6 Reacties

vor 3 Tagen

Ja ik ben ook van week 18 en ik heb ook zwangerschapdiabetes. Diëtiste zal u paar snackjes tonen. Koekjes die "zonder koolhydraten" bestaan jammer genoeg niet. Maar ik kochte altijd die gezonde koekjes maar daar zitten er ook veel in😂 dus geen koekjes meer... had op mijn 1 ste zwangerschap ook diabetes en kreeg insuline.

vor 3 Tagen

Reactie op Hogigigkj hihj

Ja ik ben ook van week 18 en ik heb ook zwangerschapdiabetes. Diëtiste zal ...
Ja als ik naar mijn eetgewoontes kijk (waarvan ik dacht da het echt gezonde keuzes waren) verschiet ik hoeveel koolhydraten overal inzitten! Zelf gewoon de hoeveelheid pasta die voor mij “normaal” lijkt is blijkbaar veel te veel. 40 gram ongekookt is écht niet veel, of ik ben een grote eter 🤭 maar ik eet gewoon wel graag heel de dag door, eens een stukje fruit, een yoghurtje, een cappuccino, een koekje (bv peperkoek ofzo) maar echt al mijn keuzes zijn bommen van koolhydraten blijkbaar. Dus ik zit nu een beetje met een klein paniekje want ik weet echt niet goed in wat ik mij moet gaan vullen zonder continu honger te hebben!

vor 3 Tagen

Reactie op Lynn.1994

Ja als ik naar mijn eetgewoontes kijk (waarvan ik dacht da het echt gezonde ...
Ik ben ook zo iemand. Ook al eetje geen koolhydraten stijgt u suiker het is gwn hormonen die dit maakt. Het is niet jouw probleem dus eten zal gewoon een beetje helpen. Bv voor mijn 1 ste heeft dieet niet kunnen helpen moest ik insuline gebruiken. Maar bij mijn 2 de gaat het met dieet wel is mijn suiker stabiel. Het hangt echt gewoon van u lichaam af.

vor 3 Tagen

Reactie op Hogigigkj hihj

Ik ben ook zo iemand. Ook al eetje geen koolhydraten stijgt u suiker het is ...
Ja ik ging voor dat ik zwangerschapsdiabetes kreeg ook al naar een diëtiste om een gezond en volwaardig eetpatroon te hebben omdat ik met weinig reserve de zwangerschap in ben gegaan en dus ik ben wel bang voor de veranderingen omdat ik inderdaad ook voel dat er niet heel veel ruimte is om te gaan aanpassen. Ze hadden me ook al gezegd dat de kans groot was dat ik met insuline zou moeten starten. Ik heb wel ooit eens heel slecht gereageerd op een kuur cortisone en heb toen ook kortstondig diabetes ontwikkeld maar dat was toch anders dan nu! Toen had ik super vaak hypo’s, dus ik heb er best wel wat schrik voor!

vor einem Tag

Reactie op Lynn.1994

Ja als ik naar mijn eetgewoontes kijk (waarvan ik dacht da het echt gezonde ...
Kaas? Noten? Rauwe groenten (wortel, sla, Witloof, komkommer,..), rolletjes kippenwit?dan zijn dingen da ik tssdoor eet.. en groene appel Ik heb een probleem met spuiten dus ik ben preventief met eten bezig 😅.. ik vermijd veel koolhydraten en geraff Suikers.. ik maak soms ook ketobrood... obv amandel en kokosmeel...

vor einem Tag

Noten en veel melkproducten. Mag met een smaakje zijn maar probeer onder de 5g suiker per 100g te zitten dan zitten er geen toegevoegde suikers in. Probeer vloeibare suikers te vermijden (vruchtensappen, frisdrank etc. ) voor de rest zijn rauwkost en zo bijvoorbeeld zwarte babybel kaasjes ook een goede optie. Je kan gerust nog fruit eten maar probeer niet teveel exotisch fruit te eten zoals mango, papaja etc. Deze bevatten veel suiker. Ik ben zelf diëtiste maar geen diabetes educator ☺️