8 Reacties

3 maanden geleden

Ik volg :D

3 maanden geleden

Ik volg

3 maanden geleden

Ik probeer vooral niet te veel te kopen van bv papflessen, tutjes, pampers, natte doekjes,… omdat je nooit weet of je kindje ertegen zal kunnen of bv de papfles niet wil nemen. Dus wij zullen alles nemen om te starten en als hij de tutjes neemt, kunnen we er nog altijd bijkopen. Als de pampers goed gaan, kunnen we er altijd meteen bijkopen. Voor de rest heb ik verschillende lijstjes die ik online vond, gebundeld tot een grote lijst van dingen die wij willen/nodig vinden. Zo strepen wij stuk voor stuk op ons lijstje af wat we al hebben en wat nog niet. Dingen die we niet meteen nodig hebben (bv TrippTrapp, reisbedje,…) zetten we op de geboortelijst. Wat ons ook helpt is door grote babywinkels gaan en daar kom je ook heel veel tegen waar je niet meteen aan denkt. Dan nemen we het ineens mee of zoeken we het op vinted

3 maanden geleden

* Een babynestje vind ik wel echt uitkomst.. nu voor ons 3de kindje weer een besteld.. * Grote Hydrofieledoeken, bij de action te koop voor paar centen.. * je kunt niet genoeg rompers hebben, vooral de eerste weken zullen ze nog regelmatig een spuitluier hebben, * sab simplex ( is voor de krampjes te koop in Duitsland, wonder spul altijd fijn om in huis te hebben al )

3 maanden geleden

Wat ik niet zou kopen (opnieuw kopen): - luieremmer, vuilbak staat in bergingkast - flessensterilisator, pot kokend water is ok - babybadje, ging als winterbaby liever mee in de douche - inbakerdoek, vond ze niks aan - badthermometer, kan je zelf inschatten - babyparfum, hebben ze niet graag - te veel lakens, in België wordt enkel slaapzak geadviseerd - te veel knuffels, kijken ze bijna niet naar - houten speelgoed, bijten ze kapot - doffe kleuren speelgoed, kijken ze niet naar om - bodylotion voor baby's, bijna niet gebruikt - luierzalf, niet goed om preventief te smeren - reiswieg, te weinig gebruikt, gingen vaker in de autostoel wandelen (cybex) - zabberzakjes waar je zelf fruit in kan doen, te weinig gebruikt Wel kopen: - neusspray voor baby's - nagelschaartje (niet de knipper) - perdolan zetpillen (niet de siroop, veel te moeilijk) - draagzak (draagdoek is moeilijker om aan te doen) - box/parkje (veel gebruikt, maar is niet bij elke ouder zo) - goede kinderwagen (wij wandelen graag en veel) - goede babyfoon (met camera en app, muziek helpt ook) - zwart/wit speelgoed, eerste dagen zien ze enkel zwartwit - heel kleurrijk speelgoed met veel geluidjes, vinden ze geweldig - voorleesboekjes (cadeautip!) - speenkoord (speendoekje als ze ouder zijn) - talkpoeder voor de billetjes - goede 360* waterflesjes, gebruiken we bij onze bijna 2-jarige nog dagelijks

3 maanden geleden

Nou hier na 5 kids kan ik zeker zeggen wat voor ons echt van pas kwam en wat ik na eerste kind niet meer heb gedaan bijvoorbeeld. - Reisbedje vind ik heel handig voor als ik ergens ga logeren en anders staat die in de woonkamer, houten park vond ik zelf te veel uitgeven van geld, reisbed veel handiger. - inbakeren heb ik eerste maanden altijd gedaan, ik vind echt inbakerdoek veel beter dan dat je die puckababy gedoe koopt en veel geld uitgeeft omdat ze daar snel uitgroeien. - als je inbakert blijven ze later beter slapen in een slaapzak en moeten ze niet wennen daaraan. Ik heb liever geen dekens en andere dingen in bed ivm stikkingsgevaar. - tut zou ik eentje kopen en zien want van de 5 baby’s heeft er maar 1 baby tut aangenomen. Zachte tut heeft meeste succes. - flessen antikrampen kopen ( baby brown of avent waren goed vond ik. - sterilisatie kan je in een pot kokend water doen en moet je niet veel uitgeven aan een sterilisator. - van plan om borstvoeding te geven? Koop zeker een pomp of huur er eentje voor in het begin want die stuwingen zijn echt pijnlijk en een pomp helpt echt als je baby niet volledig leeg drinkt of nog slaapt. - matrasbeschermers dat je kan weggooien, ik kocht van kruidvat. Handig omdat baby’s reflux hebben of luier over kan komen, zo blijft je matras… proper. - babyfoon als je paar verdiepingen hebt of baby apart gaat slapen. - douche olie van la roche posay was echt heel goed bij winterbaby’s en droge huid. - badstoeltje heb ik veel gebruikt maar bad zelf niet bij winterbaby omdat ik vond dat ze snel verkouden werden en bij ons thuis is het geen 24 graden in de winter. Snel onder douche en warm kleren aan vond ik beter dan verkouden baby. - van nivea babydoekjes hadden mijn kinderen geen uitslag, van pampers doekjes wel🤷🏻‍♀️ - ik kocht altijd 1 bakje poeder voor moest borstvoeding niet lukken zodat ik die zeker had. - neuspeertje en fysiologische water. - steriele gaasjes en fysiologische water voor oogjes. - eigen washandjes voor douche - dactozine babyzalf had ik altijd in huis want ik had geen baby dat geen bacteriele uitslag heeft gehad. - bepanthen luierzalf voor gewone uitslag. - tepelcreme bij borstvoeding ik vind van lansinoh super goed. - kinderwagen moet je zelf zien, vroeger was ik zonder auto en heb wieg veel gebruikt, nu met auto koop ik geen 3 in 1 maar gewoon een maxi cosi lara2 en bijpassende autostoeltje. - als je veel gaat wandelen op koude dagen sneeuw… koop je best een voetenzak of hoe noem je dat voor in je buggy. - ik vind co sleeper echt handig eerste tijd en daarna kan die nog in eigen ledikant slapen. - balyfen tegen krampjes vond ik beste werken tussen alle andere die ik had gebruikt. - voor jezelf borstcompressen als je borstvoeding wil geven, van lansinoh zijn de beste vind ik. - gewone thermometer voor koorts, als je hebt is eentje voor op de voorhoofd ook handig voor moest je baby slapen en je die niet wakker wil maken. - luieremmer vond ik in het begin goed voor op 2 de verdieping, beneden ging die direct in de tuin weg. Maar nadat mijn baby begon te eten ( andere voeding dan melk) rook je die pampers door die emmer en heb ik hem weggedaan. Dus voor een emmer dat niet ruikt ben ik zelf op zoek en anders koop ik er weer eentje voor de eerste 5 maandjes en doe ik hem weer weg. - muts met koortjes, trekken ze niet makkelijk uit buiten als het koud is. - eetstoel pak ik altijd een heel gewone omdat ik die andere moderne mooie stoelen moeilijk vind in onderhoud elke keer na een maaltijd . Een gewoontje kan je snel afvegen en klaar. - autostoel dat in ligstand kan is heel handig dan slaapt je baby niet met hangend hoofdje later. - bedhemel zou ik niet doen, verzamelt veel stof net boven baby moet je heel vaak wassen daardoor anders ademt je baby al dat stof in. Wel mooi maar niet goed voor gezondheid. - een kleine luchtbevochtiger voor naast baby zijn/ haar bedje, hebben ze minder verstopte neus en slapen ze beter. - hier heel goede effect gehad om te slapen met een doudou. Veel beter dan een tut zelfs. Als je van begin aan aanleert is doudou echt handig. - speenhouder of hoe je die ding ook noemt, zodat je als die speen zou aannnemen je reserve speen erin kan doen. - gesteriliseerd waterspray, moest speen vallen buiten en je niet anders kan dan proper maken op die manier. Er is zoveel dat je nodig hebt, dit zijn zoal dingen die ik zeker zal doen bijvoorbeeld. Maar weet, na geboorte jullie baby wijst jullie de weg en zien jullie zelf wat wel nodig zal zijn, ik zou niet te veel onnodige grote aankopen doen zoals electrische wieg…. Omdat je niet weet of je baby niet van wiegen houdt of niet, sommige baby’s hebben liever een donker rustig omgeving andere willen gewiegd worden… Mijne wouden dat nooit dus.

3 maanden geleden

Dus was gisteren op consultatie Tot nu wist ik niet waar ergens mijn placenta lag en die ligt dus van voor en vrij laag, kan nog omhoog zei ze. Ik voel mijn kleine niet hard omdat daar placenta tussen ligt❤️

3 maanden geleden

Sterilisator is blijkbaar niet meer nodig als je borstvoeding geeft. Kind en gezin is er vanaf gestapt. Hoeslakens - gewoon grote hydrofiele doeken gebruiken. Zet alles op je lijst van neuspeer, nagelschaar, extra hydrofiele doeken,… Wij hebben gekocht: kleertjes, pampers, 1 verzorgkussen en tafel en we vragen de 2de op de lijst, een wieg en co sleeper 2de hands gekocht en het bed zelf staat op de lijst. Buggy en vervoermiddel voor baby als je thuis komt en 1 slaapzak 60. De 70 staat ook op lijst. En een voetenzak voor maxicosi. Inbakeren kan je perfect met die grote hydrofiele doeken dus spendeer geen geld aan aparte doeken want als baby het niet graag heeft zit je er mee. Pomp is me afgeraden om vooraf te kopen omdat je het nog niet weet of het lukt en ze hebben allemaal een andere zuigkracht. Je kan ze huren bij de apotheek bv; kan je vroedvrouw zeker mee helpen.