10 Reacties

18 dagen geleden

Hier gaan ze minipil geven.

18 dagen geleden

Ik heb de prikpil laten zetten. Heel tevreden over! Vroeger reageerde ik heel fel op anticonceptie met hormonen/acné etc en bij deze is dat niet het geval. Dit is een spuitje in je arm die je om de 3 maanden opnieuw moet laten zetten bij de huisarts 😉

18 dagen geleden

Bij mijn eerste was het de minipil na de zwnagerschap maar tijdens de borstvoedingsperioden. Nadien weer de gewone pil. Bij mijn tweede ben iIk ben voor de spiraal gegaan omdat er geen onmiddellijke kinderwens meer was

18 dagen geleden

Reactie op liefkleinwondertje

Ik heb de prikpil laten zetten. Heel tevreden over! Vroeger reageerde ik he ...
En hoe zit dat met de menstruatie tijdens een prikpil?

17 dagen geleden

Reactie op Lrdn

En hoe zit dat met de menstruatie tijdens een prikpil?
Hmm.. Dat weet ik eigenlijk niet zo goed, hebben ze ook niet veel meer over gezegd in het ziekenhuis. Ik weet dat een vriendin van mij ook de prikpil heeft en zij zei dat ze soms geen menstruatie krijgt en soms wel, dus het kan onregelmatig zijn. Niet zoals de gewone pil waarbij je maandelijks een stopweek hebt. Ik ben zelf ook benieuwd hoe het gaat zijn!

17 dagen geleden

Denk dat het hier gewoon een condoom zal worden. Ik wil geen hormonen nemen en van een koperspiraal kreeg ik een veel te zware menstruatie met chronisch ijzertekort als gevolg. Vind op zich een condoom ook wel handig. Minder opkuis 🙈.

17 dagen geleden

Ik ga een spiraaltje nemen, heb ook geen kinderwens meer. Maar ik twijfel tussen een koperspiraaltje en een hormoonspiraaltje. Bij voorkeur zou ik graag zonder hormonen doen, maar heb wel wat "schrik" voor de zwaardere menstruatie die ze voorspellen, zowel op vlak van pijn als bloedverlies. In de tussentijd overbrug ik met de minipil, gezien de borstvoeding.

17 dagen geleden

Reactie op Laura0212

Denk dat het hier gewoon een condoom zal worden. Ik wil geen hormonen nemen ...
Hier ook, al 4 jaar pil/hormonenvrij en zou dit ook graag behouden, dus ook terug condooms 🤭.

17 dagen geleden

Ik heb mirena en pil geprobeerd vroeger maar ik werd daar depressief van en had heftige meno pauze klachten, vandaar koperspiraal gehad altijd Ik heb al de minipil en koperspiraal in huis gehaald, minipil tot de spiraal erin mag. Normaal heb ik regels 5 dagen Met koperspiraal zijn dat 7 dagen ongeveer En heftige bloeding zoals ze zeggen is alleen eerste 2 dagen en zo heel erg heftig zijn ze ook niet🤷🏻‍♀️ Dus ja, we gaan voor de koper.

17 dagen geleden

Minipil, hormonenstaaf of condoomgebruik is mij gezegd bij ontslag ziekenhuis.