11 Reacties
6 dagen geleden
Ik zou naar de dokter gaan je situatie uitleggen en je laten voorschrijven dat je niet kan werken tot mei. Kweet niet als dit je helpt maar ze kunnen je niet op profylactisch verlof sturen denk ik als je zo een attest hebt en al eerder stopt met werken door deze reden. Je kan altijd tegen de dokter zeggen dat je extreem moe bent en pijnscheuten. Het een beetje erger maken.
6 dagen geleden
Reactie op Natashaceleste
Ik zou naar de dokter gaan je situatie uitleggen en je laten voorschrijven ...
Ik snap niet dat je voor werkverwijdering aanwezig moet zijn op je werk? Ik heb ook werkverwijdering ,werk in de zorg. Zit ook toch gewoon thuis
6 dagen geleden
Reactie op SrhP
Kan je niet 1 dag of 1 week werken en daarna werkverwijdering doen?
Ja dit dacht ik ook. Maar ze kunnen u toch nooit direkt de dag zelf arbeidsgeneesheer kunnen laten gaan? Want die werken op afspraak.. En we hebbe zo'n moeilijke bazin die ons kl*** langs alle kanten, die er alles zal aan doen om dit niet te geven. Heb al eens gedacht om vakbond mee ib te schakelen... 🙄
6 dagen geleden
Reactie op Natashaceleste
Ik zou naar de dokter gaan je situatie uitleggen en je laten voorschrijven ...
Die is er van op de hoogte en vind het zelf ook zever. Maar om werkverwijdering te krijgen moet je 1st arbeidsgeneesheer gaan van u werk, hy kan dit niet. Want die geven u het papier dat je hiervoor nodig hebt voor ziekenfonds. En hy wilt zoizo schrijven tot Mei maar dit is wat ik bedoel. Dan blijf ik ziekenfonds en dat is maar 60% op jou bruto maandloon. En als je werkverwijdering is dat bijna 80%. Is een heel groot verschil op jou maandelijkse loon. Heb zelf ook nog een kind te onderhouden en maandelijkse kosten van het huis. 🥺
6 dagen geleden
En ookal sturen ze u naar de arbeidsgenees heer. Die kan u toch ook als ziek opzetten. Gwn wat Feller maken als wat het is...
6 dagen geleden
Zit met het zelfde door risico zwangerschap alleen ben ik thuis sinds begin oktober en is er voor mij echt geen aangepast werk (ik ben zorgkundige in een rusthuis) tegen mij werd er toen gezegd kort even terug gaan werk bvb een week en in die tijd meteen een afspraak proberen te krijgen bij de arbeidsgeneesheer maar ja ik heb totaal verbod op het heffen en werken en ik vermoed jij ook waardoor dit geen optie is
6 dagen geleden
Reactie op doxie
Lijkt me vreemd dat je niet op afspraak mag omdat je in ziekte zit. Ik zou ...
Klopt dat dit niet mag hoor toen ook een mailtje gestuurd naar de arbeidsgeneesheer komt er op neer dat we niet langs mogen gaan door een ziekteattest zijn de regels van de overheid we zouden dan tijdelijk moeten terug keren om langs te kunnen gaan
6 dagen geleden
Ik heb moeten werken tot ik bij die arbeidsgeneesheer terecht kon. Ik had zelf gebeld voor die afspraak. Kan je niet die afspraak maken en tot die tijd een attest van jou dokter ?
En mocht je weten wanneer je afspraak is kan je dokter je tot de dag voor die afspraak schrijven dat je even 1 dag gaat werken.
Maar ik heb collega’s gehad die al in ziektewet zaten en vanuit hun ziektewet werkverwijdering gekregen hebben dus volgens mij moet dit perfect kunnen. Zit je niet aangesloten bij een vakbond? Deze mensen kunnen je perfect helpen met je vragen
6 dagen geleden
ik zit met exact t zelfde probleem hier… alleen ben ik al wel naar de arbeidsgeneesheer geweest en is dit al goedgekeurd door men werk en ziekenkas, maar toch kreeg ik gisteren ineens een telefoontje van mijn werk dat ik op ziekenkas terecht zal komen ipv werkverwijdering… ik heb zelf ook al een berichtje gestuurd naar mijn vakbond in de hoop dat ze me extra info kan geven…