93 Reacties
5 maanden geleden
16 weken zwanger en ik voel sinds enkele dagen duidelijke 'plofjes'. Zeker na het eten, dan zijn baby's actiever.
Bij mijn eerste kindje voelde ik dit rond 20 weken voor het eerst
5 maanden geleden
Hier denk ik iets te voelen maar het is zo zelden dat ik twijfel of het wel mijn baby is of niet🤷🏻♀️ het is gewoon wat geruststellend als je baby voelt bewegen, dan weet je dat alles in orde is🙂
5 maanden geleden
Reactie op Petmat Malueva
Hier denk ik iets te voelen maar het is zo zelden dat ik twijfel of het wel ...
Ik heb mezelf zo’n dopler gekocht.. ik doe dit zelf 1x per week maar dan weet ik dat alles goed is.
‘S avonds als ik helemaal plat lig of op mijn linkerzij voel ik de baby wel heen duidelijk draaien etc!
Soms als’k wat steken voel of mezelf ongerust dan dopler ik 5 seconden om te weten of alles oké is!
Ben zelf vroedvrouw dus weet dat dit geen kwaad kan!
5 maanden geleden
Reactie op Leax
Ik heb mezelf zo’n dopler gekocht.. ik doe dit zelf 1x per week maar dan we ...
Handig zo een dopler idd, leuk om hier een vroedvrouw tussen te hebben😁😁😁
5 maanden geleden
Handig zo een dopler idd, leuk om hier een vroedvrouw tussen te hebben😁😁� ...
Oh fijn als je dat zelf kan doen! Ik wil het zelf niet, zou me onzeker maken en niet weten of ik mijn eigen hartslag hoor of de baby. Mijn vriend wil het wel graag maarja ik kan niet even weg gaan als hij het wil doen natuurlijk 🤣
5 maanden geleden
Reactie op Liiesbeth
Oh fijn als je dat zelf kan doen! Ik wil het zelf niet, zou me onzeker make ...
Ja ik heb dat natuurlijk geleerd dus das idd wel fijn dat ik het zelf kan doen!
Ik zou zeggen, als je echt onzeker bent, bel je vroedvrouw op! Die springen voor ons om ons als toekomstige mama’s en papa’s gerust te stellen!
5 maanden geleden
Reactie op Leax
Ja ik heb dat natuurlijk geleerd dus das idd wel fijn dat ik het zelf kan d ...
Ja, Ik heb een vroedvrouw buiten de Gyneacologenpraktijk genomen (BE) en zij doet ook elke keer de Doppler. Durf het gewoon niet zelf doen uit angst ik niets zal vinden omda ik er niets van ken.
5 maanden geleden
Reactie op Leax
Ik heb dit ook gekocht! Verder heb ik ook een vroedvrouw die af en toe komt. Is een moment waar ik echt elke keer naar uit kijk 😇😇
5 maanden geleden
Morgen 16 weken en voel nog altijd niks😩 stres zou zoveel minder zijn moest ik voelen dat die beweegt en alles in orde is
5 maanden geleden
Morgen 16 weken en voel nog altijd niks😩 stres zou zoveel minder zijn moes ...
Ja ik ben 18 weken en denk ook dat ik nog niets gevoeld heb .. is wel mijn eerste kindje ..
de Doppler helpt mij wel
5 maanden geleden
Vandaag echo gehad, 16 weken juist.
Baby was minder actief al bij vorige echo maar alles was helemaal in orde.
Nu hopen dat ik die snel mag voelen bewegen😄
5 maanden geleden
Ik was daarnet in het zwembad wat aan dobberen en opeens voel ik me verschillende keer “ knorren “ .. maar rechts onder mijn ribben .. verschillende keren..
5 maanden geleden
Morgen 16 weken en voel nog altijd niks😩 stres zou zoveel minder zijn moes ...
16 weken is ook gewoon nog vroeg om te voelen. Zeker bij een eerste kindje. Ik ben 17+5 en voel ook nog niets. Of ik heb het niet door.. want mijn darmen doen ook veel gekke dingen. Bij mij ligt ook de placenta vooraan dus was gewaarschuwd dat het lang kon duren. Tussen de 16 en 24 weken is normaal dus dat is een marge van 8 weken..
5 maanden geleden
Reactie op Leax
Ja heb ook eentje gekocht en echt heel fijn tussen gynaecoloog afspraken.
5 maanden geleden
Hier ook placenta vooraan en ben nu 18+4 momenteel buiten af een toe steken in de onderbuik niets gevoeld
5 maanden geleden
Ik gevoeld op 18 weken+ 5 (vorige week) en nu dagelijks .. ervoor eens 1 plofje maar dat was het dan ook en wist niet of het dat was ☺️
5 maanden geleden
Hier 16 weken en heb een paar dagen soms "kriebels/vlinders" in mijn buik. Vooral als ik savonds neerlig voor ik wil gaan slapen. Hoop dat dit een 1e teken mag zijn 🙈