14 Reacties
18 dagen geleden
Uitgerekend 29 mei. Wij gaan afwachten van een reis te boeken tot de zomer & last minute ergens naartoe gaan. Geen idee hoe ik me zal voelen 2 maanden post partum & hoe ons gezinnetje zal lopen. Als je iets op voorhand boekt zit je vast aan de geboekte periode & locatie & dit willen wij vermijden. Ik vermoed wel dat we ergens naartoe zullen gaan maar geen idee of het een weekendje Ardennen wordt of een weekje Italië. Vooral goed weten dat een baby niet zo lang in een autostoel mag zitten na elkaar. Als je op reis gaat met de auto & misschien samen zou rijden dat jullie hoogstwaarschijnlijk plots gaan opsplitsen.
18 dagen geleden
Ik ben 10 dagen later uitgerekend en mijn schoonfamilie had hetzelfde idee. Ik ga dat zelf niet doen. Omdat ik nu nog niet weet hoe ver we dan staan. Ik weet niet wat voor ‘n kind ik heb. En na twee maanden is wel erg vroeg. Ze heeft nog niet al haarinentingen gehad op 2 maanden en ik wil niet dat ze zo lang in een auto stoel moet zitten om daarheen te rijden. En met het vliegtuig met zo’n jonge baby zie ik ook niet zitten.
Dus ik heb gezegd dat we niets gaan plannen deze zomer omdat we niet weten hoe het dan allemaal zal lopen met de baby.
18 dagen geleden
Uitgerekend op 30 mei en wij hebben eind augustus begin september een weekje Frankrijk op de planning staan, nog niet geboekt want willen inderdaad ook eerst even afwachten hoe het gaat met de kleine. Nu heb ik me wel al verdiept in de autorit, en er zijn daar van maxi cosi bijvoorbeeld een reiswieg voor die je op de isofix kunt monteren. Dus dat zou dan wel ideaal zijn voor de langere reis, aangezien ze in een gewone maxi cosi autozitje maar 2 uur aan een stuk in mogen.
18 dagen geleden
Wij wouden dit ook doen, uitgerekend begin mei, half juli wouden we gaan. Maar zullen dit last minute boeken. Sws met het vliegtuig ,2 uur en je bent eraf
18 dagen geleden
Ik ben uitgerekend op 4 mei, wij gaan begin juli mee met de schoonouders naar Duitsland. Mij lijkt het makkelijker om te reizen met een baby dan als ze al iets ouder zijn. Bovendien ben je niet alleen, maar kan de rest van de familie toch wat helpen. Ik denk dat je vooral moet afgaan op je eigen gevoel. Veel succes alvast! ❤️
18 dagen geleden
Wij gaan uiteindelijk gewoon een weekje naar de zee in augustus, want mijn man zag het ook niet zitten om wat verder te rijden.. Maar mijn vriendinnen die al kinderen hebben, zeggen wel dat het juist een goed moment is om rond 3 maanden met je baby op vakantie te gaan. Je lichaam is dan al wat herstelt van de bevalling en de baby slaapt nog heel veel. Een jaar later zal het een grotere uitdaging zijn.. 😉
18 dagen geleden
Wij zijn bij mijn vorig zoontje (ook van mij) toen hij 8 weken was naar Zwitserland gegaan, op zich in het huisje was het leuk en gezellig, maar mochten niet boven een bepaalde hoogte gaan met hem, dus niet superveel kunnen doen daar. Week later met ons 3 naar frankrijk en dat was veel relaxter omdat je vlakbij de zee zit, je kan makkelijk gaan wandelen met de buggy, vlakbij alle winkels en restaurants, en je kan je eigen ding doen. Enkel de lange autorit (waarbij onze slechte slaper constant heeft liggen slapen:), hebben wij wel voor een reiswieg gekozen en dat was top). Deze keer met een peuter en newborn gaan we afwachten, je weet nooit of je een huilbaby ofzo hebt natuurlijk..
18 dagen geleden
Ik ben uitgerekend voor 28mei en ga begin augustus voor 2 weken naar zuiden van Frankrijk met vliegtuig. Hele familie gaat wel mee dus hulp genoeg.
18 dagen geleden
Wij gaan 3 weken naar Spanje en ons kindje zal 8 weken zijn tegen dan. We gaan vermoedelijk met de auto gaan, hebben ons geinformeerd voor een speciale reiswieg zodat ze volledig plat kunnen liggen maar veel mensen zeggen dat we toch heel veel onderweg gaan moeten stoppen voor voeding en verschoning dus zouden alles gewoon met de maxicosi autostoel doen en geen reisweg aanschaffen. Elke keer als je stopt voor voeding en verversen strekt de baby toch zijn beentjes en in het begin gaat de baby toch (normaal, lets hope) nog heel veel slapen dus dat kan geen kwaad. Je kan dan ook al uw eigen spullen meenemen. Na paar weken gaan we het navragen of de baby al mag vliegen of niet, ze wachten meestal tot de baby 3m is voor de longen. In ons geval zal de baby 8w zijn dus we gaan vooral afwachten tot het moment zelf en kijken hoe onze baby zal zijn en dan beslissen. Maar voorlopig houden we het met de auto (weliswaar met overnachting en veel pauzes)
18 dagen geleden
Vrienden van ons zijn ook met de auto gereden naar Spanje met een baby van 8w en dat is perfect gegaan. Ze zeiden dat de baby dan nog klein is en dus veel slaapt, maar dat je gewoon voldoende moet stoppen om te voeden en te verschonen. Ze vonden het een ideale moment om zo een auroreis te laten doen. Laat je vooral niet afschrikken! Dat "niet lang in een maxi cosi" zei men gynaecologe ook dat het niet de bedoeling is dat je dat elke dag gaat doen, maar voor een keer op reis te gaan kan dat zeker geen kwaad. Je zal toch voldoende moeten stoppen voor te voeden, zeker met borstvoeding. Mijn gynaecologe heeft het trouwens ook gedaan. Mijn vriend zijn familie woont in Spanje dus we gaan sowieso in juli naar daar, welke manier het ook wordt. We zullen zeker en vast niet de eerste zijn die dat doen met een jonge baby
18 dagen geleden
Wij gaan 4 dagen met ons twee (mijn vriend en ik) naar Spanje. Zonder het kleintje wel! Het is wel voor een feest.
17 dagen geleden
Wij gaan in de zomervakantie een week naar zuiden van Frankrijk met de auto. Volgens familie die veel reizen met hun kindjes, is dit nog de leuke periode om te reizen omdat ze nog veel slapen.
Idd genoeg stops inlassen, ook voor jezelf, want je zal mss al wat vermoeider zijn dan anders 🥴
17 dagen geleden
Jawel kan nog lukken ze 🫶 ik zou het echt doen, jij bent de mama en jij gaat dat aankunnen, andere zullen het niet begrijpen als jij zelf, en zullen ook die energie niet hebben die jij als mama hebt.
17 dagen geleden
Ik ben een paar jaar geleden eens met de tgv naar het zuiden van Frankrijk gegaan omdat ik nog moest werken de dag dat mijn familie vertrok, dus zij zijn met auto en bagage gereden en ik ben achter gekomen met de tgv. Misschien is dit handiger met een baby? Dan kan die af en toe ook uit de maxi cosi