10 Reacties

18 dagen geleden

Ergens snap ik je reactie wel zeker als het ongevraagd is en je kan best gewoon eerlijk zijn en uitleggen dat je haar niets wilt ontnemen maar dat het toch niet fijn aanvoelt dat ze haar handen zomaar ongevraagd op je buik legt en je er niet comfortabel bij voelt

18 dagen geleden

Ohja en om dan nog even aan te vullen. Zelfs mijn eigen moeder heeft nog niet zo fel aan mijn buik gezeten. En mijn schoonmoeder heeft de baby vandaag lichtjes kunnen voelen en ik ben nu daarover ook geïrriteerd. Want dan denk ik ja zelfs mijn eigen moeder heeft dit nog niet ervaren omdat die zichzelf nog meer op de achtergrond houd dan dat mijn schoonmoeder doet. Het is misschien ook hormonaal dat ik minder kan verdragen.

18 dagen geleden

Reactie op Vicky Kevin

Ergens snap ik je reactie wel zeker als het ongevraagd is en je kan best ge ...
Ik heb alleen schrik voor haar reactie … vind het zo een lastig onderwerp

18 dagen geleden

Reactie op Pipp@

Ohja en om dan nog even aan te vullen. Zelfs mijn eigen moeder heeft nog ni ...
Ergens miss hormonaal ook te maken maar zelfs als niet zwangeren zou je het denk ik ook niet fijn vinden dat ze je zomaar ongevraagd aanraken ze is uiteindelijk zelf ooit zwanger geweest en zou dit dan ook denk ik begrijpen als je dat op een rustige manier aankaart. mijn schoonmoeder heeft bij mijn eerste zwangerschap haar handen op mijn buik gezet toen zei dat ik mijn dochter op dat moment voelde bewegen maar ze had mij wel eerst gevraagd of ik het oke vond dat ze haar zou zetten. Moest dit ongevraagd zijn zou ik het ook niet toegelaten hebben 😉

18 dagen geleden

Reactie op Pipp@

Ik heb alleen schrik voor haar reactie … vind het zo een lastig onderwerp
Op zich is dit niet erg om aan te kaarten dit gaat over jouw lichaam wat je wel en niet fijn vind. Je kan het eventueel ook aankaarten bij u partner of hij het eventueel met haar eens over wilt hebben.

18 dagen geleden

Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook dat ze ongevraagd aan mijn buik kwamen voelen. Ik zei dan dat ik daarvan verschoot en dat je een zwangere vrouw nooit mag laten verschieten en dat ze het best op voorhand even vragen of ik het oké vond. 🤭 Die uitvlucht gebruikte ik dan altijd. Als ze het dan vragen kan je nog zeggen dat je het liever niet wilt, maar dan hebben ze het tenminste gevraagd.

18 dagen geleden

Reactie op OndernemendeTulp428600

Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook dat ze ongevraagd aan mijn buik ...
Ja precies het idee dat ze het vragen is al anders. Maar zij komt naar me toe en zegt dan ‘ even voelen aan mijn prinsesje’ dus ze geeft wel aan dat ze het gaat doen. En op zich heb ik dat nog vrede mee. Maar voel en haal je handen terug weg en blijf niet 5 minuten zitten. Dat is gewoon zo ongemakkelijk !

18 dagen geleden

Reactie op Pipp@

Ja precies het idee dat ze het vragen is al anders. Maar zij komt naar me t ...
Kan je dan niet doen alsof je even moet gaan pipi doen ofzo? 😄 Ik zou dan ook wel misschien aangeven dat ze nu net rustig is en je ze niet wil wakker maken.

18 dagen geleden

Reactie op OndernemendeTulp428600

Kan je dan niet doen alsof je even moet gaan pipi doen ofzo? 😄 Ik zou dan ...
Ohja dat zijn twee goeie dingen om te zeggen !! Bedank 😄

17 dagen geleden

Hier ook superveel mensen die dit doen. Zowel mijn eigen familie als mijn schoonfamilie. Ik begrijp dat niet, je komt toch niet ongevraagd aan iemand zijn buik? Ik laat dit enkel toe door mijn partner. Voor de rest zeg ik gewoon dat het niet gepast is dat mensen zomaar aan mijn buik komen (ik ben niet zo’n fysiek persoon). Gisteren was het voor de eerste keer dat ze zei: als je hem voelt sjotten, roep dan he. Ik heb hem heus wel gevoeld, maar heb dit niet gemeld. Mijn buik, mijn regels, en ik zet een baby op de wereld voor mijn partner en mij, niet voor iemand anders plezier te doen.