8 Reacties

2 dagen geleden

Hier ook zo.. halve hypochonder en heel veel angsten en onzekerheid.. ook veel gaade in ons leven dus genieten is precies ni weggelegd voor mij. Heel jammer want ik wil normaal maar 1 kindje.. ik leef helemaal meju mee dus..

Reactie op Jonii

Hier ook zo.. halve hypochonder en heel veel angsten en onzekerheid.. ook v ...
Ja das echt beu hopelijk vindt je ook een manier om er beter van te kunnen genieten

2 dagen geleden

Reactie op VerrukkelijkeKomodo741855

Ja das echt beu hopelijk vindt je ook een manier om er beter van te kunnen ...
Ja ik probeer zoveel mogelijk te ontpannen en vragen te stellen aan mijn vroedvrouw enzo ipv dingen op te zoeken.. want daar word je zot van. Ik laat mij veel masseren en ga veel naar buiten of zwemmen om mijn gedachten wat te verzetten. Muziek is ook een hele grote hulp 😊

Reactie op Jonii

Ja ik probeer zoveel mogelijk te ontpannen en vragen te stellen aan mijn vr ...
Ik heb ook de slechte gewoonte om alles op te zoeken en je komt daar gewoon weg zot van en zoveel verschillende informaties dat je ook krijgt😳

2 dagen geleden

Reactie op VerrukkelijkeKomodo741855

Ik heb ook de slechte gewoonte om alles op te zoeken en je komt daar gewoon ...
Amai das ni te doen! Ni doen dus! Echt gewoon even vragen aan de mensen die er iets van kennen 😅

2 dagen geleden

Ik heb ook pas vanaf de 13e week iets durven aankopen.... momenteel gaat t ok qua doem scenario's bedenken maar maak me vooral zorgen of ik t allemaal goed ga doen als de baby er eenmaal is.

2 dagen geleden

Ik kan ook maar moeilijk genieten van de zwangerschap, niet persé uit angst dat er iets mis zou lopen maar meer doordat ik fysiek al 25 erg zware weken achter de rug heb door de vele kwaaltjes die ik al heb gehad. Ik ga blij zijn als ik onze jongen over 15 weken gezond in mijn armen heb 🥺

2 dagen geleden

Gwn op je af laten komen. Op 24 is je kindje sowieso levensvatbaar in BE en 23 in NL althans dan moeten de artsen er alles aan doen hem/haar proberen redden. Hopelijk geeft het je wat gemoedsrust eens je die termijn hebt bereikt. Opzoeken: dr Google of dr ChatGPT zijn desondanks nog altijd de slechtste artsen die er bestaan En zelfs al heb je zware griep tijdens zwangerschap: je kleintje ondervind daar niks v. Zelf aan de lijve ondervonden vandaag met mijn 26w echo en zware griep met complicaties 😅 Het enige wat het kindje binnenkrijgt via moederkoek ervan is wat v jouw antistoffen, positief toch? Kan mss eens extra schoppen als ie lastig wordt van het kuchen v mama, maar hoe zou je zelf zijn op die super jonge leeftijd als je wil dutten en mama kucht constant? Wat de babyspulletjes overstress betreft, stel doelen. Suggestie: Eerst de meest essentiële zaken al doet de babycultuur ons geloven dat bijna alles prio heeft met de uitzet lijstjes. zie gwn dat je kan verschonen, het kan wassen, het kindje kan slapen en etensspulletjes en 3 baby rompertjes/kruippakjes/ een pyjamatje en sokjes en kledij voor buiten bij ontslag zh zodat je spruitje warm genoeg ligt. Eens je al een paar hebt voel je je al wat geruster en nog tijd genoeg kleertjes bij aanschaffen komende maanden. Rest is eigenlijk allemaal bijzaak en heb je nog tijd. Voorzie ook al 1-2 weekvoorraadjes luiers en verzorgingsproducten voor de baby. Eens je je attest mocht je in BE wonen v 26w zwanger echo hebt, stap voor stap. startbedrag en kinderbijslag al aanvragen en ev partner en jouw moeder/vaderschapsverlof met dmv attest gynaecoloog. En dan de rest. Komt helemaal goed!