7 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb maxicosi tweedehands gekocht. Je kan daar nieuwe hoezen voor kopen indien nodig. De maxicosi gebruiken ze maar een 7 maand en dan autostoel is me verteld. Dus dan kan je wel de isofix behouden. Die stoel zetten wij op onze lijst.
Wij zijn in de winkel gaan testen welke buggy we willen maar das heel persoonlijk en dan op marketplace staan er zo veel. Het is allemaal zo duur dus hier komt meeste 2de hands!
4 maanden geleden
Wij zijn gegaan voor een tweedehands Joolz Geo2 kinderwagen met opzetstukken voor de autostoel. De autostoel hebben wij wel nieuw gekocht omdat je met een tweedehands niet echt weet wat er mee gebeurd is (bv laten vallen waardoor de veiligheid minder is). Als autostoel hebben wij de Maxi Cosi Cabriofix met voet genomen (nu in korting bij Babydump) en die zou je toch wel tot een jaar kunnen gebruiken. Volgens mijn mama vriendinnen kan je zo’n stoel gebruiken tot het hoofdje er bovenuit begin te komen
4 maanden geleden
Wij hebben de wandelwagen van maxi cosi plaza+ kleur truffle. En de maxi cosi is van het merk zelf type pebble 360
4 maanden geleden
Hey, ik heb altijd eentje van recaro gebruikt, die kan je ook beetje kantelen als kindje slaapt, tot autostoel gewoon een maxi cosi.
Buggy vond ik zelf stokke xolory heel handig, klein compact en heel licht om mee te rijden, goede kwaliteit, nu ben ik meet met auto en heb besloten geen 3 in 1 te kopen omdat ik die weinig ga gebruiken en vond maxi cosi lara2 handig, met adapters kan je gewoon maxi cosi erop zetten.
Je moet, reis je veel dan is doona handig, ben je meestal met auto dan is easy walkers handig
Ben je bijna altijd te voet dan heb je best een goede grote kinderwagen3 in 1
Nodig
4 maanden geleden
Wij hebben voor ons eerste zoontje de maxicosi mica autostoel gekocht, met isofix, kan van geboorte tot 4 jaar en is draaibaar. Uiteindelijk deze gekozen omdat die als 1 van de beste uit Testaankoop was gekomen.
Kinderwagen hebben we van mountain buggy en zijn we ook nog steeds heel tevreden van. Deze vindt je ook wel tweedehands, wij hebben hem uiteindelijk nieuw in promo gekocht. Wij kozen voor mountain buggy omdat we graag gaan wandelen met de hond erbij (bos, strand,…) dus dan zijn de grote wielen wel handig.
4 maanden geleden
Wij gaan voor de Joolz Hub + wieg. Getest in de winkel en was echt perfect. Wij hebben een redelijk smalle inkomhal en voordeur dus de kinderwagen mocht niet te breed zijn (is ook handiger op het voetpad hier in de stad), en hij moest vlot genoeg kunnen opplooien voor in de auto. Heel kwaliteitsvolle kinderwagen met alles erop en eraan.
Voor de autostoel gaan we de Maxi-Cosi Pebble 360 pro kopen + isofix family pro onderstel. Die gaat tot 18 maanden, nadien kan er een peuterstoel op dezelfde basis. We kozen voor deze omdat die in een vlakke ligstand kan. Onze ouders wonen wat verder af en zo kan ons kindje comfortabeler slapen in de auto. Ook op reis gaan met de wagen kan dan ook voor langere afstanden, je moet minder vaak stoppen omdat je baby volledig vlak kan liggen. Hij kan ook draaien en uitschuiven. We hebben een vrij lage wagen en dit is handiger om ons kindje in het stoeltje te plaatsen.
Ik zou zeker voor de kinderwagen eens in de winkel enkele modellen testen en nadien kijken wat het 2dehands aanbod is. Wij vonden dat er wel echt een wereld van verschil zat tussen de merken en modellen.
4 maanden geleden
Wij hebben de Cybex platinum Priam. Was er voor de geboorte van mijn dochter echt verliefd op geworden in de winkel (foto)😅
De bijhorende reiswieg was handig, want kon ze de eerste maanden comfortabel in slapen onderweg. Maar na 6 maanden wou ze er niet meer in liggen en echt een groot ding😅.
De autostoel die ook op het frame past, hebben we het meeste gebruikt om te wandelen en weg te gaan. Momenteel past ze nog in deze autostoel en staat deze in de 2de auto. We hebben ook 1 bijpassende isofix gekocht, wat een gemak is, wel echt duur.. Verder hebben we er nog een stoelpakket bijgenomen en daar zit ze sinds 6 maanden in en gebruiken we nog dagelijks voor onze avondwandeling. Bij zowel het stoelpakket als de autostoel zitten een regenhoes, heel handig voor Belgisch weer.
Het frame zelf klapt makkelijk ineen en rijdt vlot. Het is een wandelwagen die maar voor 1 kindje dient. Nu er een 2de kindje op komst is, vinden we dit wel jammer. Verder ken ik heel wat ouders die een kinderwagen kopen en deze bijna ongebruikt te koop zetten, dus misschien ook een evaluatie die jullie kunnen maken als dit binnen jullie levensstijl past.