Hoi allemaal!
ik ben 20+2 zwanger en heb sinds dit weekend een verkoudheid/griep. Ik ben hiermee naar de dokter geweest en zij schreven me lysomucil voor om de slijmen op de luchtwegen te doen loskomen. Dit zou mogen genomen worden door zwangere vrouwen, dit zei de apotheek ook. Maar nu lees ik op de bijsluiter en online wat tegenstrijdigheden... Wat denken jullie? Overdrijf ik hierin 🙈 ondertussen hoest ik echt wel stevig en vraag ik me af of dit de baby ook niet stoort... zie hieronder de bijsluiter:
Er zijn beperkte gegevens rond het gebruik van Lysomucil bij zwangere vrouwen. Dierproeven wijzen niet op schadelijke effecten op het ongeboren kind na gebruik tijdens de zwangerschap. Gebruik Lysomucil niet tenzij uw arts u dit zegt.
Het is niet gekend of Lysomucil wordt uitgescheiden in de moedermelk. Een risico voor de zuigeling kan niet uitgesloten worden. Geeft u borstvoeding of plant u dit te doen, dan zal uw arts of apotheker aangeven of u hiermee moet stoppen of de behandeling met Lysomucil moet onderbreken.
Bedankt!