14 Reacties
2 dagen geleden
Ik ga ervanuit dat je dan een attest hebt van de dokter dat je op rust moet & dat er geen weken van je zwangerschapsverlof verdwijnen. Althans dat hoop ik. Ben wel benieuwd of dit klopt. Eerste baby hier dus geen ervaring.
2 dagen geleden
Ik moet ook stoppen op 6 maand& ik verlies niks.. kon zeker 15 weken pakken dacht ik& zelfs dan nog bij.
Ik weet het allemaal niet 100% zeker of het overal ook zo is, dus durf niet te zeggen dat dit bij jou ook zo is😅
Wil ook geen foute info geven.. ik zou zeggen; gewoon vragen! Heb ik ook gedaan.
2 dagen geleden
Reactie op K.C
Ik moet ook stoppen op 6 maand& ik verlies niks.. kon zeker 15 weken pa ...
Mercikes alvast ik ga het zeker navragen
2 dagen geleden
Vorige zwangerschap ben ik ook verplicht moeten stoppen, je verliest inderdaad niets omdat ze je gewoon als ziek thuis schrijven.
2 dagen geleden
Hoe weten jullie nu al dat jullie verplicht op rust moeten op 6 maanden?
2 dagen geleden
Denk dat dat afhangt per sector? Heb een vriendin die ambtenaar is en zij is nu 6 weken op voorhand thuis geschreven door haar huisarts (fysieke ongemakken). Dus die weken gaan van haar verlof na de bevalling, maar dan is ze van plan om opnieuw naar de huisarts te gaan en die schrijft haar dan gewoon nog een periode ziek tot ze zich oke genoeg voelt om terug te gaan werken 😅
2 dagen geleden
Reactie op JamsFamily
Hoe weten jullie nu al dat jullie verplicht op rust moeten op 6 maanden?
Via de werkgever
2 dagen geleden
Reactie op Kruloeloeke
Via de werkgever
Hoe bedoel je? Sorry als ik domme vragen stel he 😅
Heb je een fysiek zware job dan? Of risicovol door de groep mensen waarmee je dagelijks in contact komt?
2 dagen geleden
Reactie op JamsFamily
Hoe bedoel je? Sorry als ik domme vragen stel he 😅
Heb je een fysiek zware ...
Ik werk met chemische stoffen& deed best ‘zwaar werk’, heb nu aangepast werk gekregen tot 6 maanden en dan verplicht thuis..
Bij ons is het algemeen geweten dat je simpelweg stopt op 6 maanden, eender wie.
2 dagen geleden
Reactie op K.C
Ik werk met chemische stoffen& deed best ‘zwaar werk’, heb nu aangepast ...
Aha duidelijk ! Thanks voor de uitleg.
2 dagen geleden
Reactie op K.C
Het is wel echt overal anders& soms is het zo vreselijk onduidelijk.
😅 ...
Ik werk niet met gevaarlijke stoffen ofzo dus kon niet direct de link leggen waarom je vanuit je werkgever of door je wg zou moeten stoppen met werken aan 6 maanden & dit nu al weten.
2 dagen geleden
Ik verwacht een tweeling, en met mijn job moet ik normaal werken tot een week voor de bevalling. Maar doordat het een tweeling is moet ik verplicht stoppen aan 28weken van de gyneacoloog. Ik verlies niets van mijn bevallings verlof omdat dit dan ziekte is tot de week voor je bevalling