32 Reacties
25 dagen geleden
Reactie op Zoë Vangenechten
Ok dat is dan jou mening. Wij hebben ook veel tweedehand gekocht. Maar om g ...
Jazeker als je de lijst kan aanpassen naar je eigen behoefte maar bij de eerste lijkt alles super handig maar vaak gebruik je het in de praktijk niet of weinig. Uiteraard kun je het dan wel nog verkopen naderhand. Bedoel het niet verkeerd maar denk dat menig moeder zich uiteindelijk veel geld had kunnen besparen bij de eerste
24 dagen geleden
Reactie op Momof3soon4
Jazeker als je de lijst kan aanpassen naar je eigen behoefte maar bij de ee ...
Kan je vertellen welke dingen jij hebt aangekocht/gekregen bij je eerste kindje, die je eigenlijk niet of weinig gebruikt hebt. Dan kan ik hier rekening mee houden met het samenstellen van onze geboortelijst .
24 dagen geleden
Reactie op WilskrachtigeHavik813688
Kan je vertellen welke dingen jij hebt aangekocht/gekregen bij je eerste ki ...
Ik vond speciale luiervuilnisbakken, dat gaat snel ruiken vooral als je boven en beneden een hebt..beter gewoon in de vuilnisbak bij de rest..en luiertafel doe ik ook niet meer maar een mooi kastje waar een kussen en de spullen in past..want je gaat het vaker op de bank ed doen na de eerste 2 weken..dekentjes zijn ook niet lang handig..beter een goede inbaker doek en slaapzakken..
24 dagen geleden
Reactie op Momof3soon4
Ik vond speciale luiervuilnisbakken, dat gaat snel ruiken vooral als je bov ...
Ik ben het eens met de luiervuilnisbakken. Ik erger me aan dat systeem en het houdt de geur inderdaad niet tegen. Dekentjes heb ik ook zelden tot nooit gebruikt. Een goede voetenzak voor in de buggy en Slaapzakjes voor s nachts zijn inderdaad veel handiger en veiliger.
De verzorgingstafel gebruik ik tot de dag van vandaag nog voor elke verschoning van onze dochter dus dat is heel persoonlijk.
Tetradoeken heb ik enkel de eerste weken gebruikt en daarvan heb ik er veel te veel. De verzorgingsset hebben wij nooit gebruikt. Hebben een aparte elektrische nagelvijl gekocht en die is veel handiger. Speciaal bestek (vooral het vorkje en mesje) hebben we nooit gebruikt. Wij hadden ook een muggennet voor over haar bedje maar ook dat is nooit uit de verpakking gekomen.
24 dagen geleden
Hier zit ik maar aan 30 stuks en €900 maar met heel weinig kleertjes moet ik toegeven. We hebben wel al dit gekregen of tweedehands gekocht: eetstoel, buggy, maxicosi, luiertas, kinderbedje, babyfoon, commode, flessenwarmer, nachtlampje.
Hier in Leuven hebben we ook een babytheek waar we een wipper, cosleeper en park gaan huren voor een jaar. Voor rompertjes voor de eerste maand kan je zeker gewoon alle gratis boxen aanvragen, dan heb je er al 7! Voor eerste maanden verzorging (douchegel, shampoo, crème, tut, papfles,…) kunnen de €0,01 boxen van Kruidvat ook helpen. :)
22 dagen geleden
+/- 750 en 200 met kleertjes nieuw incl hier.
Zitten wel al een Duitse kinderwagen in promo v VanAsten, autostoel v 0 tem4j in adapter en ???isofix??? incl(Lidl, 1x aankopen voor de eerste levensjaartjes en fixe extra promo kunnen krijgen door dagdeal v nog eens -40€ op soldenprijs) en verzorging zoals dentale fopspeen, hydrofiele doeken, luieremmer etc allemaal in, verzorgingsproducten, slaapzak krabwantjes etc en ikea solden luiertafel in.
Grootste kost is mijn zwangerschapskledij. +/-300 aan nieuwe kleren kwijt (wat ik anders op een heel jaar nog niet opdeed 😆😆😆
Pas letterlijk in niks meer.
Enkel nog wiegje vinden.
Meegroeibedje hebben we 2e hands voor 20 euro gekocht in zeer goede staat.
V dat uitgespaarde geld mag ze op haar 3e of 5e verjaardag zelf een duur bed uitkiezen. Ze beseft immers toch niet vóór die leeftijd wat ze zal willen.
Box kopen we nog niet: heeft ze nog niet nodig in mei en in juli zomerkoopjes!
Iedere deal hou ik als een havik in het oog of het echt wel een steengoede deal is en ik vergelijk massaal/w8. Voordeel als je toch frequent moet platliggen: beter koopjesjagen ipv vervelen.
Iedere cent gespaard gaat naar haar studies/toekomst op een spaarboekje
18 dagen geleden
Ik vind 53 items echt wel oké. Je hebt ook heel veel nodig.
Ik heb vroeger nog studentenjob en flexi gedaan in een babywinkel en idd sommige zaken zijn commercieel ingesteld.
Waar kun je op besparen wat ik vind: speelgoed (want dat krijg je toch heel vaak cadeau… Bij de geboorte, eerste verjaardag, Sinterklaas), eetgerief (dan bedoel ik die speciale bordjes, bestekken in thema. Die zijn vaak duur en het duurt nog zo lang tegen dat je kindje er zelf mee eet dat het tegen dan ook weer uit thema is),
3 hoeslakens vind ik dan wel niet overdreven voor een bedje. Mijn mama had er vroeger 5 en het is twee keer gebeurd dat ik ziek was en moest overgeven ‘‘s nachts en dat ze door heel haar voorraad heen was.
18 dagen geleden
Denk dat dit normaal is hoor. Wij verwachten een tweening en hebben ook al veel, maar als het je eerste kindje is heb je ook veel nodig . Van ons staat alles er dan nog eens dubbel op zoals sitter,eetstoel, babykamer, buggy, maxicosi
Van ons staan er 84 artikelen €5000. Enkele dingen gaan we nog zelf kopen van de lijst maar als je het via de lijst koopt spaar je dan een korting op in dreambaby
5 dagen geleden
Reactie op Myrte_mat
Hier zit ik maar aan 30 stuks en €900 maar met heel weinig kleertjes moet i ...
Hoe kom je aan 7 gratis boxen met romper? Ik heb babydeals, dreambaby, zeeman en roze doos (had geen romper)