11 Reacties

3 maanden geleden

Om zeker te weten kun je 2 uur lang op je linkerzijde liggen. Als er minder dan 10 bewegingen zijn, dan moet je altijd contact opnemen met je verloskundige / arts

3 maanden geleden

Ik ben 25+4 weken en voel de laatste 2 dagen ook wat minder beweging dan vorige week. Ik zal de tip van op de linkerzijde eens uittesten

3 maanden geleden

Ik ben 25weken+4. En voel haar elke dag, maar ook niet altijd evenveel of even hard. Soms kan ik ineens een angst over mij krijgen dat er iets mis zou zijn. Soms echt een beetje in paniek. Dan probeer ik ook rustig te liggen en mij te concentreren op de beweging. Soms helpt iets van suiker ook als je wat ongerust bent kan je altijd een snoepje ofzo eten, worden ze vaak actief van zei mijn gynaecoloog. En na een tijdje voel ik haar terug en ben ik terug gerust. Maar is niet altijd makkelijk om dit van je af te zetten en je niet ongerust te maken.

3 maanden geleden

Hier 23+2 en voel hem normaal gezien ook meermaals per dag, maar heel af en toe ook dagen dat ik hem uren aan een stuk niet voel. Dan maak ik me ook wel best ongerust omdat dat niet van zijn gewoonte is. Ik eet dan ook wel eens een koekje en ga dan op de zetel liggen om hem te doen bewegen. Meestal beweegt hij dan wel terug. Iemand enig idee na hoeveel tijd geen beweging, je echt ongerust moet zijn?

3 maanden geleden

Reactie op BrPa

Hier 23+2 en voel hem normaal gezien ook meermaals per dag, maar heel af en ...
Als je denkt minder leven te voelen, moet je eerst 2 uur op linkerzijde liggen, als je dan geen of minder dan 10 bewegingen voelt, dan moet je ongerust maken.. Maar ook dan hoeft het niet altijd mis te zijn. Soms zijn ze gewoon stuk rustiger.. straks zou het ook weer anders zijn als ze groter worden en gaan indalen bijv.

3 maanden geleden

Baby kan nog gemiddeld tussen de 17-20 u slapen per dag lees ik. Meestal zijn ze actief als wij rustig zijn. Door de beweging vallen ze echter in slaap, af en toe de buik wat porren helpt soms ook, snoepje eten en even plat liggen in de zetel

3 maanden geleden

Het is pas vanaf 28 weken dat je ze echt regelmatig moet voelen. Maar als je voordien al een patroon opmerkte en ze wijken daar duidelijk van af, dan zou ik eens bellen.

3 maanden geleden

Hier ook een tweeling, twee-eiig. 24+6 ver. Ik voel dagelijks beweging maar daarin vind ik het niet altijd duidelijk van wie de beweging is. Zeker als het de voetjes zijn, die liggen dicht bij elkaar (de laatste echo toch) Ik probeer zoveel mogelijk op m’n linkerzij te slapen en kom ‘s nachts wel wakker van veel beweging in de buik 😀

3 maanden geleden

Iets met prik drinken, en dan even rustig gaan liggen. Wanneer jij actief bent, zijn ze meestal stil

3 maanden geleden

Oh, ik begrijp je gevoel! Hier ook een voorliggende placenta… Bij mij helpt het om of goed koud water te drinken, of net iets met veel suikers (in mijn geval fruitsap). Vervolgens ga ik op mijn linkerzijde liggen of zelfs eventjes op mijn rug waarna ik haar vaak weer kan voelen. Veel succes en zeker bellen naar je gynae wanneer je je zorgen maakt!

3 maanden geleden

Ik denk dat ze met twee veel minder plaats beginnen hebben en het normaal is dat je ze minder voelt. 🍀