4 Reacties

6 maanden geleden

Het is lastig te zeggen wanneer ern baby in die maat zit.. zo zitten er baby's met 3 maanden al in maat 68 bijvoorbeeld terwijl de andere nog in 56 zit.. Dat is heel verschillend. Ik zou vooral niet te veel in maat 50 kopen.. de meeste baby's zitten meteen wel goed in 56. Mocht je alsnog een kleine baby krijgen kun je snel genoeg bij kopen. En vaak in verloop van de zwangerschap dan doen ze metingen/schatting van hoe groot je kindje zou zijn. Dus zou je extreem kleintje verwachten dan weet je dit snel genoeg en kun je nog maatje 44 kopen bijv. Rompers zou ik persoonlijk van de Hema doen, dat is maat 50/56. Zelf vind ik die altijd heel fijn. En daar kun je niet genoeg van hebben. En kleding, tja. Koop wat je leuk vind. Ik had bij mijn eerste kindje heel veel gekocht, en meer als de helft heeft hij nooit aangehad. Ook mede omdat hij heel snel groeide. En maatje 50 heeft hij nooit aan gehad. Zijn broertje heeft daar in tegen zijn kleding weer langer aan kunnen hebben. Die was een stukje kleiner. Niet verwacht dus ik had namelijk niet veel in maat 50 ik verwachte natuurlijk weer een groot kindje. Daar heb ik na de bevalling snel nog maatje 50 voor besteld. Binnen 2 dagen had ik dat binnen. Ook geen probleem..

6 maanden geleden

Mijn tips voor de newborn: - koop een mix van maat 50 (niet te veel) en 56. - overslagrompers met korte mouwen vond ik het handigste. Met knoopjes aan de zijkant zodat het niet over het hoofdje van de baby moet getrokken worden, en in de herfst/winter doe je er toch nog wat bovenaan dus daarom korte mouwen. - h&m en Hema vallen wat ruimer, zeeman & c&a vallen normaal. Dat vond ik de fijnste merken voor het begin. - de eerste weken deed ik hem eigenlijk bijna alleen pyjama’s aan 😂 had ook een salopette en mooie hemdjes enz gekocht maar heeft hij nooit aangedaan. Pyjama’s met voetjes vond ik handig omdat er dan geen sokken kwijt gespeeld worden, maar nadeel is dat ze er iets sneller uitgroeien dan zonder voetjes. - om buiten te gaan deed ik zo’n warme beren onesie over zijn kleren. Geen geklungel met jas, muts, wanten,… - qua aantallen zou ik genoeg rompertjes (stuk of 10) nemen Ivm de spuitluiers 🙈 & vooral boxpakjes/pyjama’s. En dan enkele shirtjes, truitjes,… die je mooi vindt maar dus minder vaak aandoet waarschijnlijk. - als mensen kleertjes cadeau willen geven, vraag dan maatje 62/68 dan heb je wat meer tijd om dat aan te doen want 50/56 zijn er op enkele weken uitgegroeid.

6 maanden geleden

Reactie op Manu26

Het is lastig te zeggen wanneer ern baby in die maat zit.. zo zitten er bab ...
Dankjewel voor de tips!

6 maanden geleden

Reactie op nasa

Mijn tips voor de newborn: - koop een mix van maat 50 (niet te veel) en 56. ...
Oh super! Toch wel handig om te weten! 😂 Hartelijk dank 🙏🏻