14 Reacties

5 maanden geleden

Wij zijn geschrokken van hoeveel je gratis kan vinden. Op 2de hands.be heb je een 'gratis babyspullen' afdeling en daar doen sommige mensen volledige babykamers weg voor niets omdat ze gaan verhuizen / er snel van af willen zijn. Wij hebben al onze spullen ondertussen en zijn slechts 60 euro kwijt (omdat we het matrasje van het bed wel nieuw wouden).

5 maanden geleden

Baby kamer heb ik bij baby&tiener gekocht. Kast en comoda is groter, dus kan nog lang mee. Hij is nu bijna 4. Voor tweede ga ik daar ook bestellen. Kinderwagen/ autostoel koop ik ook nieuwe. Bij eerste tweedehands gekocht, en was stuk voor dat ik mij zoontje kan erin leggen. Ik koop kledij, speelgoed wel tweedehands

5 maanden geleden

Ik vind dat je 2de hands veel en bijna nieuw dingen kan vinden, ik zou naar je budget kijken, kraamgeld is zo i zo te weinig voor alles als je voor nieuw gaat. Maar je hebt dan weer op 2de hands met amper korting dan zou ik gewoon die overige 50-100€ bijleggen en nieuw kopen. Als je daar echt goede deal vindt dan is dat vind ik toch beter dan 500€ extra te betalen voor zelfde ding

5 maanden geleden

Op 8 juni wordt er grootste rommelmarkt van België gehouden op Verschillende ikea parkingen, misschien ook interessant om te zien🤷🏻‍♀️

5 maanden geleden

Wij hebben voor ons eerste kindje veel tweedehands gekocht. Vaak nog heel mooie spullen net omdat het maar voor zo korte periode gebruikt wordt. De meeste dingen heb je een maand of drie maanden, maar nodig... Een kamertje natuurlijk langer :) niet te veel kopen. De meeste spullen die ze online in zo lijsten zetten heb je eigenlijk niet nodig. Autostoel heb ik ook nieuw gekocht...

5 maanden geleden

Reactie op Cline--

Wij hebben voor ons eerste kindje veel tweedehands gekocht. Vaak nog heel m ...
Helemaal mee eens, en uit ervaring weet ik als je geen 2ling of echt volgens dokter kleine baby hebt zeker niet te veel van maat 50 kopen.

5 maanden geleden

Ik zelf heb veel hergebruikt voor mijn vorige kinderen en omdat we eigenlijk geen plannen meer hadden alles weggedaan. Nu heb ik besloten om geen buggy 3 in 1 te kopen omdat ik 99% met auto rijd, doona vind ik ook veeel te duur geworden, vroeger was zijne prijs 350 nu kost die 500€ Vandaar dus ga ik gewoon een maxi cosi kopen voor in de auto en een maxi cosi lara2 wandelwagen met adapters voor als ik eens te voet op uitstap zal gaan. Eetstoel zal nieuw worden hier maar kleren zal ik 2de hands kopen. Bed en matras heb ik van mijn broer gekregen wat hij zelf voor zijn dochters heeft gebruikt samen met lakens. Auto stoel is ook hergebruikt hier van recaro. Ik twijfels alleen nog om en baby brezza aan te schaffen, vind dat die veel kost eigenlijk. Hier zit het zo😂

5 maanden geleden

Dankjewel voor jullie tips ❤️

5 maanden geleden

We gingen eerst naar orsetto gaan maar uiteindelijk hebben wel al heel zelf gekocht.. dus enkel klein lijstje op dreambaby (kan je online doen, ik had geen energie in halve namiddag uitleg) en pamperrekening.. We hebben autostoel nieuw gekocht en andere dingen van outlet / zaak die sloot of zo goed als nieuw op marketplace. Succes 🍀

5 maanden geleden

Wanneer beginnen jullie naar het kopen van babyspullen en het leggen van de geboortelijst? Ik ben nu 16w.

5 maanden geleden

Reactie op Em95

Wanneer beginnen jullie naar het kopen van babyspullen en het leggen van de ...
Ik zou zeggen, doe het wanneer je er energie voor hebt. Je weet nooit dat je plots in platte rust moet, of een heel vervelend kwaaltje hebt die je het moeilijk maakt om naar winkels te gaan en dingen in elkaar te stoppen. Doe het wanneer je ervan kan genieten! Zijn leuke herinneringen...

5 maanden geleden

Wij hebben als redelijk wat aangekocht omdat we alles willen spreiden per maand. Zo hebben we een bedje van ikea (nog geen matras) wij zoeken ook uit waar het goedkoopste is (BE of NL) want wij wonen half uur van de Ikea in Heerlen. Ook kochten we een 3 in 1 kinderwagen via bol. Eerst wouden we dit niet online kopen maar in winkels was alles boven de 1000 euro voor alles te samen en zagen toen een aanbod op bol voor 300 euro. Dus dachten kunnen het ook terugsturen als het niets is, maar toch gehouden. Had ook goede reviews. Verder zie ik graag little dutch, maar koop vaak tweede hands op Vinted hiervan. Stukken goedkoper en vaak ongebruikt. Onze babylijst stellen we zelf samen (niet bij een specifieke winkel). Zo kunnen we zelf bewust kiezen en hangen we niet vast aan een aanbod van een winkel. Hier zijn ook bitter weinig winkels waar we een lijst kunnen leggen.

5 maanden geleden

Reactie op Liiesbeth

Wij hebben als redelijk wat aangekocht omdat we alles willen spreiden per m ...
Ik heb ook nooit een lijst via een of andere zaak gemaakt. En koop ook alles overal wat Ik vind dat die baby winkels alles 3 keer duurder verkopen dan elders en echt verspilling van geld. Soms kan je op andere site zelfde ding veel goedkoper halen door een of andere korting of uitverkoop. En soms kunnen onbekende merken even goed zijn en zelfs beter dan bekende merken👍

5 maanden geleden

Reactie op Petmat Malueva

Ik heb ook nooit een lijst via een of andere zaak gemaakt. En koop ook alle ...
Klopt! In de winkel hier geven ze aan het einde wel 10% korting maar heb al ontdekt dat ze hun producten duurder verkopen dan wanneer je rechtstreeks bij de merken zelf koopt. Ik ga zelf op zoek naar wat ik wel en maak zelf een lijstje op internet. Veel succes 🍀