24 Reacties

2 maanden geleden

Wij slapen met de ramen open, ook in de winter dus we gebruiken TOG 3. Als je gewoon met verwarming werkt lijkt het me ook noet nodig, dan zal misschien TOG 1 zelf voldoende zijn voor slaapzak

2 maanden geleden

Je begint altijd met een dekentje en laken.. Pasgeboren baby's zijn te klein voor een slaapzak, dan is er kans op verstikking, dat ze met hun hoofdje door de opening kunnen schieten.. Verder zou ik persoonlijk nog niet meteen een slaapzak kopen.. sommige kindjes, zoals die 2 van mij. Wilden als baby nooit in een slaapzak, gingen daar heel erg in huilen.. 🙈 heb dat dus toen de tijd ook allemaal gekocht voor niks.. zonde.. En misschien wil jouw kindje wel ingebakerd worden, die heb je ook nog. Als tip van mij, zou ik gewoon even wachten tot het geboren is en zover is. En dan pas aanschaffen.. Eerst een deken en lakentje is voldoende

2 maanden geleden

Reactie op Manu26

Je begint altijd met een dekentje en laken.. Pasgeboren baby's zijn te kl ...
Probeer geen verkeerde informatie meet te geven, slaapzakjes zijn echt wel vanbij de geboorte de veiligste optie zijn als je de juiste maat koopt (of inbakeren). Lakentjes verhogen sowieso de kans op verstikking. In België worden lakentjes nergens gebruikt, niet in ziekenhuizen of in de kinderopvang. Altijd een slaapzak of speciale inbakerdoeken. Je doet zelf natuurlijk wat je wil he! Maar wees voorzichtig met info te verspreiden die niet correct is.

2 maanden geleden

Reactie op Molly1234

Probeer geen verkeerde informatie meet te geven, slaapzakjes zijn echt wel ...
Klopt hier ook zo meegekregen

2 maanden geleden

Reactie op Molly1234

Probeer geen verkeerde informatie meet te geven, slaapzakjes zijn echt wel ...
Oh nou sorry hoor, maar dit is mijn 3de kindje, en ik weet niet anders dan dat een slaapzak vanaf de geboorte heel gevaarlijk kan zijn.. Maar zouden wel andere regels gelden in België.. Dus tja, ik geef geen verkeerde informatie, dat is hoe ze in Nederland er mee omgaan..😉😊 Maar idd doe vooral waar jezelf goed bij goed 😄

2 maanden geleden

Reactie op Manu26

Oh nou sorry hoor, maar dit is mijn 3de kindje, en ik weet niet anders dan ...
Ik begrijp het hoor, elk land doet daar anders over.

2 maanden geleden

Reactie op Molly1234

Ik begrijp het hoor, elk land doet daar anders over.
Precies.. dus ik geef geen verkeerde informatie.. Dit is hoe ze in Nederland er mee omgaan.

2 maanden geleden

Reactie op Manu26

Precies.. dus ik geef geen verkeerde informatie.. Dit is hoe ze in Nederl ...
Het is wel degelijk het onderzoek van het WHO die bewezen heeft dat een slaapzak altijd het veiligste is, dat geldt dus voor België maar ook Nedeland en derest van de wereld. Dit is universeel. Zeggen dat een slaapzak onveilig is en verstikkingsgevaar veroorzaakt is dus sowieso foutieve informatie. Je kan hooguit zeggen dat er in Nederland over het algemeen vaker met lakens gewerkt wordt, en dat jij daar ook goeie ervaringen mee hebt. Geen enkel onderzoek wijst erop dat slaapzakken verstikkingskansen verhogen, integendeel.

2 maanden geleden

Bedankt alvast allemaal! Ik heb toevallig de lakentjes en dekens idd gekregen van familie uit Nederland 🙂 Ik ga om te starten dan ook 1 slaapzakje en 1 inbakerdoek kopen en dan kan ik zien wat het beste werkt. TOG waarde baseer ik me dus best op de temperatuur in de kamer, nu snap ik het beter🙏

2 maanden geleden

Reactie op Molly1234

Het is wel degelijk het onderzoek van het WHO die bewezen heeft dat een sla ...
Okee prima meid.. helemaal goed Hier nog nooit iets van gehoord van de kraamzorg, ziekenhuis ect..bij mijn eerste kindje had ik zelf een aangeschaft en de kraamzorg rade me dit ten strengste af, affijn maakt ook verder niet uit.. Deze vrouw van de topic kan er mee doen wat ze wil. 😊😁 Fijne zondag 🌞

2 maanden geleden

Reactie op valerie294

Klopt hier ook zo meegekregen
Wij hebben dat ook zo meegekregen: wel een slaapzak in de correcte maat, maar geen dekens/lakens ☺️

2 maanden geleden

Ik heb 5 kinderen Ik heb ze altijd eerst ingebakerd, je hebt dikke dunne bakerdoeken en zonder deken! Die deken ligt zo op hun gezicht. Als je direct na inbakeren hier bijvoorbeeld na 2 maandjes slaapzak gebruikt blijven ze er mooi in liggen, ik zou alleen geen Meegroei slaapzak kopen, die vind ik beetje gevaarlijk omdat die hals dan ook wat groter is, koop per leeftijd en zitten ze daar goed in en kunnen nergens inglijden. Mijn broer heeft eerst gebakerd maar daarna niet direct begonnen met slaapzak waarna zijn Kinderen daar niet in wouden slapen. Dus die gewoonte van Bakeren naar slaapzak aanhouden is wel belangrijk. Ivm warmte dat hangt af van jullie kamertemperatuur, seizoen buiten… Dan zien welke dikte van slaapzak nodig is. Ik vind slaapzak goed tegen verstikking, baby’s liggen de hele nacht lekker warm zonder dat die deken er elke keer af is bijvoorbeeld. Maar elke mama eigen kind en eigen keuze! Wij kunnen elk onze ervaring delen☺️ Ik heb al bakerdoeken en slaapzakken in huis in ieder geval😂 2 dekens van noukies gekregen maar die ga ik niet binnen kort gebruiken, ze kunnen als kleuter ook gebruikt worden, zijn best groot

2 maanden geleden

Wij gebruiken ook geen dekens en lakens tot leeftijd 1,5 a 2 jaar. Enkel slaapzak. Wij hebben voor een inbakerslaapzak gekozen vanaf de geboorte. Wij hebben 2 via vinted gekocht met verschillende TOG waarden en dan afhankelijk van de temperatuur in de kamer en dikte van pyjama kunnen we afwisselen

2 maanden geleden

Reactie op BrPa

Wij gebruiken ook geen dekens en lakens tot leeftijd 1,5 a 2 jaar. Enkel sl ...
Hier ook idd 2de hands slaapzakken Inbakerdoeken wel nieuw maar gekregen van mijn nicht uit chechenie Puckababy zijn heeeel goed maar ook prijzig Gewone slaapzakken van c&a vond ik vroeger ook heel goed, ik weet niet wat en hoe ze nu zijn daar Ik hou niet zo van vlies in al die dingen want dan ademt hun lichaam niet goed, volledig cattoen is beste vind ik

2 maanden geleden

Reactie op Petmat Malueva

Hier ook idd 2de hands slaapzakken Inbakerdoeken wel nieuw maar gekregen va ...
Wij hebben inderdaad de Puckababy via vinted gekocht ☺️ ze zijn inderdaad prijzig en dan vonden we vinted ideaal

2 maanden geleden

Dit is een schema ivm de tog waardes

2 maanden geleden

Verder hoor ik constant enkel slaapzaak etc, geen dekentjes in de nacht. Dekentjes kunnen overdag wanneer je toezicht houdt of in de koets, autostoel, … dus wanneer je zelf niet toekijkt enkel slaapzak. En wanneer je toekijkt kan een dekentje.

2 maanden geleden

Ik heb een cursus gedaan over slapen van baby via het ziekenhuis en ze raden dekens en lakens af. Als je deken gebruikt in de wieg is het best tetra of iets los gebreid waar nog door kan ademen maar voor echt dnachts slapen is het afgeraden. Body- pyjama- slaapzak met hogere tog en that’s it

2 maanden geleden

Hi, Misschien dat dit artikel kan helpen: https://www.24baby.nl/baby/slapen/baby-slaapzak/ :) Liefs, Eliza

2 maanden geleden

Nog een vraagje 🫣 ik vind moeilijk slaapzakjes in TOG 1,5 met afritsbare mouw voor maatje 50-62. Heb wel al eentje met lange mouw in huis nu :-) Heb 2 gevonden met afritsbare mouw in 62-68, zou ik die al kunnen aandoen vanaf 1 maand bvb of raden jullie dit echt af?