen.
Als je je ovulatie weet, kan je teruggaan vanaf je ovulatiedatum en daar dan inderdaad 2 weken extra bij optellen om aan je zwangerschapsduur te komen.
Als je je ovulatie niet weet, zit er niets anders op dan te wachten tot je echo. Het kan dus zijn dat je een aantal dagen of zelfs een week wordt teruggezet qua termijn na meting van het vruchtje.
7 maanden geleden
Reactie op EMBO
Dan zou je op de dag van je NOD 4 weken moeten zijn, inderdaad. Op hoeveel ...
5