3 Reacties

6 maanden geleden

Ik denk dat het boek van Snuggles & Dreams al een mooi begin is, het heet 'Slaap, baby, slaap'. 😊 We hebben het boek niet strikt gevolgd maar het was wel fijne informatie om de slaap van een baby beter te begrijpen. De wakkertijden waren voor ons een hele belangrijke.

6 maanden geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik veel boeken verslonden, hetgeen wat er voor mij uitspringt is mild ouderschap (Nina mouton) 🥰. Gaat oa over slaap en voeding maar vooral hechting. ‘Wat baby’s nodig hebben’ van Melanie Visscher vond ik ook heel boeiend. Van snuggles & dreams ben ik persoonlijk niet zo’n fan, slaap’training’ werkt ook voor geen meter bij ons zoontje, maar dat is voor iedereen anders. Interessante Instagram accounts die ik volg zijn bvb thegentlekidd, happy baby coach, rolinde opdegroei, la leche league Vlaanderen,… Een online cursus zou ik persoonlijk nu nog niet volgen omdat je nog niet weet hoe je kindje gaat zijn, wat er eventueel moeilijker gaat verlopen enz. Ik heb wel een les levensreddend handelen bij baby’s en kinderen (ehbo) gevolgd en een aantal lessen bij de vroedvrouwenpraktijk. Daar kan je info krijgen over bevallen, borstvoeding,… zelf heb ik hypnobirthing gevolgd en zwangerschapsyoga.

6 maanden geleden

Idem de boeken dat Nasa zei. Niet super fan van snuggles and dreams, hoewel ik haar boek wel gelezen had. Niet per se om de "schema's", maar idd om slaap in de ontwikkeling te begrijpen. Het boek is ook niet zo duur 🥰 bij ons is er kortbij ook een infosessies geweest rond motorische ontwikkeling van 0-6 maanden van educateandinspire (insta). Geloof dat ze het ook online doen. Dat vond ik ook echt een mega meerwaarde! Hypnobirhting heeft mij ook veel geholpen. Maar daar moet je voor zijn denk ik.