8 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben sinds deze vorige week thuis gezet door de arts ten gevolge van de bekkeninstabiliteit en ga wekelijks naar de kinesist. De pijn wegnemen is niet mogelijk maar wekelijks sprobeert ze wel wat losser te maken. Vooral letten op enkel bewegingen te maken waar beide bekken gelijktijdig dezelfde beweging maken om zo mi mogelijk pijn te ervaren was te tip die ik kreeg.

2 maanden geleden

Heee, ik heb zo last in m’n liezen. Het voelt zo als een blauwe plek als ik opsta en zo’n pijn in heel pijn onderbuik precies zo’n band. Is dat het gevoel dat jullie hebben? Anders moet ik ook langs de dokter voor een kinebeurtje

2 maanden geleden

Hier ook, de eerste keer heeft ze het proberen losmaken. Waardoor een heel weekend gevoeld. Dan de oefeningen beginnen doen en voor mij helpen ze wel. Nu ga ik wekelijks.

2 maanden geleden

Jup al sinds 16 weken begonnen. Wordt alleen erger en gaat niet meer over tot na de zwangerschap. Mij helpt het om verschillende houdingen te doseren overheen de dag. Dus iets rechtstaand, even gaan liggen, dan mss iets zittend doen, dan weer rechtstaand. Niet hele dag rechtstaande taakjes of uitsluitend zittende taakjes. Ik moet soms 2 uur zitten voor iets en dan verga ik van de pijn aan mijn schaambeen.. bukken door de knieeën anders wakker ik de pijn in men billen aan. En heb ook kiné

2 maanden geleden

Reactie op November/decemberbaby

Heee, ik heb zo last in m’n liezen. Het voelt zo als een blauwe plek als ik ...
Hey ik had dit ook! Zeker gaan, ik heb overbelasten adducoteren en dat wordt alleen maar erger dan.

2 maanden geleden

Sinds week 20 al last van. Kine heeft me goed geholpen met de pijn in het schaambot. Ik ga nu om de 2 weken om manueel los te maken. Want het zit allemaal aan elkaar vast natuurlijk- die bekken met rug en adductoren en heup. Hielp bij mij: elke dag kine oefeningen doen, altijd de knieën naar buiten laten vallen als je zit dus zeker benen niet kruisen, in kleermakerszit helpt ook wel, je ligging veranderen met een zwangerschapskussen, niet te lang zelfde positie dus bv geen 2 uur zitten want dan geraak ik maar pijnlijk op. Zit helaas met heel harde aders ook die over de venusheuvel lopen en bij opzwelling van die aders zit er een enorme druk op, alsof er 2 pingpongballen zitten in men lies. Dacht eerst een liesbreuk maar het zijn dus aders waar ze niets kunnen aan doen buiten wat steunkousen dragen maar is nu ook geen enorm verschil tot nu toe 🫠 ik tel echt af die laatste weken

2 maanden geleden

Ik wou net een topic openen hierover. Ik verga van de pijn. Al sinds 22 weken fysiotherapie. Oefeningen deden eerst nog voor verlichting zorgen, maar nu de laatste 2 weken wordt het precies alleen erger. Ik kom niet meer zonder hulp het bed uit. Ook een enorme druk beneden op me bekken, blaas en endeldarm. Bukken doet pijn aan mijn buik van voor ook. Donderdag terug controle bij de gynaecoloog, hopelijk heeft ze nog wat tips voor verlichting. Ik zie echt af op het moment

2 maanden geleden

Hier bij 2 zwangerschappen Sinds begin tot bevalling gehad, niks hielp, kine, massage, warmte therapie… ik droeg uiteindelijk een band als ik veel te doen had op een dag maar die mag je ook niet al te vaak of lang aanhebben omdat het wel ondersteuning biedt alleen worden je spieren zwakker. Deze keer pas van week 27 ongeveer begonnen en nog niet zo hard als toen bij andere 2 kids. Dag na bevalling was het ook direct weg🤷🏻‍♀️